Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
«Γιατί πληρώνουμε τόσο ακριβά τη βενζίνη?»
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

«Γιατί πληρώνουμε τόσο ακριβά τη βενζίνη?»

Διαβάστηκε από 37384 αναγνώστες - 29/11/2023

Πόσες φορές έχεις πάει να βάλεις βενζίνη με πόνο ψυχής γνωρίζοντας ότι ένα γέμισμα θα σου στοιχίσει πιο πολύ και από μπουκάλι στα μπουζούκια? Έχεις ψαχτεί ποτέ τι παίζει και πληρώνεις τόσα πολλά στο πρατήριο καυσίμων? Δες τι επηρεάζει τη τιμή του λίτρου και κάνει το ταξίδι με αεροπλάνο πιο συμφέρον από ότι με αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση, η Ελλάδα έχει την 5η πιο ακριβή βενζίνη στη γηραιά ήπειρο και είναι πιο ψηλά από χώρες με μεγαλύτερο κατά κεφαλήν εισόδημα όπως η Γερμανία και η Ελβετία. Πρόκειται για ένα θέμα που συζητιέται σε ετήσια βάση ειδικά για τις νησιωτικές περιοχές και προβληματίζει τους οδηγούς αλλά και τους ιδιοκτήτες πρατηρίων καυσίμου που ακούνε την γκρίνια χωρίς να φταίνε τις περισσότερες φορές. 

Φόρος 1,07 ευρώ ανά λίτρο βενζίνης και κατάργηση ειδικής επιδότησης  μεταφοράς καυσίμου στα νησιά.

 
Η μεγάλη φορολογία που έχουν τα καύσιμα στην Ελλάδα είναι ο βασικός λόγος που η τιμή της βενζίνης είναι τόσο ψηλή. Με το 65% να είναι μόνο οι φόροι που ζητάει το κράτος και το υπόλοιπο σχεδόν 30% να αφορά την τιμή διυλιστηρίου, ακούγεται λογικό οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και οι πρατηριούχοι να προσπαθούν να βγάλουν και αυτοί ένα βιώσιμο κέρδος, μέσα από το 5% που τους μένει. Αυτές οι χρεώσεις ισχύουν στην ηπειρωτική χώρα γιατί όταν μιλάμε για νησιωτικές περιοχές τα έξοδα γιγαντώνονται λόγω της μεταφοράς. Αν και υπάρχει επιδότηση για τη μεταφορά καύσιμου στα νησιά, για να μην περνάνε στο καταναλωτή μεγάλες αυξήσεις, έχει παγώσει τα τελευταία χρόνια.
 

Κρίση στη Μέση Ανατολή με το βαρέλι στα 77 δολάρια και το κόστος μεταφοράς δια θαλάσσης αυξημένο κατά 200%.

 
Η κρίση στη Μέση Ανατολή έχει φτάσει τη τιμή του πετρελαίου στα 77,11 δολάρια το βαρέλι, έναντι 48 που ήταν πέρυσι με αποτέλεσμα την αύξηση όλων των παράγωγων του. Την ίδια στιγμή το κόστος μεταφορά μέσω θαλάσσης έχει αυξηθεί κατά 200% λόγω του Covid 19. Ο λόγος είναι το μειωμένο προσωπικό στα λιμάνια και σε συνδυασμό με την απότομη αύξηση στη ζήτηση προϊόντων και container ώθησε τους ναύλους των μεταφορικών πλοίων σε επίπεδα ρεκόρ, συμπαρασύροντας μαζί τους και τα πετρελαιοφόρα.
 

Σελ.
2
Επιπλέον κόστος 4 λεπτά λόγω βιοαιθανόλης και αισχοκέρδια
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις