Μπορεί η Hyundai να διαθέτει ήδη στο στόλο της ένα αυτοκίνητο με κυψέλες υδρογόνου, αλλά πάει ένα βήμα παρακάτω και ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει έναν νέο κινητήρα το 2025 που θα καίει υδρογόνο χαμηλής καθαρότητας. Τι είναι όμως αυτό;
402 ίπποι και 1.700Νm ροπής για το νέο κινητήρα
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας θα αποδίδει 402 ίππους και 1.700 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ και θα είναι εναρμονισμένος με τις προδιαγραφές Τier 5/Stage 5/Euro7, πιάνοντας τα αυστηρά κριτήρια για μηδενικούς ρύπους.
500 χλμ αυτονομία και πιο μικρό κόστος κατασκευής
Το υδρογόνο χαμηλής καθαρότητας καθιστά τους κινητήρες όχι μόνο ισχυρούς, ενεργειακά πυκνούς και οικονομικούς, αλλά είναι και το πιο κατάλληλο σύστημα κίνησης για οχήματα μεσαίου έως μεγάλου μεγέθους που χρειάζεται να ταξιδεύουν μεγάλες αποστάσεις. Μέσα σε 10 λεπτά που διαρκεί ο ανεφοδιασμός, το όχημα μπορεί να αποκτήσει μια αυτονομία της τάξεως των 500 χλμ. Ταυτόχρονα οι κινητήρες εσωτερικής καύσης H2 είναι 25 με 30% πιο οικονομικοί στο κόστος κατασκευής τους από τις μπαταρίες των ηλεκτρικών ή τις «κλασικές» κυψέλες καυσίμου, το οποίο θα έχει θετικό αντίτυπο και στην τιμή του οχήματος.
Το 2025 στην παραγωγή, αρχικά για μεγάλα οχήματα!
Το πλάνο της εταιρείας για το νέο κινητήρα, είναι στην αρχή τουλάχιστον, να χρησιμοποιηθεί σε λεωφορεία, φορτηγά, μηχανήματα κατασκευής και σε διάφορα άλλα επαγγελματικά οχήματα. Η HDI σκοπεύει να παρουσιάσει τον πρωτότυπο μοτέρ πριν από το τέλος του 2023, με τα σχέδια για δοκιμές πλήρους κλίμακας να έχουν προγραμματιστεί για το 2024 και τη μαζική παραγωγή να ξεκινάει το 2025.
«Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου θα χρησιμοποιούνται σε πρώτη φάση σε επαγγελματικά οχήματα, όπως φορτηγά, λεωφορεία και γεννήτριες μεσαίου προς μεγάλου μεγέθους», δήλωσε ο Kim Joong-soo, ο επικεφαλής του τμήματος μηχανών του HDI και συμπλήρωσε «Θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να πραγματοποιήσουμε την ουδετερότητα του άνθρακα ως απάντηση στη φιλική προς το περιβάλλον αγορά, αναπτύσσοντας πράσινες τεχνολογίες που σχετίζονται με το υδρογόνο σύμφωνα με τους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές άνθρακα.
Στη Hyundai πιστεύουν πολύ στο υδρογόνο
Ο Jurgen Keller, ο διευθύνων σύμβουλος της Hyundai Γερμανίας, είναι σίγουρος ότι οι κινητήρες υδρογόνου θα επικρατήσουν στο μέλλον, με την κυριαρχία τους να ξεκινάει από πάνω προς τα κάτω, δηλαδή από τα πιο μεγάλα οχήματα προς τα μικρά, ενώ πιστεύει ότι θα σύντομα θα δούμε αυτόνομο αεροσκάφος με κυψέλη καυσίμου.
Πάντως μέχρι στιγμής το μέλλον του
Hyundai Nexo μόνο σίγουρο δεν είναι. Το κορεάτικο μοντέλο, παρόλο που είναι ένα από τα δύο οχήματα με κυψέλες καυσίμου που προσφέρονται επί του παρόντος στη Γερμανία δεν κατάφερε να πουλήσει ούτε 500 αντίτυπα μέσα στο 2022 και μιλάμε για μια χώρα όπου ήδη κυκλοφορούν
ταξί που καίνε υδρογόνο. Ίσως ο νέος κινητήρας αλλάξει ολοκληρωτικά το παιχνίδι.