Ηλιοπροστασία έξω από το τζάμι σημαίνει 5 βαθμοί μικρότερη θερμοκρασία!
Τώρα το καλοκαίρι, έχει ζέστη (αφόρητη). Και μέσα στην καμπίνα συγκεντρώνεται πολύ υψηλή θερμοκρασία, που μπορεί και να ξεπεράσει τους 60 βαθμούς Κελσίου. Η ηλιοπροστασία μπορεί να σε σώσει, αλλά το θέμα είναι να την τοποθετείς σωστά.
Έρευνες «λένε» ότι η θερμοκρασία εσωτερικού ξεπερνά τους 60 βαθμούς, με το αμάξι στον ήλιο
Όταν γύρισες στο αυτοκίνητο που είχες αφήσει στον ήλιο, επέστρεψες σε αυτοκίνητο ή σε σάουνα; Σύμφωνα με έρευνες, αν το αυτοκίνητο μείνει στον ήλιο για πολλές ώρες, τότε η θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μπορεί να αυξηθεί ακόμη και στους 60 βαθμούς ανάλογα το αυτοκίνητο. Το γεγονός αυτό κάνει απαραίτητη την χρήση ηλιοπροστασίας αλλά και άλλων τρόπων αντηλιακής προστασίας, ώστε η θερμοκρασία μέσα στην καμπίνα να παραμένει σε λογικά επίπεδα.
Η ασημένια ηλιοπροστασία να μπαίνει έξω από το τζάμι
Ο γερμανικός οργανισμός του ADAC θέλησε να εξετάσει και να βρει τον πιο αποτελεσματικό τρόπο προστασία, με 7 διαφορετικού τύπου προστασία σε 7 πανομοιότυπα Dacia Duster. Το αποτέλεσμα της έρευνας είναι πως χωρίς καμία προστασία, η θερμοκρασία στο εσωτερικό του Duster μπορεί να φτάσει τους 53 βαθμούς Κελσίου, όμως με την χρήση μιας ημικουκούλας, ο υδράργυρος μπορεί εύκολα να πέσει κατά 10 βαθμούς σε 43 βαθμούς Κελσίου. Δεύτερη καλύτερη λύση αποδείχθηκε πως είναι η ασημένια ηλιοπροστασία, αξίζει όμως να σταθούμε στο κόλπο που την κάνει πιο αποτελεσματική.
Η έρευνα έδειξε πως εάν η ασημένια ηλιοπροστασία τοποθετηθεί μέσα στο αμάξι, τότε η θερμοκρασία μειώνεται κατά μόλις 4 βαθμούς (49°C) γιατί οι ηλιακές ακτίνες περνούν από το τζάμι και εγκλωβίζονται (κάποιες από αυτές) μέσα στην καμπίνα. Ο ADAC προτείνει στους οδηγούς να τοποθετούν ασημένια ηλιοπροστασία έξω από το αυτοκίνητο γιατί με αυτόν τον τρόπο η θερμοκρασία μπορεί να μειωθεί ακόμη και στους 45°C (από τους 53°C). Σε κάθε περίπτωση, η ηλιοπροστασία είναι καλό να καλύπτει όλο το μήκος και το πλάτος του παρμπρίζ, ώστε να μην υπάρχουν κενά.
Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC, θέλοντας να εξετάσει ποιος είναι ο αποτελεσματικός τρόπος προστασίας από τον ήλιο, πήρε 7 πανομοιότυπα Dacia Duster και τα εξόπλισε με διαφορετικού τύπου προστασία, ώστε να δει ποια είναι η καλύτερη.
Πόση διαφορά κάνει το φιμέ & τι σημασία έχει το άσπρο ή το μαύρο χρώμα
Η επιλογή φιμέ κρυστάλλων, τα οποία μειώνουν την θερμοκρασία στην καμπίνα κατά 2 βαθμούς, σε σχέση με το αυτοκίνητο αναφοράς χωρίς καθόλου προστασία, είναι μία ακόμη προσπάθεια αντιμετώπισης του προβλήματος της ζέστης. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως τα αυτοκίνητα που είναι βαμμένα σε μαύρο χρώμα είναι «μαγνήτης» για την ζέστη σε σχέση με τα άσπρα και γενικά τα ανοιχτόχρωμα αυτοκίνητα, αφού σύμφωνα με την έρευνα, η διαφορά στην θερμοκρασία ανάμεσα σε ένα μαύρο και ένα άσπρο αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει ακόμη και τους 5 βαθμούς Κελσίου.
Σχολιάστε |