Επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση; Μπαταρία που φορτίζει σε δευτερόλεπτα!
Κοντά στη δημιουργία μιας υπερ-μπαταρίας νατρίου.
Θα μπορεί να φορτίζει μέσα σε δευτερόλεπτα, τεχνολογία από Formula 1!
Με μεγαλύτερη αντοχή και με μηδενικό κίνδυνο φωτιάς.
Ήδη κυκλοφορεί όχημα με μπαταρίες νατρίου.
Κοντά στη δημιουργία μιας υπερ-μπαταρίας νατρίου
Πολλά εργαστήρια στο κόσμο ερευνούν εδώ και χρόνια εναλλακτικές λύσεις για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ώστε να ξεφύγουν από τις «κλασσικές» ιόντων λιθίου και δώσουν νέα ώθηση στην ηλεκτροκίνηση. Το μεγαλύτερο κομμάτι των ερευνών επικεντρώνεται στο νάτριο, το οποίο είναι σημαντικό πιο φθηνό από το λίθιο και σχεδόν υπάρχει παντού στο κόσμο. Μια κορεάτικη ερευνητική ομάδα, λοιπόν, ισχυρίζεται ότι βρήκε τον τρόπο οι μπαταρίες ιόντων νατρίου όχι μόνο να φτάσουν τεχνολογικά τις τωρινές αλλά και να τις ξεπεράσουν.
Θα μπορεί να φορτίζει μέσα σε δευτερόλεπτα, τεχνολογία από Formula 1!
Ένας από τους τρόπους που έχουν χρησιμοποιήσει για να πετύχουν αυτή την εξέλιξη είναι ο συνδυασμός της ηλεκτροχημικής μπαταρίας με στοιχεία ηλεκτροστατικού υπερπυκνωτή. Αυτό επιτρέπει στη νέα μπαταρία να φορτίζει εξαιρετικά γρήγορα, ακόμα και μέσα σε δευτερόλεπτα, όταν σήμερα μια μέση μπαταρία χρειάζεται 30 με 60 λεπτά για να φορτίσει σε ταχυφορτιστή. Η συγκεκριμένη τεχνολογία με τους υπερπυκνωτές δεν είναι τελείως άγνωστη, αφού αντίστοιχα συστήματα χρησιμοποιούνται ήδη σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, τα οποία απορροφούν την ενέργεια πέδησης στις στροφές και την απελευθερώνουν ξανά λίγο πριν την ευθεία για ακραία επιτάχυνση.
Με μεγαλύτερη αντοχή και με μηδενικό κίνδυνο φωτιάς.
Επίσης μαζί με την ταχύτητα φόρτισης, έρχονται και τα πλεονεκτήματα του νατρίου, όπως η χαμηλή ευαισθησία στο κρύο, ο σχεδόν μηδενικός κίνδυνος πυρκαγιάς και η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής αφού αντέχουν περισσότερους κύκλους φόρτισης. Μάλιστα η ενεργειακή πυκνότητα της (πόσο ρεύμα μπορεί να αποθηκεύσει) είναι αντίστοιχη των μπαταριών λιθίου, τη στιγμή που η ενεργειακή της ισχύ είναι 20 φορές υψηλότερη από εκείνη των σημερινών κυψελών ιόντων λιθίου, κάτι που την κάνει κατάλληλη και για πιο ισχυρά οχήματα.
Ήδη κυκλοφορεί όχημα με μπαταρίες νατρίου στην Κίνα
Μπορεί ακόμα να μην είναι γνωστό πότε θα βγει σε ευρεία παραγωγή ή ποια θα είναι η τιμή της, μιας και αυτή τη στιγμή πρόκειται για μια πρωτότυπη μπαταρία μιας κυψέλης, αλλά γνωρίζοντας ότι ήδη υπάρχουν εφαρμογές με μπαταρίες ιόντων νατρίου δεν είναι απίθανο σύντομα να την δούμε σε μεγαλύτερες κλίμακες. Για την ιστορία ήδη κυκλοφορεί στην Κίνα το Yiwei E10X, το οποίο ανήκει κατά 75% στη VW, φορώντας μπαταρίες νατρίου και βγάζοντας αυτή τη στιγμή 252 χλμ. αυτονομία. Οι ιθύνοντες της έρευνας λένε ότι πρόκειται για μια επανάσταση στα όρια των μπαταριών! Εσείς τι λέτε;
Σχολιάστε |