Ηλεκτρικά: Πήγαν να πάρουν την Κίνα και χάνουν και την Ευρώπη;
16/5/2023
Οι περισσότεροι υποστηριχτές της ηλεκτροκίνησης φωνάζουν ότι είναι η λύση για καθαρότερες μετακινήσεις και ένα καλύτερο αύριο. Όμως δεν ξέρουν ότι από όλο αυτό ο μόνος που όπως φαίνεται πραγματικά να εξυπηρετείται είναι η Κίνα και η αγορά της.
Τελικά μήπως η ηλεκτροκίνηση βολεύει μόνο την Κίνα;
Θα σας φαινόταν περίεργο αν σας έλεγε κάποιος ότι οι κυβερνήσεις παγκοσμίως επιβάλλουν πιο περιοριστικούς κανόνες για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης επειδή το θέλει η Κίνα; Ίσως ,αλλά δεν ήταν εξίσου περίεργο ότι η Γερμανία εγκατέλειψε οικειοθελώς την ενεργειακή της ασφάλεια για να αγοράσει φυσικό αέριο από τη Ρωσία; Αυτό που ουσιαστικά θέλω να τονίσω, ότι ανεξαρτήτως για ποιο λόγο οι περισσότερες χώρες ακολουθούν ένα πολύ βολικό για την Κίνα μονοπάτι, το κάνουν, και αυτό είναι που έχει σημασία για αυτό το άρθρο.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Κίνα: Όλοι θέλουν μερίδιο από τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων
Μία από τις πιθανές εξηγήσεις για αυτή τη τάση είναι ότι η Κίνα αυτή τη στιγμή είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, με 23 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως, 69,3% περισσότερες από τον δεύτερο που είναι οι ΗΠΑ με 13,73 εκατομμύρια. Μάλιστα οι ειδικοί εκτιμούν ότι στο άμεσο μέλλον η κινέζικη αγορά θα μπορεί να απορροφάει 45 εκατομμύρια μονάδες ετησίως, 3 φορές παραπάνω από όσα αγόραζαν οι Αμερικάνοι στις καλύτερες στιγμές τους. Oυσιαστικά η Κίνα αυτή τη στιγμή είναι η χήνα με τα χρυσά αυγά για τις εταιρίες αυτοκινήτων.
Όμως σε αντίθεση με τις Ιαπωνικές ή Κορεάτικες αυτοκινητοβιομηχανίες που έπρεπε να επικρατήσουν στις εξωτερικές αγορές για να θεωρηθούν ανταγωνιστικές, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τις κινέζικες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η BYD, η οποία παρέμεινε στην εγχώρια αγορά για χρόνια και τώρα επεκτείνεται με απίστευτο ρυθμό παγκοσμίως, ενώ «νίκησε» τη Volkswagen στην εντός έδρα μονομαχία τους.
Για πρώτη φορά μετά από 43 χρόνια όπου η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει αυτοκίνητα στη χώρα της Κίνας πούλησε λιγότερα από μια κινέζικη εταιρεία. Aρα μήπως ο λόγος που η VW προωθεί τόσο πολύ την ηλεκτροκίνηση δεν είναι αποκλειστικά η προστασία του περιβάλλοντος και οι αυστηροί ευρωπαϊκοί κανονισμοί, αλλά η αχανή αγορά του ασιατικού γίγαντα; Βέβαια κι αρκετοί άλλοι ακολουθούν τον ίδιο δρόμο.