Υπάρχει στην 2η γενιά της GLC, στις ανανεωμένες A και B Class, το περιμένουμε στις facelift GLA και GLB. Διάβασε τρόπο λειτουργίας του EQ Boost, της mild hybrid τεχνολογίας της Mercedes.
Όλοι γνωρίζουμε την «EQ οικογένεια» της Mercedes με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όλοι έχουμε συστηθεί με την «EQ Power» οικογένεια, τα Plug-in hybrid αυτοκίνητα της γερμανικής φίρμας. Ένα βήμα χαμηλότερα, για την ακρίβεια στην βάση του «εξηλεκτρισμού» βρίσκουμε το EQ Boost. Έτσι ονομάζει η Mercedes την mild hybrid τεχνολογία της, η οποία στόχο έχει να «εξηλεκτρίσει» το σύνολο της γκάμας της. Πώς δουλεύει και τι πρέπει να ξέρω για το ήπια υβριδικό σύστημα EQ Boost;
Αυτά είναι τα εξαρτήματά του
Τα mild hybrid μοντέλα της Mercedes έχουν συγκεκριμένη αρχιτεκτονική στο μηχανικό τους σύνολο, αποτελούμενα από ένα έξυπνο σύστημα υπερπλήρωσης. Δεν υπάρχουν ο κλασικός εναλλάκτης (γεννήτρια) και η μίζα, παρά βλέπουμε μία ενιαία μονάδα που ονομάζεται ISG. Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει έναν ηλεκτρικό βοηθητικό συμπιεστή και μία ενσωματωμένη μίζα-δυναμό, έχοντας διπλό ρόλο:
α) μίζα εκκίνησης
β) γεννήτρια ηλεκτρικού ρεύματος
Η παραπάνω compact μονάδα είναι τοποθετημένη μεταξύ του βασικού θερμικού κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ συνδέεται με τον περιστρεφόμενο στροφαλοφόρο άξονα. Το EQ Boost της Mercedes ολοκληρώνεται από μία μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 0,9 kWhκ τοποθετημένη στο πίσω μέρος. Σε κάθε φρενάρισμα γίνεται ανάκτηση ενέργειας, η οποία και παρέχεται στο mild hybrid κύκλωμα. Η όλη διαδικασία της ανάκτησης αποτυπώνεται και στον πίνακα οργάνων με σχετικά γραφήματα.
Πώς λειτουργεί;
Χτισμένο γύρω από μία ηλεκτρική αρχιτεκτονική 48V, το EQ Boost αυξάνει την απόδοση και την αποτελεσματικότητα ενός παραδοσιακού κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE). Αφενός λειτουργεί ως μίζα εκκίνησης και αφετέρου ως υβριδικός κινητήρας υποβοήθησης. Μάλιστα, ειδικά στους EQ Boost κινητήρες, η Mercedes χρησιμοποιεί μια έξτρα επίστρωση τοιχώματος κυλίνδρου προκειμένου να μειώσει την τριβή και να βελτιώσει την απόδοση. Συν τοις άλλοις, οι ίδιοι οι θάλαμοι καύσης είναι διαμορφωμένοι για μέγιστη απόδοση.
Από εκεί και πέρα, κάθε εξάρτημα έχει την δική του στόχευση. Για παράδειγμα, ο ηλεκτρικός συμπιεστής ενισχύει το κάτω μέρος της καμπύλης ροπής, ενώ το συμβατικό turbo περιστρέφεται προς τα επάνω. Αντίστοιχα, με την ανάκτησης της κινητικής ενέργειας αυξάνεται η απόδοση του αυτοκινήτου. Το 48-βολτο κύκλωμα μπορεί να τροφοδοτήσει την αντλία νερού, τα φώτα και το σύστημα κλιματισμού τα οποία ενεργοποιούνται ηλεκτρικά, δεν χρειάζονται δηλαδή επιπλέον αξεσουάρ με ιμάντες και τροχαλίες. Κάπως έτσι, μειώνονται οι απώλειες οπισθέλκουσας, εξοικονομείται χώρος και δεν προστίθεται έξτρα αχρείαστο βάρος. Με ένα κύκλωμα 48V χρειάζεται μόλις το 1/4 του ηλεκτρικού ρεύματος από ό,τι θα χρειαζόταν με 12-βολτο σύστημα. Για αυτό δεν υπάρχει ανάγκη τοποθέτησης ξεχωριστή μπαταρίας 12V, ενώ επίσης η καλωδίωση στις mild hybrid Mercedes είναι πιο λεπτή και ελαφρύτερη.
Περισσότερα γκάζια, λιγότερα λεφτά στις βενζίνες
Πάει ηλεκτρικά τα σταμάτα/ξεκίνα από το φανάρι
«Βγάζει» 10-16 kW και 200 Nm ροπής στην Mercedes GLC
Η ανανεωμένη A 200 «καίει» σχεδόν 1 λτ. λιγότερο στην πόλη λόγω mild hybrid
Πας κάθε μέρα κέντρο χωρίς περιορισμούς
Mild hybrid για fun to drive ή θα ήθελες και μία full υβριδική Mercedes, για περισσότερη οικονομία;