autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Έρευνα: Ενοχλητικές οι νέες τεχνολογίες στα αυτοκίνητα

Έρευνα: Ενοχλητικές οι νέες τεχνολογίες στα αυτοκίνητα

30/8/2024

82.000 οδηγοί νέων αυτοκινήτων μίλησαν για τις τεχνολογίες.
Οι προειδοποιητικοί ήχοι και οι «φορτωμένες» οθόνες ενοχλούν.
Καμία αξία οι οθόνες μπροστά από το συνοδηγό.
Τα χειριστήρια με χειρονομίες είναι προβληματικά.

Οι προειδοποιητικοί ήχοι και οι «φορτωμένες» οθόνες ενοχλούν

Τα καινούργια αυτοκίνητα έρχονται με ολοένα και περισσότερες τεχνολογίες επάνω τους, αλλά όπως φαίνεται αυτό δε σημαίνει απαραίτητα πως είναι κάτι καλό. Η είδηση αυτή προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας στις ΗΠΑ, η οποία αναφέρει πως πολλοί αγοραστές νέων αυτοκινήτων δεν βλέπουν καμία αξία σε χαρακτηριστικά όπως για παράδειγμα είναι οι οθόνες που βρίσκονται μπροστά από τη θέση του συνοδηγού ή σε τεχνολογίες όπως η αναγνώριση προσώπου. Επίσης, υπάρχουν και αυτοί που ενοχλούνται από τις ηχητικές προειδοποιήσεις που εκπέμπουν διάφορα συστήματα ασφαλείας, αλλά και από τις οθόνες του infotainment.

Καμία αξία οι οθόνες μπροστά από το συνοδηγό

Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από έρευνα της J.D. Power, η οποία προσέγγισε 82.000 οδηγούς καινούργιων αυτοκινήτων, τα οποία αποκτήθηκαν εντός του 2024 και βρήκε τις τεχνολογίες που αρέσουν και αντιπαθούν οι οδηγοί. Η J.D. Power υποστηρίζει πως οι οθόνες που βρίσκονται μπροστά από τον συνοδηγό δεν έχουν αξία. Η εταιρεία σημειώνει ότι μόνο το 10% των οχημάτων μεταφέρει ένα άτομο στο μπροστινό κάθισμα σε καθημερινή βάση, γεγονός που κάνει την τοποθέτηση μιας οθόνης εκεί όχι και τόσο συναρπαστική, αφού εκνευρίζει τους οδηγούς.

Τα χειριστήρια με χειρονομίες είναι προβληματικά

Ένα ακόμα σύγχρονο χαρακτηριστικό χωρίς ιδιαίτερη απήχηση είναι τα χειριστήρια με χειρονομίες που επιτρέπουν στον οδηγό να προσαρμόζει τα πράγματα σύροντας ή στριφογυρίζοντας το δάχτυλό του στον αέρα. Οι οδηγοί αναφέρουν ότι στερούνται λειτουργικότητας και στην πορεία καταντά ενοχλητικό. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τις τεχνολογίες ανάγνωσης δακτυλικών αποτυπωμάτων και για τα συστήματα αναγνώρισης προσώπου. Παράλληλα, οι οδηγοί όμως φαίνονται αρνητικοί και στα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης που επιτρέπουν στα αυτοκίνητα να κινούνται μόνα τους στους αυτοκινητόδρομους, όπως το Super Cruise της General Motors και το BlueCruise της Ford. Η έρευνα υποστηρίζει πως πολλοί από τους οδηγούς που ερωτήθηκαν δεν τα βρίσκουν χρήσιμα, αφού προτιμούν να έχουν οι ίδιοι τον απόλυτο έλεγχο.  

Οι τεχνολογίες που είναι από τις πιο αγαπητές

Στον αντίποδα, υπάρχουν τεχνολογίες, οι οποίες είναι εξαιρετικά αγαπητές στην πλειοψηφία των οδηγών. Σύμφωνα με την J.D. Power αυτές είναι το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αλλά και το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου. Επίσης, αρκετοί είναι αυτοί που εκτιμούν όποια αυτόματη λειτουργία αφορά το σύστημα κλιματισμού.   

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις