autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Εξετάζουμε το  VW Polo των 22.950 ευρώ

Εξετάζουμε το VW Polo των 22.950 ευρώ

28/4/2025

Αποκλειστικά αμιγώς βενζινοκίνητο και ακριβό, στην τιμή του βρίσκεις υβριδικά μοντέλα.
Έχει μόνο 95 ίππους και 5-άρι χειροκίνητο σασμάν, για το αυτόματο θες 25.000 ευρώ.
Δυσκολεύεται σε προσπέραση και χρειάζεται 42,1 μ. για να φρενάρει από τα 100 χλμ./ώρα.
Ο βασικός εξοπλισμός έχει μόνο τα απαραίτητα, βάση της τιμής του απογοητεύει.

Αποκλειστικά αμιγώς βενζινοκίνητο και ακριβό, στην τιμή του βρίσκεις υβριδικά μοντέλα.

Στην ενότητα άρθρων «Αξίζουν ή δεν αξίζουν τα λεφτά τους», μελετάμε μοντέλα που βρίσκονται στην επικαιρότητα (μοντέλα σε προσφορά, νέες αφίξεις ή best seller) και βλέπουμε αν τελικά συμφέρουν για τα χρήματα που προσφέρονται ή όχι. Αποκαλύπτουμε ποια μοντέλα έχουν δυνατά σημεία που ενισχύουν την τιμή τους ή έχουν αδύναμα σημεία τα οποία πιθανώς να μην τα κάνουν συμφέρουσες περιπτώσεις.

Σειρά έχει ένα αυτοκίνητο με μεγάλη ιστορία στην κατηγορία των μικρών. Το VW Polo αποτελεί το μικρότερο αυτοκίνητο της μάρκας και μάλλον ο κατασκευαστής βασίζεται πολύ στην δημοτικότητα της ονομασίας του μοντέλου, καθώς επιλέγει να το κοστολογήσει ακόμα πιο ακριβά από τα μικρά του SUV, T-Cross και Taigo. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει με κανέναν άλλο κατασκευαστή, εφόσον θεωρητικά, αλλά και βάση των απαιτήσεων, τα μικρά SUV θεωρούνται ανώτερη κατηγορία. Βάση της υψηλής τιμής του για ένα μικρό, λοιπόν, η οποία ξεκινά από τα 22.950 ευρώ, περιμένει κανείς πολλά από το Polo.

Τα χαρακτηριστικά του, όμως, δεν φαίνεται να ενισχύουν την τιμή του. Αρχικά, διατίθεται αποκλειστικά ως αμιγώς βενζινοκίνητο, κάτι που δεν θα αποτελούσε τόσο μεγάλο πρόβλημα στην κατηγορία του εάν ήταν αντίστοιχα κοστολογημένο. Παρόλα αυτά, στα λεφτά του, μπορείς να βρεις πλήρως υβριδικά μοντέλα (πχ. Toyota Yaris) ή ήπια υβριδικά μοντέλα που υπερισχύουν σε ποιότητα και εξοπλισμό (πχ. Peugeot 208 Hybrid). Ως αποτέλεσμα, το Polo καίει αρκετά περισσότερο από τα παραπάνω στην πόλη (7,5 λτ./100 χλμ.), ενώ όπως θα δούμε στην συνέχεια του άρθρου υστερεί και σε επιδόσεις.

Έχει μόνο 95 ίππους και 5-άρι χειροκίνητο σασμάν, για το αυτόματο θες 25.000 ευρώ.

Όποιος ενδιαφέρεται για το VW Polo θα πρέπει να συμβιβαστεί με αμιγώς βενζινοκίνητο τρόπο κίνησης, αλλά και με το γεγονός ότι υπάρχει μόνο μία επιλογή κινητήρα. Ο νέος χιλιάρης των 116 ίππων του ομίλου δεν διατίθεται στο συγκεκριμένο μοντέλο, με αποτέλεσμα να υπάρχει μόνο ο παλίος γνώριμος 1.0 λτ. TSI των 95 ίππων, ο οποίος μοιάζει κάπως ξεπερασμένος, ιδίως στην χειροκίνητη έκδοση του μοντέλου με 5-άρι κιβώτιο ταχυτήτων.

Σε ένα μικρό αυτοκίνητο με τιμή που ξεκινά σχεδόν από τα 23.000 ευρώ θα περίμενε κανείς ένα πιο φρέσκο κινητήρα, που αν δεν μπορούσε να είναι υβριδικής τεχνολογίας, θα μπορούσε έστω να έχει καλύτερες επιδόσεις ή απλά να συνδυάζεται με 6-άρι κιβώτιο ταχυτήτων, όπως συμβαίνει σχεδόν με όλα τα χειροκίνητα μοντέλα της εποχής. Η μία παραπάνω σχέση θα βοηθούσε σημαντικά τις επιδόσεις του Polo, καθώς η μόνη επιλογή για κάτι τέτοιο αυτήν την στιγμή είναι η αγορά του αυτόματου μοντέλου με το 7-τάχυτο DSG, η οποία έχει αρχική τιμή τα 25.000 ευρώ. Διεισδύει, δηλαδή, στα νερά ενός καλά εξοπλισμένου και αποδοτικού μικρού SUV.

Δυσκολεύεται σε προσπέραση και χρειάζεται 42,1 μ. για να φρενάρει από τα 100 χλμ./ώρα.

Τι σημαίνει στην πράξη η ιπποδύναμη των 95 ίππων σε συνδυασμό με το 5-άρι χειροκίνητο; Στην ουσία, το VW Polo δυσκολεύεται να επιταχύνει, θυμίζοντας αυτοκίνητο παλαιότερης εποχής. Αναλυτικότερα, χρειάζεται 11 δλ. για το 0-100, αλλά περισσότερο απογοητεύει ο χρόνος σχεδόν 15 δλ. για να ολοκληρώσει το 80-120 χλμ./ώρα. Αυτό υποδεικνύει πως δεν είναι σε θέση να προσπεράσει άμεσα με την μέγιστη ασφάλεια. Εφόσον τα υπόλοιπα μικρά χρειάζονται κατά μέσο όρο 9,5 δλ. για να ολοκληρώσουν αυτήν την μέτρηση, προκύπτει πως το Polo χρειάζεται 150 μ. παραπάνω για να προσπεράσει.

Την ίδια στιγμή, απογοητευτικές είναι και οι επιδόσεις φρεναρίσματος, αφού το μικρό της VW χρειάζεται 42,1 μ. για να ακινητοποιηθεί πλήρως από τα 100 χλμ./ώρα. Ο μέσος όρος για την κατηγορία είναι τα 38 μ., οπότε με λίγα λόγια το Polo φρενάρει ένα ολόκληρο αυτοκίνητο και παραπάνω πιο μετά από τον ανταγωνισμό. Μία απόσταση σαν κι αυτή μπορεί να κρίνει τον απολογισμό σε περίπτωση που χρειαστεί ένα έκτακτο φρενάρισμα στον δρόμο.

Ο βασικός εξοπλισμός έχει μόνο τα απαραίτητα, βάση της τιμής του απογοητεύει.

 Τέλος, ένας τομέας με τον οποίο θα μπορούσε να ανακάμψει το VW Polo είναι αυτός του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Δεδομένης της υψηλής τιμής του, θα περίμενε κανείς να συναντήσει πλούσια χαρακτηριστικά και τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας, που θα δικαιολογήσουν την αγορά του. Παρόλα αυτά, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Στα 23.000 ευρώ, το Polo διαθέτει μόνο τα απαραίτητα, όπως Air Condition, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και LED φώτα. Σε αυτό το εύρος τιμής, υπενθυμίζουμε πως κινούνται οι πλουσιότερες εκδόσεις των ανταγωνιστικών μοντέλων, που όπως είναι λογικό υπερέχουν σε στοιχεία εξοπλισμού. Πάντως, η απουσία του Cruise Control ή της κάμερας οπισθοπορείας είναι απογοητευτική για ένα τόσο ακριβό μικρό πόλης, καθώς αυτά συναντώνται ακόμα και σε εισαγωγικές εκδόσεις άλλων μοντέλων που έχουν καθοριστική διαφορά τιμής. Συμπερασματικά, με βάση την αξία του, ο εξοπλισμός του Polo μπορεί να χαρακτηριστεί ως φτωχός από πολλούς.

Αξίζει ή δεν αξίζει, λοιπόν, το VW Polo τα χρήματά του; Εσείς τι λέτε;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

KGM
AUDI