Αγορά μεταχειρισμένου: Να πάρω από Leasing ή από ιδιώτη;
Θες να αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, αλλά δεν ξέρεις ποια είναι η πιο ασφαλής επιλογή. Να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο 5ετιας από έμπορο μεταχειρισμένων που το απέκτησε από τις εταιρίες Leasing ή να αγοράσεις αυτοκίνητο ιδιώτη;
5ετίας αυτοκίνητο μόνο από Leasing
Η οικονομική κρίση που χτύπησε τα ελληνικά νοικοκυριά για δέκα και πλέον έτη είχε-μεταξύ άλλων-ως αποτέλεσμα τη διαφοροποίηση στην καταναλωτική συμπεριφορά των αγοραστών αυτοκινήτων. Και αν τα προηγούμενα χρόνια ήταν αρκετά συνηθισμένη η ανταλλαγή και η αντικατάσταση στην 5ετία με ένα νεότερο μοντέλο, πλέον ο μέσος Έλληνας αγοραστής αναγκάζεται να κρατάει το αυτοκίνητο του για πολύ περισσότερα χρόνια. Αυτό έχει αντίκτυπο και στη διαμόρφωση της αγοράς μεταχειρισμένου στη χώρα μας, που πλέον κυριαρχείται από πρώην εταιρικά αυτοκίνητα και από αυτοκίνητα εισαγωγής. Είναι πολύ δύσκολο να βρει κανείς να αγοράσεις αυτοκίνητο 4ετίας ή 5 ετίας από ιδιώτη γιατί απλά αυτός δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να το αντικαταστήσει.
Μόνο η σωστή συντήρηση μετράει
Ακόμη και αν το αυτοκίνητο που θα βρούμε προέρχεται από ιδιώτη, το γεγονός αυτό δεν είναι οπωσδήποτε αρκετό για να εξασφαλίσει ποιότητα και αξιοπιστία στην επιλογή μας. Όλα είναι σχετικά καθώς, είναι και πάλι εξίσου σημαντικό να ξέρουμε αναλυτικά την προέλευση του αυτοκινήτου από την αρχή που κυκλοφόρησε στο δρόμο, αλλά και το σύνολο των κατόχων του. Το σημαντικότερο από όλα όμως, είναι το αυτοκίνητο να έχει συντηρηθεί σωστά από το σύνολο των προκατόχων του και αυτό να προκύπτει από ένα νοικοκυρεμένο αρχείο συντήρησης. Ποιος όμως έχει;
Συντηρούνται στα Leasing αναγκαστικά. Αμφίβολα τα πράγματα στους ιδιώτες λόγω κόστους
Τα εταιρικά αυτοκίνητα συνοδεύονται πάντα από ένα πλήρες ιστορικό service, καθώς οι εταιρίες Leasing μισθώνουν τα αυτοκίνητα στους πελάτες τους με συμβόλαια συντήρησης. Πέρα από το απρόσωπο του πράγματος και το καθαρά ψυχολογικό κομμάτι που συνεπάγεται το γεγονός ότι δεν θα γνωρίσεις προσωπικά τον προκάτοχο, τα αυτοκίνητα που προέρχονται από μακροχρόνιες μισθώσεις έχουν κατά βάση χρησιμοποιηθεί-όπως και τα αυτοκίνητα ιδιωτών-από ένα-το πολύ δύο-άτομα και τίποτε δεν έχουν να ζηλέψουν από ένα αυτοκίνητο που θα στο παραδώσει ο προκάτοχος τους αυτοπροσώπως. Αντιθέτως, είναι απόλυτα σίγουρο ότι η συντήρηση δεν έχει εξαρτηθεί σε κανένα βαθμό από την οικονομική δυνατότητα που είχε-ή κατά διαστήματα δεν είχε-ο προκάτοχος του αυτοκινήτου.
Σημαντικός ο έλεγχος πριν την αγορά
Η απόφαση είναι δύσκολη και το σπορ...ενέχει κινδύνους. Σε γενικές γραμμές, ένας σωστός έλεγχος σε εξειδικευμένο συνεργείο ή στην αντιπροσωπεία απαιτείται και η ύπαρξη πλήρους ιστορικού συντήρησης επιβάλεται. Αυτά τα δύο σημεία μπορεί να αποδειχτούν πολύ σημαντικά και να μας βοηθήσουν να αποφύγουμε κακοτοπιές σε μια επιλογή που ενώ γενικά διέπεται από κανόνες, χαρακτηρίζεται και από πολλές εξαιρέσεις. Έτσι, ενώ-θεωρητικά τουλάχιστον-ένα αυτοκίνητο προερχόμενο από ενοικιάσεις υστερεί συγκρινόμενο με ένα αυτοκίνητο Leasing (περισσότεροι κάτοχοι που ενδεχομένως δεν το «πρόσεχαν» και πολύ), θα μπορούσε να αποδειχτεί καλύτερη επιλογή όντας νεότερο μοντέλο και με λιγότερα χιλιόμετρα στο καντράν, καθώς οι εταιρίες ενοικιάσεων συχνά εκποιούν τα αυτοκίνητα τους συγκριτικά συντομότερα. Αντίστοιχα, ένα καλά συντηρημένο αυτοκίνητο εισαγωγής-στο οποίο σταθήκαμε πολύ προσεκτικοί στον μηχανολογικό και γραφειοκρατικό του έλεγχο-μπορεί να αποδειχθεί καλύτερο από ένα αυτοκίνητο ιδιώτη που όμως ήταν «παρατημένο».
Εσύ τι γνώμη έχεις; Θα αγοράσεις αυτοκίνητο που ήταν πριν εταιρικό ή προτιμάς να γνωρίζεις τον προκάτοχο; Έχει κάποια σημασία, αν έχει συντηρηθεί σχολαστικά;
Σχολιάστε |