2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Επιπλέον κόστος 4 λεπτά λόγω βιοαιθανόλης και αισχοκέρδια
Διαβάστηκε από 38210 αναγνώστες - 11/11/2024
Από την πρώτη Ιανουαρίου το 2021 τα διυλιστήρια προσαρμόστηκαν στην ευρωπαϊκή οδηγία για αύξηση του ποσοστού βιοαιθανόλης, που αναμειγνύεται με τη βενζίνη. Με κοινοτική πλέον υποχρέωση για καθαρότερα από ρύπους καύσιμα, η ελληνική κυβέρνηση θέσπισε την υποχρεωτική ανάμειξη βιοκαυσίμων στα μείγματα βενζίνης από το 1% στα 3% κάτι που μεταφράστηκε σε αύξηση 4 λεπτά το λίτρο μέσα σε μια νύχτα.
Η αύξηση του βαρελιού περνάει άμεσα στην αντλία αλλά δε συμβαίνει το ίδιο στην αντίθετη περίπτωση.
Πολλοί βενζινοπώλες, καθώς και εκλεγμένα όργανα τους, αναφέρουν συχνά ότι αρκετοί συνάδερφοι τους μόνο στο άκουσμα ότι θα υπάρξει νέα κρίση στη Μέση Ανατολή προχωράνε σε αύξηση τιμών χωρίς ακόμα να την έχουν δει. Το αντίθετο συμβαίνει στην περίπτωση που η τιμή του βαρελιού πέφτει όπου περιμένουν μέχρι να τελειώσει και η τελευταία του σταγόνα από τις δεξαμενές του για να μην κατεβάσουν νωρίτερα τη τιμή.
Δυστυχώς φαίνεται ότι η ανάγκη των εμπλεκομένων στη μεταφορά και πώληση καυσίμου για να καλύψουν την χασούρα τους λόγω covid 19 σε συνδυασμό με την αυξημένη φορολογία, την κρίση στη Μέση Ανατολή και το μεγάλο κόστος μεταφοράς δια θαλάσσης λόγω ναύλων δεν θα επιτρέψουν γρήγορα στη τιμή της βενζίνης να επιστρέψει σε πιο φυσιολογικά επίπεδα. Το μόνο που μπορούμε εμείς να κάνουμε είναι να προσέχουμε τα πρατήρια που εμπιστευόμαστε ώστε να μην έχουν θέματα με παραποίησης στην αντλία και νοθείας που θα μας επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο οικονομικά.
Σελ. 1 | Φορολογία και κρίση |
Σελ. 2 | Επιπλέον κόστος 4 λεπτά λόγω βιοαιθανόλης και αισχοκέρδια |