ΕΕ: «Υπάρχουν στοιχεία για να επιβληθούν φόροι στα κινεζικά ηλεκτρικά»
Ίσως οι φόροι να επιβληθούν από τον Ιούλιο του 2024.
Αρχίζει η καταγραφή των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών.
ΕΕ: «Υπάρχουν επαρκή στοιχεία για να επιβληθούν φόροι στα κινεζικά ηλεκτρικά».
Αντίδραση από το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας.
Ίσως οι φόροι να επιβληθούν από τον Ιούλιο του 2024
Ο προσεχής Ιούλιος ίσως να είναι ο μήνας από τον οποίο θα ξεκινήσουν να φορολογούνται στην Ευρώπη τα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα. Την είδηση αυτή γνωστοποίησε σήμερα η ΕΕ, υπογραμμίζοντας πως έχει όλα τα στοιχεία που δείχνουν ότι η κινεζική κυβέρνηση επιδοτεί αδίκως τα ηλεκτρικά που έρχονται στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα να είναι πιο φθηνά από αυτά των άλλων μαρκών.
Αρχίζει η καταγραφή των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών
Οι νέες πληροφορίες έρχονται ως συνέχεια της σχετικής έρευνας που είχε ξεκινήσει από τον περασμένο Οκτώβρη η ΕΕ. Ως συνέχεια αυτής λοιπόν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως είναι σε θέση να ξεκινήσει άμεσα την τελωνειακή καταγραφή όλων των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαν να επιβληθούν φόροι στα κινέζικα ηλεκτρικά νωρίτερα από το τέλος της έρευνας, εάν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι λαμβάνουν άδικες κρατικές επιδοτήσεις, με αποτέλεσμα να μην τηρούν τους εμπορικούς κανόνες υγιούς ανταγωνισμού.
ΕΕ: «Υπάρχουν επαρκή στοιχεία για να επιβληθούν φόροι στα κινεζικά ηλεκτρικά»
Αν και η έρευνα αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το Νοέμβριο, η ΕΕ θα μπορούσε να επιβάλει αναδρομικούς δασμούς από τον Ιούλιο. Αυτό αναφέρεται σε ένα έγγραφο που δημοσιεύθηκε, στο οποίο η Επιτροπή είπε πως διαθέτει επαρκή στοιχεία που δείχνουν ότι τα κινεζικά ηλεκτρικά επιδοτούνται από το κράτος της Κίνας. Συγκεκριμένα ανέφερε πως οι επιδοτήσεις περιλαμβάνουν: άμεση μεταφορά κεφαλαίων και πιθανές άμεσες μεταφορές υποχρεώσεων και κεφαλαίων, διαφυγόντα ή μη εισπραχθέντα κρατικά έσοδα και κρατικές προμήθειες αγαθών ή υπηρεσιών με χαμηλότερη από την επαρκή αμοιβή.
Στο ίδιο έγγραφο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει στοιχεία που δείχνουν μαζικές εισαγωγές από την Κίνα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, αναφέροντας 177.839 εισαγωγές από τον Οκτώβριο του 2023 έως τον Ιανουάριο του 2024, σημειώνοντας αύξηση 11 τοις εκατό σε σχέση με την περίοδο της έρευνας από τον Οκτώβριο του 2022 έως τον Σεπτέμβριο του 2023. Οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση την περίοδο από τον Οκτώβριο έως τον Ιανουάριο.
Αντίδραση από το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας
Θυμίζουμε πως από την αρχή της έρευνας αλλά και στην πορεία, το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας έχει αντιδράσει κατά της ΕΕ, ενώ σημειώνει πως η αύξηση των εισαγωγών αντανακλά την αυξανόμενη ευρωπαϊκή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα. Θυμίζουμε πως την ίδια ώρα κινεζικές εταιρείες θέλουν να επενδύσουν ακόμα περισσότερο στην Ευρώπη, όπως για παράδειγμα η BYD, η οποία δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι θα κατασκευάσει ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ουγγαρία για να ενισχύσει τις πωλήσεις στην Ευρώπη.