Η Κίνα ερευνά την επιβολή δασμών στα Γερμανικά μοντέλα
Οι Ευρωπαίοι επιστρατεύουν το όνομα, οι Κινέζοι το κόστος αγοράς
Υπερψηφίστηκε η επιβολή δασμών όμως η Γερμανία γκρινιάζει
Ως «μοιραία» χαρακτήρισε την απόφαση της Ε.Ε. εκπρόσωπος της BMW
Ετοιμάζουν δασμούς οι Κινέζοι σε καθημερινά προϊόντα αλλά και αυτοκίνητα!
Οι Ευρωπαίοι επιστρατεύουν το όνομα, οι Κινέζοι το κόστος αγοράς
Η έκθεση αυτοκινήτου του Παρισίου η οποία άνοιξε τις πύλες της μόλις χθες, έχει ήδη μετατραπεί σε ένα άτυπο «μπα ντε φερ» μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης και της Κίνας. Από την μία οι Ασιάτες, οι οποίοι παρά τα όχι πολλά χρόνια τους στον χώρο, μπορούν να καμαρώνουν πως έχουν αποκτήσει τεχνογνωσία γύρω από τον κόσμο του αυτοκινήτου, με ειδίκευση στα ηλεκτρικά μοντέλα. Οι προτάσεις τους απαρτίζονται κυρίως από φθηνά και προσιτά αυτοκίνητα αλλά έχοντας και περισσότερο premium προτάσεις, στοχεύοντας έτσι στην κάλυψη όλων των ταξικών «στρωμάτων». Από την άλλη, οι Ευρωπαίοι διαθέτουν πολύχρονη παρουσία στον χώρο με πολλά και σπουδαία ονόματα της αυτοκίνησης και με στόχο το να δείξουν πως «δεν έχουν φάει ακόμη τα ψωμιά τους».
Υπερψηφίστηκε η επιβολή δασμών όμως η Γερμανία γκρινιάζει
Βέβαια, οι τεταμένες – εμπορικά – σχέσεις των δύο πλευρών, δεν οφείλονται απλώς στον εμπορικό ανταγωνισμό στον κόσμο των αυτοκινήτων. Όμως, ξεκίνησαν από εκεί. Η διαρκής «άνθηση» της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε Ευρώπη και ΗΠΑ και η διάθεση ηλεκτρικών μοντέλων σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, κατάφεραν να σημειώσουν καίρια οικονομικά «χτυπήματα» στη Δύση. Ως απάντηση στα πλήγματα αυτά, ΗΠΑ και Καναδάς επέβαλλαν υπέρογκους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα, ενώ η Ευρώπη πραγματοποίησε μια έρευνα διάρκειας εννέα μηνών πάνω στα κινεζικά μοντέλα.
Η ολοκλήρωση της έρευνας αυτής έφερε και το πόρισμα πως οι κρατικές επιχορηγήσεις της ίδιας της Κίνας προς τις εταιρείες της χώρας της φέρνουν τεχνητά χαμηλές τιμές, με σκοπό την ώθηση των ευρωπαϊκών εταιρειών εκτός συναγωνισμού. Έτσι, ύστερα από ψηφοφορία που διεξήχθη στις 4 Οκτωβρίου ανάμεσα στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. , υπερψηφίστηκε η επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ύψους έως και 45% . Όμως το μέτρο αυτό δε βρίσκει σύμφωνες όλες τις πλευρές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς πέντε χώρες το καταψήφισαν, ενώ 12 προτίμησαν να απέχουν από την ψηφοφορία. Την πιο βροντερή φωνή κατά των δασμών διατηρεί η Γερμανία, η οποία εξέφρασε την αντίθεσή της πριν καλά-καλά ξεκινήσουν οι συζητήσεις.
Ως «μοιραία» χαρακτήρισε την απόφαση της Ε.Ε. εκπρόσωπος της BMW
Από το καλοκαίρι που μας πέρασε, η γερμανική πλευρά δεν έχασε χρόνο στο να ξεκαθαρίσει τη στάση της. Ο Υπουργός Μεταφορών της χώρας ήταν από τους πρώτους που γνωστοποίησε δημόσια την άποψή του, αναφέροντας στο Χ πως: «Οι τιμωρητικοί δασμοί της Κομισιόν ζημιώνουν τις γερμανικές εταιρείες και τα προϊόντα τους», ενώ στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι εκπρόσωποι εταιρειών, όπως ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes, Ola Kallenius, να δηλώνει ότι ένα κράτος το οποίο βασίζεται στις εξαγωγές όπως η Γερμανία, δε χρειάζεται περισσότερα να αντιμετωπίσει εμπορικά εμπόδια. Αντίστοιχα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, χαρακτήρισε την απόφαση της Ε.Ε. ως «μοιραίο μήνυμα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία».
Ετοιμάζουν δασμούς οι Κινέζοι σε καθημερινά προϊόντα αλλά και αυτοκίνητα!
Εκτός των εξαγωγών που πραγματοποιούν, οι Γερμανοί βασίζονται ιδιαίτερα και στις εισαγωγές από την Κίνα, μιας και πολλά από τα μοντέλα τους, κατασκευάζονται στην Ασιατική χώρα. Επιστρέφοντας όμως στα της ψηφοφορίας, εννοείται πως απέναντι σε όλα αυτά, η Κίνα δεν θα έμενε με σταυρωμένα τα χέρια. Το Πεκίνο έχει ήδη τονίσει πως θα προχωρήσει στα δικά του «αντίποινα», τα οποία θα είναι – τι άλλο – δασμοί σε διάφορα ευρωπαϊκά προϊόντα. Πρώτο… θύμα στην λίστα των δασμών από τους Ασιάτες είναι το διάσημο ποτό μπράντι, του οποίου το 99% της παραγωγής από τη Γαλλία καταλήγει στην Κίνα!
Αντίστοιχα, το Πεκίνο εξετάζει την επιβολή δασμών σε προϊόντα όπως το ισπανικό χοιρινό κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα που προέρχονται από την Ιρλανδία. Όμως, οι δασμοί δεν θα σταματήσουν εκεί, καθώς εκπρόσωπος του Υπουργείου Εμπορίου της Κίνας, προϊδέασε για κυρώσεις και στα αυτοκίνητα που εξάγονται στην Κίνα, με μεγάλο μέρος αυτών να είναι Γερμανικά: «Η χώρα μας μελετά μέτρα όπως η αύξηση των δασμών στα εισαγόμενα οχήματα μεγάλου κυβισμού. Θα λάβουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύσουμε σθεναρά τα νόμιμα δικαιώματα των βιομηχανιών και των επιχειρήσεων της χώρας μας». Μάλιστα, χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως ύστερα από τις συγκεκριμένες αναφορές, οι μετοχές των Volkswagen, Porsche, Mercedes-Benz και BMW σημείωσαν σημαντική πτώση.
Σχολιάστε |