Σου ακούγεται παράλογο; Κι όμως η αύξηση των θέσεων φόρτισης για τα ηλεκτρικά μοντέλα γίνεται εις βάρος των θερμικών. Το σίγουρο είναι ότι η μάχη δεν θα αργήσει να ξεκινήσει.
Περισσότερες θέσεις φόρτισης, λιγότερες θέσεις για τα θερμικά
Το 2020 υπήρχαν μόνο 173 δημόσιοι φορτιστές σε όλη την Ελλάδα, το Ιούλιο του 2022 είχαν φτάσει τους 1.700, πλέον λειτουργούν περίπου 2.000 κι εκτιμάται ότι το 2030 θα έχουν αυξηθεί στους 30.000. Δηλαδή 30.000 θέσεις λιγότερες για τα θερμικά μοντέλα που ήδη δυσκολεύονται σε πολλές περιοχές να βρουν μια θέση parking.
Σταθμοί φόρτισης ακόμα και στη γειτονία σου
Μπορεί τώρα οι περισσότεροι φορτιστές να υπάρχουν σε parking διαφόρων καταστημάτων και βενζινάδικα, αλλά αυτό θα αλλάξει σύντομα. Ήδη οι περισσότεροι δήμοι έχουν καταθέσει μελέτες με περιοχές όπου θα τοποθετηθούν φορτιστές, με τα σημεία που έχουν επιλεχτεί να είναι πάνω σε δημόσιους δρόμους, που τώρα παρκάρουν θερμικά μοντέλα.
Ήδη υπάρχουν διαμάχες μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών για τις θέσεις
Αν κυκλοφορείς με ηλεκτρικό, σίγουρα θα έχεις πετύχει κάποιον «έξυπνο» με θερμικό αυτοκίνητο να έχει παρκάρει σε θέση φόρτισης, επειδή βαριόταν να ψάξει λίγο πιο μακριά ή «γιατί θα έκανε 5 λεπτάκια». Μάλιστα δεν είναι σπάνιο φαινόμενο σε περίπτωση που γίνει παρατήρηση στο οδηγό που έκανε την παρανομία να ξεκινήσουν τα «γαλλικά», όπως μόνο οι Έλληνες ξέρουμε. Το κακό είναι ότι η κατάληψη μιας θέσης φόρτισης από ένα «κανονικό» αυτοκίνητο μπορεί να προκαλέσει αρκετά προβλήματα στο κάτοχο του ηλεκτρικού που κινδυνεύει να μείνει από ρεύμα.
Εμφύλιος «σκοτωμός» και για τους κατόχους ηλεκτρικών
Δυστυχώς όμως και οι κάτοχοι ηλεκτρικών μοντέλων έρχονται σε ρήξη μεταξύ τους. Μόνο σπάνιο δεν είναι το φαινόμενο ένα ηλεκτρικό να παραμένει σε θέση φόρτισης, ενώ έχει γεμίσει ή να το παρκάρει εκεί ο οδηγός του επειδή βαριέται να περπατήσει λίγο παραπάνω, τη στιγμή που κάποιος άλλος έχει πραγματική ανάγκη για ρεύμα. Υπάρχουν αναφορές για ηλεκτρικά που βρισκόταν στην ίδια θέση πάνω από 8 ώρες. Ακόμα χειρότερο είναι όταν κάτοχοι Plug-Ιn αφήνουν για ώρες τα αυτοκίνητα του για φόρτιση επειδή τους βολεύει εκείνη η θέση, όντας αρκετό προκλητικό από τη στιγμή που μπορούν να κινηθούν και με ορυκτό καύσιμο.
Σκέψου ότι τώρα, που ακόμα οι θέσεις φόρτισης είναι «λίγες» και δημιουργούνται αρκετά προβλήματα με τα θερμικά, τι έχει να γίνει όταν τα σημεία με πρίζες θα ξεφυτρώνουν σε κάθε γειτονιά. Πάντως το ξήλωμα πινακίδων και οι καταγγελίες δεν θα είναι η λύση στο πρόβλημα.
Στην Αθήνα του 2026 δεν θα μπορείς να παρκάρεις
Τα ηλεκτρικά θα τρώνε θέσεις από τα κανονικά στις γειτονιές
Εσυ τι θα κάνεις όταν δεν μπορείς να παρκάρεις;