Εκατοντάδες κλήσεις στους οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών!
Αρνητική πρωταγωνίστρια η Θεσσαλονίκη με 248 παραβάσεις
Πρέπει να διατηρούν ταχύτητα έως τα 25 χλμ./ώρα
Βανδαλισμοί και Covid τα είχαν βγάλει εκτός Ελλάδος
Στην Μαδρίτη αποσύρονται μέχρι τις 25 Οκτωβρίου
Αρνητική πρωταγωνίστρια η Θεσσαλονίκη με 248 παραβάσεις
Ανησυχητικές διαστάσεις έχουν αρχίσει να λαμβάνουν οι περιπτώσεις με τις παραβάσεις από τους οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών στην χώρα μας και συγκεκριμένα στην Θεσσαλονίκη. Από τις 26 Σεπτεμβρίου έως και τις 06 Οκτωβρίου, διάστημα κατά το οποίο πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε κεντρικές οδούς και αρτηρίες της πόλης. Από τους ελέγχους αυτούς, βεβαιώθηκαν 248 παραβάσεις, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
- 156 για μη χρήση κράνους
- 56 για μη χρήση ανακλαστικού γιλέκου
- 10 για μεταφορά επιβατών
- 6 για χρήση κινητού τηλεφώνου
- 12 για ύπαρξη έγγραφου ταυτοποίησης από τον οδηγό
- 7 για μη ύπαρξη φώτων
- 1 για οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ
Πρέπει να διατηρούν ταχύτητα έως τα 25 χλμ./ώρα
Θυμίζουμε ότι ο νέος ΚΟΚ συμπεριλαμβάνει διατάξεις οι οποίες αφορούν τα ηλεκτρικά πατίνια και είναι ιδιαίτερα σαφής. Μεταξύ άλλων, η μέγιστη ταχύτητα που επιτρέπεται να αναπτύξουν είναι τα 25 χλμ. /ώρα. Επίσης, υποχρεωτική είναι η χρήση του κράνους και κατά τη διάρκεια της νύκτας υποχρεωτική η χρήση ανακλαστικού γιλέκου. Ακόμη, τα ηλεκτρικά πατίνια πρέπει να είναι εφοδιασμένα με κουδούνι, φως μπροστά και κόκκινο – αντανακλαστικό - φως πίσω. Με ταχύτητα άνω των 6 χλμ./ώρα μπορούν να τα οδηγούν όσοι είναι από 15 ετών και άνω, ενώ με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ./ώρα, θεωρούνται ως πεζοί και επιτρέπεται η χρήση τους σε άτομα άνω των 12 ετών. Τέλος, απαγορεύεται να κινούνται σε δρόμους με όριο άνω των 50 χλμ./ώρα, όπως και η χρήση ακουστικών στα αυτιά ή κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια οδήγησης.
Βανδαλισμοί και Covid τα είχαν βγάλει εκτός Ελλάδος
Τα ηλεκτρικά πατίνια, έπειτα από απουσία ολίγων ετών, έκαναν την επανεμφάνισή τους στην χώρα μας τον περασμένο Μάιο. Ήταν τόσο η δύσκολη περίοδος του Covid, όσο και οι πολυάριθμες περιπτώσεις βανδαλισμού, οι κύριοι παράγοντες που ώθησαν την αγορά ηλεκτρικών πατινιών στην εξασθένισή της και την απόσυρσή τους από την χώρα μας. Όμως, όπως ακριβώς ξεκίνησαν την πορεία τους στην Ελλάδα, δηλαδή από την συμπρωτεύουσα, έτσι κι επέστρεψαν, την 29η Μαΐου του 2024 και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, «κατέβηκαν» προς την Αττική και από τα Νοτιοδυτικά (Aλιμος, Π. Φάληρο, Καλλιθέα) προς το κέντρο και τα βόρεια της Περιφέρειας.
Στην Μαδρίτη αποσύρονται μέχρι τις 25 Οκτωβρίου
Στην άλλη άκρη της νότιας Ευρώπης και συγκεκριμένα στην Ισπανία, τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά για τα ηλεκτρικά πατίνια. Ο δήμος της Μαδρίτης ανακοίνωσε ότι μέχρι και τις 25 Οκτωβρίου, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται προμηθεύοντας την πρωτεύουσα της Ισπανίας με ηλεκτρικά πατίνια, θα πρέπει να έχουν απομακρύνει από τους δρόμους τα προϊόντα τους. Ήταν τόσο έντονη η δυσφορία με τον τρόπο αξιοποίησης των ηλεκτρικών πατινιών, που πριν από την συγκεκριμένη απόφαση, η δημοτική αρχή είχε ήδη κάνει συστάσεις στις τρεις κραταιές εταιρείες (Dott, Tier Mobility και Lime) που εμπορεύονται τα ηλεκτρικά πατίνια, να επιβάλουν όριο στον τρόπο κυκλοφορίας των πελατών τους, όπως και τελικά δεν έγινε με επιτυχία.
Σχολιάστε |