Γιατί δεν αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα οι Έλληνες?

Διαβάστηκε από 8197 αναγνώστες - 15/9/2021

Τη στιγμή που στην Ευρωπαϊκή Ένωση 1 στα 10 αυτοκίνητα που πωλείται είναι αμιγώς ηλεκτρικά, στην Ελλάδα το ποσοστό δεν ξεπερνάει το 1,7%. Για ποιο λόγο όμως έχουμε μείνει τόσο πίσω στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων?

149.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύνολο 1.390.000 πωλήθηκαν στην Γερμανία το πρώτο εξάμηνο του 2021, ενώ την ίδια στιγμή στην Ελλάδα μόνο τα 1.033 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά από τις 58.363 νέες ταξινομήσεις. Η κακή φήμη που τα ακολουθάει σε συνδυασμό με την ανεπαρκή ενημέρωση των καταναλωτών δεν βοηθάει στην αύξηση των πωλήσεων τους. Αν και τα δυο παραπάνω θέματα με σωστή και έγκυρη ενημέρωση λύνονται, υπάρχουν προβλήματα που η λύση τους δεν είναι τόσο απλή.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

 
H Ελλάδα έχει μόλις 1 δημόσιο φορτιστή κάθε 500 χιλιόμετρα, ενώ η Ολλανδία έχει 234 φορτιστές στα αντίστοιχα χιλιόμετρα. 

Ακούγεται υπερβολικό αλλά είναι η πικρή αλήθεια. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Ελλάδα διαθέτει μόλις 0,2 φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα (ή 1 ανά 500 χιλιόμετρα αναλογικά), τη στιγμή που στην Ολλανδία, ο ιδιοκτήτης ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να βρει 1 φορτιστή κάθε 2,5 χιλιόμετρα. Σε ρεαλιστικές συνθήκες, ο Έλληνας οδηγός πρέπει να κάνει μέχρι και 200 χιλιόμετρα για να βρει δημόσιο φορτιστή. Βέβαια η ελληνική κυβέρνηση ήδη έχει κάνει κινήσεις μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων για να αυξηθούν οι δημόσιοι φορτιστές μέχρι το τέλος του έτους, αλλά ακόμα είναι σε αρχικό στάδιο. 
 

Η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού είναι σχεδόν μισή σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Στην Ελλάδα, το όφελος της επιδότησης για ηλεκτρικό αυτοκίνητο φτάνει με το ζόρι στις 6.000 ευρώ, ενώ στη Γερμανία η επιδότηση ακουμπάει τα 9.000 ευρώ. Πρωταθλήτρια η Ρουμανία, με το πόσο της επιδότησης να φτάνει τις 10.000 ευρώ και τον καταναλωτή να μπορεί να κερδίσει ακόμα 1.250 ευρώ από την απόσυρση του παλιού του αυτοκινήτου.
 

Η μέση πραγματική αυτονομία των ηλεκτρικών είναι 200 χιλιόμετρα.

Η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκίνητων επηρεάζεται από αρκετούς παράγοντες, όπως η θερμοκρασία του περιβάλλοντος, το βάρος των επιβατών-αποσκευών και η χρήση του κλιματισμού. Σε συνδυασμό με την έλλειψη δημόσιων φορτιστών, ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να καταστρώσει σχέδιο για το πως θα κινηθεί σε ένα ταξίδι ή στην καθημερινότητα του, ώστε να μην ξεμείνει στη μέση του πουθενά από ρεύμα.
 

Υπάρχει φόβος για το τι θα γίνει αν χαλάσει η μπαταρία και πόσο θα κοστίσει

Εδώ όλοι κολυμπάμε σε αχαρτογράφητα νερά. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν δώσει επίσημα το κόστος αντικατάστασης μπαταρίας και οι τιμές που ακούγονται ανεπίσημα είναι πάνω από 4.000€, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος των πολλών εργατοωρών που πρέπει να σπαταληθούν.
  
Σαν χώρα πρέπει να κάψουμε ακόμα πολλά λίτρα βενζίνης και πετρελαίου, για να μπορέσουμε να «κατανοήσουμε» τη νέα μορφή κίνησης, που είναι ήδη στη πόρτα μας. Μια σωστή ενημέρωση για τα πλεονεκτήματα και τα κόστη της ηλεκτροκίνησης θα βοηθήσει τον αγοραστή να δει με άλλο μάτι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι αρμόδιες αρχές φαίνεται να κάνουν όλες τις κατάλληλες κινήσεις για να βοηθήσουν την ηλεκτροκίνηση να ανθίσει, ενώ ταυτόχρονα η τεχνολογία των μπαταριών κάνει αλματώδη βήματα στην αυτονομία.
 
 
Η Ελλάδα έχει 1 δημόσιο φορτιστή ανά 500 χιλιόμετρα, όταν η Ολλανδία έχει 234 ανά 500 χιλιόμετρα!
Οι μικρές επιδοτήσεις, ο φόβος της αλλαγής μπαταρίας και η μικρή αυτονομία κάνουν την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου δύσκολη υπόθεση για τον Έλληνα.
Εσύ τι πιστεύεις ότι φταίει και δεν αγοράζουν οι Έλληνες ηλεκτρικά αυτοκίνητα?
Σου άρεσε? Κοινοποίησε το και στους φίλους


 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »