autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Hyundai Getz: Αστικός ήρωας
10 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Hyundai Getz: Αστικός ήρωας

Διαβάστηκε από 5588 αναγνώστες - 23/9/2024

Το Hyundai Getz παρουσιάστηκε το 2002 και εξακολουθεί να «αλωνίζει» την πόλη μέχρι και σήμερα, 20 χρόνια μετά. Κάνουμε αναδρομή στην ιστορία του αυτοκινήτου που έστρωσε το δρόμο για το i20.

Hyundai Getz: Ο πρόγονος του δημοφιλούς i20

Πριν από 20 χρόνια η Hyundai παρουσίασε το Getz, ένα μοντέλο που αποτέλεσε τον προπομπό του i20 και ήταν στοχευμένο για την ευρωπαϊκή αγορά. Το όχημα σημείωσε εξαιρετικές πωλήσεις και παραμένει ακμαίο μέχρι σήμερα, «οργώνοντας» τα αστικά κέντρα επί δύο δεκαετίες χωρίς σταματημό.

Το μικρό Hyundai έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2001, ως το Hyundai TB Concept, ένα εκθεσιακό μοντέλο που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι του Τόκυο.
TB σήμαινε «Think Basic», ή αλλιώς «Σκέψου Βασικά», και το αυτοκίνητο ενσωμάτωνε την ανάγκη για οικονομία και εξοικονόμηση ενέργειας, δύο έννοιες που σήμερα τις συναντούμε πιο συχνά από ποτέ. Το πρωτότυπο Hyundai TB έδειξε το πώς θα ήταν το μοντέλο παραγωγής, που έκανε το επίσημο ντεμπούτο του το 2002 στην έκθεση της Γενεύης, και έγινε γνωστό ως Hyundai Getz.

2002: Το ντεμπούτο του Hyundai Getz




Σχεδιασμένο στο Ευρωπαϊκό Κέντρο της εταιρείας στην Φραγκφούρτη, το Hyundai Getz ήταν το πρώτο supermini της Κορεάτικης εταιρείας, τοποθετημένο ενδιάμεσα από το Atos και το Accent. Το αυτοκίνητο είχε εξελιχθεί με γνώμονα να έχει απήχηση στην αγορά της Ευρώπης, κάτι που φαινόταν στο design του.

Εξωτερικά, το Hyundai Getz ήταν μοντέρνο, και ήταν διαθέσιμο σε τρίθυρο και πεντάθυρο αμάξωμα. Η οροφή ήταν ψηλή, δίνοντας στο μοντέλο μια εσάνς από πολυμορφικό, γεγονός που αύξανε την ευρυχωρία της καμπίνας. Τα φανάρια είχαν διάφανα κρύσταλλα, με την ελαφρώς «συνοφρυωμένη» εμφάνιση των εμπρός να χαρίζει την απαιτούμενη δόση δυναμισμού.

Στο εσωτερικό του κορεάτικου μικρού μας υποδεχόταν ένας ευχάριστος και νεανικός διάκοσμος με «ζωντανά» χρώματα στις επενδύσεις, αναλόγως της έκδοσης. Η ορατότητα προς τα έξω ήταν διευρυμένη, αποτέλεσμα των μεγάλων παραθύρων, ενώ το μεγάλο για την κατηγορία μεταξόνιο έκανε το Hyundai Getz ευρύχωρο και φιλικό για τους ψηλούς που κάθονταν στο πίσω κάθισμα.



Παράλληλα, οι σχεδιαστές έδωσαν έμφαση στην εργονομία αλλά και στην πρακτικότητα της καμπίνας, με πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα.

Οι κινητήρες που βρίσκαμε στο Hyundai Getz

Αρχικά, η εισαγωγική έκδοση του Hyundai Getz διέθετε έναν βενζινοκινητήρα 1,1 λίτρων, με απόδοση 62 ίππους. Η επόμενη χρησιμοποιούσε ένα μοτέρ 1,3 λίτρων με 82 άλογα, ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκαμε έναν 1600αρη κινητήρα με ισχύ 105 ίππους.
 
Το 2004 η εταιρεία έκανε διαθέσιμη και μια diesel εκδοχή, με έναν τρικύλυνδρο turbo κινητήρα 1,5 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 80 ίππους.
Ως standard το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν χειροκίνητο 5 σχέσεων, ενώ για τους κινητήρες 1,3 και 1,6 λίτρων υπήρχε η προαιρετική επιλογή αυτόματου σασμάν 4 σχέσεων.

Σελ.
2
2005: Το Facelift του Hyundai Getz
Σελ.
3
Blade Electron: Το ηλεκτρικό Hyundai Getz που δεν γνωρίσαμε ποτέ!
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε