Η Stellantis προειδοποιεί: Οι δασμοί στα κινέζικα θα κλείσουν εργοστάσια
Την «επίθεση» έκανε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου
Ανέφερε τους δασμούς ως επικοινωνιακό εργαλείο με παρενέργειες
Όμως η Stellantis είναι σε διαμάχη με την Ιταλική κυβέρνηση
Οι δηλώσεις του Tavares προκάλεσαν αβεβαιότητα για το μέλλον
Την «επίθεση» έκανε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου
O Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, άφησε ηχηρές προειδοποιήσεις προς όλες τις κατευθύνσεις σχετικά με τις ευρωπαϊκές πολιτικές επιβολής δασμών στα κινεζικά μοντέλα. Συγκεκριμένα, ο Πορτογάλος, μιλώντας στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, τόνισε πως το μόνο που θα καταφέρουν αυτά τα μέτρα είναι να επιταχύνουν το κλείσιμο των εργοστασίων κατά εντός της Ευρώπης, επιδεινώνοντας τα υφιστάμενα προβλήματα στην παραγωγική ικανότητα της «Γηραιάς Ηπείρου».
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή πλευρά, η απόφαση επιβολής δασμών στα ηλεκτρικά μοντέλα που εισάγονται από την Κίνα, αποσκοπεί στην προστασία των Ευρωπαίων κατασκευαστών από τον – θεωρούμενο – αθέμιτο ανταγωνισμό. Ωστόσο, ο Tavares διατηρεί την άποψη πως τέτοιες κινήσεις θα βλάψουν τον ίδιο τον κλάδο που υποτίθεται ότι πρέπει να προστατευθεί.
Ανέφερε τους δασμούς ως επικοινωνιακό εργαλείο με παρενέργειες
Ο Πορτογάλος υπογράμμισε πως : «Οι δασμοί δεν είναι παρά ένα καλό επικοινωνιακό εργαλείο αλλά εγκυμονούν δυσάρεστες παρενέργειες». Και πιο συγκεκριμένα (και πάντα σύμφωνα με τον ίδιο), οι Κινέζοι κατασκευαστές ωθούνται στο να μεταφέρουν την παραγωγική τους ικανότητα εντός Ευρώπης. Η κατάσταση αυτή θα επιδεινώσει την ήδη προβληματική παραγωγική ικανότητα της «Γηραιάς Ηπείρου» και πιθανότατα θα οδηγήσει σε «λουκέτο» πολλά εργοστάσια και ακόμη περισσότερο κόσμο στην ανεργία.
Όμως η Stellantis είναι σε διαμάχη με την Ιταλική κυβέρνηση
Παράλληλα, ο Tavares ανέφερε πως οι κινεζικές εταιρείες θα στοχεύσουν τις «μικρότερες» χώρες της Ευρώπης. Με δεδομένο όμως ότι η Stellantis διατηρεί ανοιχτά «μέτωπα» με κυβερνήσεις εντός της συγκεκριμένης Ηπείρου, τα σχόλια του ιθύνοντα της εταιρείας, δύσκολο να γίνουν αποδεκτά. Πιο συγκεκριμένα, ο Πορτογάλος τόνισε ότι οι κινεζικές εταιρείες δεν θα πάνε ούτε στη Γερμανία, ούτε στη Γαλλία αλλά ούτε στην Ιταλία, διότι αυτές οι χώρες έχουν μεγάλα μειονεκτήματα ως προς το κόστος κατασκευής αυτοκινήτων. Θυμίζουμε ότι η ιταλική κυβέρνηση βρίσκεται σε διαμάχη με την Stellantis σχετικά με την μείωση παραγωγής της εταιρείας στην νοτιοευρωπαϊκή χώρα.
Οι δηλώσεις του Tavares προκάλεσαν αβεβαιότητα για το μέλλον
Ασφαλώς, τα λόγια του Πορτογάλου έχουν «γεννήσει» μονάχα ερωτηματικά: Μπορεί πράγματι να γυρίσει «μπούμερανγκ» η κατάσταση στην Ευρώπη και η αποτελεσματικότητα των δασμών να αποδειχθεί από βραχυπρόθεσμη έως μηδαμινή ή θα καταφέρουν όντως να βοηθήσουν τις εταιρείες της Ευρώπης να επανακάμψουν στο εμπόριο; Ακόμη, δεν πρέπει να ξεχνάμε το ιδιαίτερο της «πράσινης» μετάβασης και την επερχόμενη κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035. Πώς θα επηρεαστεί η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου από τόσες εξελίξεις σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα; Ο χρόνος θα δείξει ποια πλευρά έχει το δίκιο με το μέρος της.