Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Ford Focus RS Mk1: Το πρώτο «τούμπανο» Focus γίνεται 20 χρονών
9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ford Focus RS Mk1: Το πρώτο «τούμπανο» Focus γίνεται 20 χρονών

Διαβάστηκε από 17670 αναγνώστες - 11/5/2022

Πριν από 20 χρόνια, η Ford πήρε ένα απλό, καθημερινό μικρομεσαίο και δημιούργησε ένα μοντέρνο θρύλο, ένα «θυμωμένο» προσθιοκίνητο που καταβρόχθιζε τις στροφές τη μία μετά την άλλη. Ο λόγος φυσικά για το Focus RS, το πρώτο, το σπάνιο, το μπλε.

Γενέθλια 20 χρονών για το πρώτο σκληροπυρηνικό Ford Focus

Τα «καυτά» Ford που είχαν τα σηματάκια RS έχουν αγαπηθεί από τους απανταχού λάτρες της αυτοκίνησης, και μοντέλα όπως τα Sierra και Escort RS Cosworth αποτελούν για πολλούς ορισμένα από τα Ιερά Τέρατα του Motorsport, με ένδοξη ιστορία τόσο στις ειδικές διαδρομές του WRC, όσο σε πίστες αλλά και δρόμους.

Περνώντας σε πιο νέες γενιές οχημάτων, ένα ακόμα Ford με σκληροπυρηνική εμφάνιση, «τσαμπουκαλεμένο» χαρακτήρα και περιορισμένη παραγωγή ήταν ένα μπλε προσθιοκίνητο hatchback, που ονομάζεται Focus RS Mk1. Κατασκευασμένο αποκλειστικά σε 4.501 αντίτυπα, το πρώτο Ford Focus RS έμεινε στην ιστορία για τα οδηγικά του χαρακτηριστικά και την «ωμή» συμπεριφορά του. Φέτος κλείνουμε 20 χρόνια από το ντεμπούτο του, και τι πιο ταιριαστό από μία αναδρομή στο παρελθόν, που είναι πιο μακρινό από όσο φανταζόμαστε.

 

Χρειάστηκαν 15 μήνες για την εξέλιξη του Ford Focus RS Mk1

Το 1999, η Ford δημιούργησε το Focus WRC για να αντικαταστήσει το Escort WRC στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Αν ένας οδηγός έγινε συνώνυμος του συγκεκριμένου αγωνιστικού, αυτός είναι ο αείμνηστος Colin McRae, που μόλις είχε μεταπηδήσει στη Ford από τη Subaru. Η εταιρεία με σήμα το Μπλε Οβάλ είχε σκοπό να δημιουργήσει μία «πολεμική» έκδοση δρόμου για το Focus, το πρωτότυπο της οποίας παρουσίασε το 2000 στην έκθεση αυτοκινήτου του Birmingham της Μ. Βρετανίας, με το μοντέλο παραγωγής να αποκαλύπτεται την επόμενη χρονιά στο σαλόνι της Γενεύης.

Σύμφωνα με τη Ford, για τη σύλληψη της ιδέας και την δημιουργία του Focus RS χρειάστηκαν 15 μήνες. Ο σκοπός της εταιρείας δεν ήταν να κατασκευάσουν απλά ένα γρήγορο, δυνατό hatchback, αλλά να φτιάξουν το απόλυτο «δρομίσιο» προσθιοκίνητο. Παρόλο που δεν συμμετείχαν μηχανικοί του τμήματος TeamRS, στην εξέλιξη συνέβαλε η Βρετανική Tickford με έδρα το Milton Keynes, η οποία στο παρελθόν είχε βάλει το «χέρι» της σε θρύλους όπως το Ford Sierra Cosworth RS500. Συνολικά, το 70% των μηχανικών μερών του Focus RS ήταν διαφορετικό από των απλών Focus, ενώ στο project ενεπλάκησαν εταιρείες με βαριά ονόματα στο χώρο του motorsport και των βελτιώσεων.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε