Εάν δεν ζεις κάτω από μια πέτρα, σίγουρα θα έχει ακούσει για τις μειώσεις τιμών στα μοντέλα της Tesla που προκάλεσαν ταυτόχρονα φρενίτιδα παραγγελιών και παραπόνων. Το ερώτημα είναι όμως γιατί μπήκε σε αυτή τη διαδικασία και τι θέλει να κερδίσει;
Κίνηση για να «τελειώσει» τον ανταγωνισμό...
Οι επενδυτές της Tesla ισχυρίζονται ότι η μείωση των τιμών θα βοηθήσει την εταιρεία να σπάσει τα ρεκόρ πωλήσεων και να τρομάξει τους ανταγωνιστές. Η αλήθεια είναι ότι η συγκεκριμένη κίνηση έφερε σε δύσκολη θέσεις τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τόσο τις πιο παραδοσιακές, όσο κι αυτές που εμφανίστηκαν το τελευταίο διάστημα όπως η Lucid και η Rivian. Οι πρώτες βλέπουν τις επενδύσεις που έκαναν πάνω στο τομέα της ηλεκτροκίνησης να κινδυνεύουν να βγουν εκτός χρονοδιαγράμματος απόσβεσης. Ωστόσο λόγω των μοντέλων με κλασικούς κινητήρες που διαθέτουν συνεχίζουν να έχουν μια εισροή χρημάτων και να μην βρίσκονται αντιμέτωπες με τον αφανισμό. Όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει και για τις δεύτερες εταιρίες που μάλλον έχασαν τον ύπνο τους μετά τη μείωση, αφού ήδη δυσκολεύονταν να τα βγάλουν πέρα.
...ή απεγνωσμένο μέτρο;
Οι επικριτές της εταιρείας λένε ότι αυτό είναι ένα απεγνωσμένο μέτρο για να διατηρηθεί ο όγκος παραγωγής σε υψηλά επίπεδα, αφού δύο εργοστάσια της προσπαθούν ακόμη να φτάσουν τη συνολική παραγωγική τους ικανότητα. Μάλιστα λένε ότι η μείωση των τιμών λογικά θα μετακυλήσει στο κόστος παραγωγής ,όπου ίσως χρησιμοποιηθούν λιγότερα ποιοτικά υλικά και στο τέλος αυξηθούν τα ήδη αρκετά προβλήματα που ταλανίζουν την εταιρεία όπως το ξεφλούδισμα του χρώματος, οι ανομοιόμορφοι αρμοί, οι διαρροές υγρών και οι πόρτες που δεν ανοίγουν εάν η 12V μπαταρία τα παίξει.
Είχε ήδη τεράστιο κέρδος ανά μοντέλο
Όποια κι αν είναι η άποψη σου για τη Τesla, δεν μπορείς να αμφισβητήσεις το γεγονός ότι δεν πρόκειται για ακόμα μια παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία. Έχει ελάχιστα φυσικά σημεία εξυπηρέτησης και πωλήσεων παγκοσμίως, έχει δημιουργήσει ένα δικό της δίκτυο φορτιστών κι έχει κατασκευάσει μια δική του κουλτούρα που ακολουθείται από φανατικό κοινό. Χιουμοριστικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι μοιάζει σαν σέχτα αυτοκινήτων. Μάλιστα καταφέρνει να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις πωλήσεων χωρίς ουσιαστικά να έχει τμήμα marketing, αφού όλο το παιχνίδι το κάνει μόνος του ο Elon Musk με τις αναρτήσεις του στα μέσα μαζικής δικτύωσης και με τις μεγαλειώδεις υποσχέσεις του.. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το minimal σχεδιασμό των μοντέλων της επιτρέπουν να έχει τρελά περιθώρια κέρδους στα οχήματά της, κοντά στο 30%, ενώ ο μέσος όρος του κλάδου είναι λίγο πάνω από το 5%. Όπως καταλαβαίνεις ακόμα και τώρα που μείωσε τις τιμές της συνεχίζει να έχει ακόμα μεγαλύτερο κέρδος από τις υπόλοιπες εταιρείες και μπορεί να διατηρήσει μια θετική ταμειακή ροή
Άραγε θα ακολουθήσουν τις μειώσεις και οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αν και ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανία είναι ακόμα μουδιασμένος από την κίνηση της Tesla δεν είναι σίγουρο ότι οι υπόλοιπες εταιρείες θα μπουν σε αυτό το γαϊτανάκι των μειώσεων. Μάλιστα ο επικεφαλής της Kia στο Ηνωμένο Βασίλειο ανέφερε ότι η νοτιοκορεάτικη μάρκα δεν θα ακολουθήσει την αμερικάνικη μάρκα σε αυτό το ντόμινο και δήλωσε ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να έχει «επικίνδυνες» επιπτώσεις για τους υπόλοιπους τομείς μακροπρόθεσμα.
Δεν μπορούμε να ξέρουμε ακριβώς το λόγο που η Tesla προχώρησε σε αυτή τη κίνηση, αλλά σίγουρα έκανε ντόρο. Θετικός ή αρνητικός δεν παύει να είναι διαφήμιση και σίγουρα οι πελάτες που τώρα παραπονιούνται ότι αγόρασαν τα μοντέλα της λίγους μήνες πριν πιο ακριβά και τώρα έχασαν την αξία μεταπώλησης, είναι πολλοί λιγότεροι από αυτούς που θα κερδίσει η εταιρεία στο τέλος. Αν βέβαια στο μέλλον αυτό οδηγήσει στο να χαλάσει ακόμα περισσότερο η ήδη κακή φήμη της είναι άλλο θέμα...
Εσένα ποια είναι η άποψη σου για τη κίνηση της Tesla; Σε κέρδισε ή σε έβαλε σε υποψίες;
Κίνηση για να «τελειώσεις» τον ανταγωνισμό ή απεγνωσμένο μέτρο;
Πουλούσε με κέρδος πάνω του 30%!
Η μείωση τιμών προκάλεσε αύξηση των παραγγελιών κατά 500%
Mεγάλες αντιδράσεις από αυτούς που αγόρασαν τα μοντέλα της τον Δεκέμβριο πιο ακριβά!
Εσύ γιατί πιστεύεις ότι η Tesla μείωσε τόσο πολύ τις τιμές της;