Μήπως φταίμε εμείς για τα τόσα «μπλιμπλίκια» στα σημερινά αυτοκίνητα;
Αερόσακοι και ζώνες ασφαλείας σώζουν ζωές όμως ακόμη κάποιοι δεν φοράνε ζώνη
Το υποχρεωτικό σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος μας ήρθε για τους αφηρημένους οδηγούς
Αυτόματα φώτα σε αυτοκίνητα με μόνιμο εσωτερικό φωτισμό για όσους ξεχνούν να τα ανάψουν
Αν χαζεύεις στην οθόνη, θες κάποιο σύστημα να σε ειδοποιήσεις πως αλλάζεις λωρίδα
Αερόσακοι και ζώνες ασφαλείας σώζουν ζωές όμως ακόμη κάποιοι δεν φοράνε ζώνη
Σκέφτηκες ποτέ γιατί χρειάζεται ένα σύστημα που ειδοποιεί ότι αλλάζεις λωρίδα; Σε τι χρειάζεται ένα σύστημα που φρενάρει αντί για σένα; Και πόσο δύσκολο είναι να ανάψεις τα φώτα όταν νυχτώνει; Όλη αυτή η τεχνολογία, πως έγινε «απαραίτητη» και πρέπει να την πληρώνουμε;
Ο αερόσακος σήμερα είναι απαραίτητο στοιχείο παθητικής ασφάλειας, και η εφαρμογή του σε σημεία στα οποία οι επιβάτες κινδυνεύουν να έρθουν σε επαφή με μέρη του αυτοκινήτου σε μία σύγκρουση, είναι σωτήρια. Όμως η ιδέα των πρώτων αερόσακων δεν ήταν για «επιπλέον» προστασία. Η ιδέα ήταν πως όσοι επιμένουν να μην φοράνε ζώνη, τουλάχιστον ας έχουν κάτι μαλακό να πέσουν πάνω όταν τρακάρουν. Μια ιδέα για να σώσει τους «θεριακλήδες» έγινε τελικά μια άριστη εφαρμογή ασφάλειας. Είναι μάλλον η μόνη που έχει λογική.
Το υποχρεωτικό σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος μας ήρθε για τους αφηρημένους οδηγούς
Εδώ και καιρό τα αυτοκίνητα διαθέτουν σύστημα αυτόματης πέδησης, δηλαδή φρενάρουν μόνα τους αν βρουν εμπόδιο. Θα έλεγε κανείς πως ένα τέτοιο σύστημα είναι περιττό, αφού ο οδηγός έχει «μάτια» για να κάνει ακριβώς το ίδιο. Το ερώτημα είναι, αυτά τα μάτια, που κοιτάνε; Η πρώτη εφαρμογή της αυτόματης πέδησης έγινε για τους απρόσεκτους, για τους αφηρημένους και για όσους κοιτούν το κινητό. Κατόπιν το σύστημα εφαρμόστηκε ως εξοπλισμός άνεσης και στο cruise control.
Αυτόματα φώτα σε αυτοκίνητα με μόνιμο εσωτερικό φωτισμό για όσους ξεχνούν να τα ανάψουν
Εξοπλισμός άνεσης θεωρούνται και τα αυτόματα φώτα. Όμως πόσο αναβαθμίζεται η άνεση αν απλά δε χρειάζεται να ανάψεις τα φώτα. Στο κάτω κάτω, πως θα βλέπεις αν τα… ξεχάσεις; Και όμως, τα αυτόματα φώτα είναι πλέον απαραίτητα στα αυτοκίνητα με μόνιμο εσωτερικό φωτισμό στον πίνακα, αφού όταν κινούνται στην πόλη, με τόσο εξωτερικό φωτισμό στο δρόμο, οι οδηγοί θεωρούν πως τα φώτα τους είναι αναμμένα, και ξεχνούν να τα ανάψουν. Εσύ πόσα καινούργια αυτοκίνητα με σβηστά φώτα έχεις πετύχει στο δρόμο;
Αν χαζεύεις στην οθόνη, θες κάποιο σύστημα να σε ειδοποιήσεις πως αλλάζεις λωρίδα
Αυτό όμως που πραγματικά σε κάνει να απορείτε είναι το σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Αν δεν ξέρεις εσύ που οδηγείς ότι αλλάζεις λωρίδα, τότε ποιός το ξέρει και πρέπει να σε ειδοποιήσει εσένα, τον οδηγό, πως αλλάζεις λωρίδα; Και αυτό το σύστημα όμως ξεκίνησε για όσους ξεχνιούνται στο τιμόνι χαζεύοντας κάποια οθόνη, είτε κινητού, είτε του αυτοκινήτου, και όσο προσπαθούν να κατεβάσουν τη θερμοκρασία στον κλιματισμό μέσα από τρία μενού και δεκαπέντε «αφές» με την οθόνη, αφήνουν το αμάξι να πάει όπου να 'ναι. Οπότε κάποιος πρέπει να τους «ξυπνήσει» και να τους το πει.
Όταν κάποιες τεχνολογίες έρχονται για να καλύψουν κακές συνήθειες, αφηρημάδα και απροσεξία που δημιουργούν άλλες τεχνολογίες, κυρίως οι οθόνες στην καμπίνα, μήπως αν έχεις απλά το νου σου στο δρόμο, απλά μπορείς να τις αποφύγεις και να μην τις πληρώσεις «τσάμπα»; Εσύ ποια από αυτά τα συστήματα έχεις, και τελικά πόση «άνεση» σου προσφέρουν; Τι λες;