Δείχνει η χρήση του φλας τον οδηγικό μας πολιτισμό;
Η μη χρήση φλας δεν αποτελεί Ελληνική αποκλειστικότητα, το συνηθίζει το 25% των οδηγών
Μία στiς δύο αλλαγές λωρίδας χωρίς φλάς, πολλά ατυχήματα με αναβάτες που κάνουν διηθήσεις
Αφηρημάδα, απόφαση τελευταίας στιγμής ή αδιαφορία (23%) οι λόγοι απροειδοποίητου ελιγμού
Αμέτρητα τα τρακαρίσματα σε ανοιχτά parking λόγω μη συνεννόησης με φλας
Η μη χρήση φλας δεν αποτελεί Ελληνική αποκλειστικότητα, το συνηθίζει το 25% των οδηγών
Από τις πλέον συχνές και συνηθισμένες παρατυπίες, αποτελεί η αλλαγή λωρίδας ή κατεύθυνσης χωρίς τη χρήση φλας. Βάσει ευρημάτων σε έρευνες, οι περιπτώσεις που οι οδηγοί αμελούν να προειδοποιήσουν τους υπόλοιπους στο δρόμο για τις διαθέσεις τους, είναι εντυπωσιακά πολλές. Ουσιαστικά, από το σύνολο των οδηγών στους δρόμους, μία στις τέσσερις φορές που απαιτείται να γίνει αυτό, παραλείπεται. Τα στοιχεία αυτά μάλιστα δεν αφορούν μόνο τους Έλληνες, καθώς τη συγκεκριμένη άσχημη συνήθεια φαίνεται να υιοθετούν οι οδηγοί διεθνώς.
Μία στiς δύο αλλαγές λωρίδας χωρίς φλάς, πολλά ατυχήματα με αναβάτες που κάνουν διηθήσεις
Το ποσοστό παράβασης του σχετικού κανόνα του Κ.Ο.Κ. εκτοξεύεται όταν πρόκειται για αλλαγή λωρίδας. Στην περίπτωση αυτή, μόλις οι μισοί οδηγοί (50%) «κάνουν τη χάρη» να ειδοποιήσουν τους υπόλοιπους που χρησιμοποιούν το δρόμο, για τις διαθέσεις τους. Το πρόβλημα που δημιουργείται είναι μεγάλο και επηρεάζει απείρως περισσότερο τους αναβάτες μοτοσυκλετών. Οι τελευταίοι κινδυνεύουν ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της διήθησης μεταξύ των αυτοκινήτων και δεν είναι λίγες οι φορές που κάμερες έχουν καταγράψει τρομακτικές εικόνες. Οδηγοί που δυστυχώς αμελούν για τα αυτονόητα και συμπεριφέρονται στο δρόμο σαν να είναι δικός τους, προκαλούν σημαντικά ατυχήματα που συμπεριλαμβάνουν τραυματισμούς ή και θανάτους.
Αφηρημάδα, απόφαση τελευταίας στιγμής ή αδιαφορία (23%) οι λόγοι απροειδοποίητου ελιγμού
Οι λόγοι που προκαλούν απροειδοποίητο ελιγμό οι οδηγοί αυτοκινήτων είναι κατά βάση η αφηρημάδα (απλά το ξεχνούν), το γεγονός ότι αποφάσισαν να ενεργήσουν την τελευταία στιγμή, αλλά και η αδιαφορία (απλά βαριούνται να το κάνουν) στο 23% των περιπτώσεων. Οι περισσότεροι που παίρνουν την πρωτοβουλία και ενεργούν κατά αυτόν τον τρόπο, αλλάζοντας κατεύθυνση σε ένα δρόμο που χρησιμοποιούν και άλλοι χωρίς να τους προειδοποιήσουν, φαίνεται ότι θεωρούν ότι αυτό τελικά δεν είναι τόσο σημαντικό. Αντιθέτως, είναι σίγουρο ότι όσο πιο γρήγορα ειδοποιηθεί κάποιος για τις διαθέσεις ενός άλλου οχήματος που κινείται ταυτόχρονα στον ίδιο δρόμο, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχει να αντιδράσει έγκαιρα στην περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά.
Αμέτρητα τα τρακαρίσματα σε ανοιχτά parking λόγω μη συνεννόησης με φλας
Ενδεικτικό της σημαντικότητας της χρήσης του «δείκτη κατεύθυνσης», είναι και το γεγονός ότι κάθε χρόνο σημειώνονται αμέτρητα... χαζά τρακαρίσματα εντός των ορίων μεγάλων εμπορικών χώρων στάθμευσης. Ενώ οι ταχύτητες των οχημάτων στις περιπτώσεις αυτές είναι πολύ μικρές, εντούτοις η στενότητα του χώρου και η…ασυνεννοησία από τη μη χρήση φλας, δημιουργεί τρακαρίσματα με υλικές ζημιές, οι οποίες μάλιστα πολλές φορές δεν καλύπτονται από τις ασφαλιστικές εταιρίες.
Σχολιάστε |