autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Hyundai Kona Hybrid: Πώς λειτουργεί & γιατί δεν «καίει» τίποτα;

Hyundai Kona Hybrid: Πώς λειτουργεί & γιατί δεν «καίει» τίποτα;

Διαβάστηκε από 7659 αναγνώστες - 2/4/2024

Μεγαλύτερο σε διαστάσεις και μέλος της «οικογένειας» των οικογενειακών SUV, το 2ης γενιάς Hyundai Kona διατηρεί στην γκάμα του την full hybrid πρόταση των (ίδιων) 141 ίππων. Μία πρόταση που «καίει» μόλις 5 λτ./100 χλμ. μέσα στην πόλη.

Full hybrid Hyundai Kona Hybrid: Ο... άσπονδος εχθρός του βενζινά

Από την κατηγορία των μικρών SUV το 2ης γενιάς Hyundai Kona μεταπήδησε στο C segment, ως μικρομεσαίο SUV. Κρατώντας στην γκάμα τους τις ίδιες κινητήριες επιλογές, το κορεατικό μοντέλο εξακολουθεί και προσφέρεται ως full υβριδικό, με ιπποδύναμη 141 ίππων. Η συγκεκριμένη έκδοση δεν είναι η... αγαπημένη του βενζινά, μιας και έχει μέση κατανάλωση 6,5 λτ./100 χλμ., νούμερο που στην πόλη φλερτάρει με τα 5 λίτρα.

Με 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα & ηλεκτρικό μοτέρ σχεδόν 44 ίππων

Η σωστή συνεργασία θερμικού και ηλεκτρικού συνεπάγεται και σωστή λειτουργία για κάθε full hybrid μοντέλο. Το σημαντικό στην συγκεκριμένη σχέση είναι η εμπλοκή του ηλεκτρικού μοτέρ. Όσο πιο πολλά χιλιόμετρα γίνονται αμιγώς ηλεκτρικά, τόσο λιγότερη βενζίνη καταναλώνεις. Στην περίπτωση του Hyundai Kona Hybrid έχουμε ένα ισχυρό πλεονέκτημα, τα πολλά άλογα του ηλεκτρικού μοτέρ. Αποδίδει 43,5 άλογα και 170 Nm ροπής, τεχνικά χαρακτηριστικά που το βοηθούν να κινήσει μόνο του, όταν απαιτηθεί, το μεγάλο αμάξωμα του Kona. Ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας είναι σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη, που συνεπάγεται  ότι το μαγνητικό πεδίο του στάτορα είναι «κλειδωμένο» με εκείνο του ρότορα και προφανώς έχουν τον ίδιο ρυθμό περιστροφής.
 
Σε κεντρικό πλάνο, φυσικά, είναι ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων GDI, με επαναστατική τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού. «Βγάζει» 105 άλογα και 147 Nm ροπής, ενώ λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. Διαθέτει όλα τα επιμέρους σύγχρονα τεχνολογικά καλούδια όπως άμεσο ψεκασμό καυσίμου στα 200 bar, συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των εκκεντροφόρων, ανακυκλοφορία καυσαερίων και ξεχωριστή ψύξη για σώμα και κυλινδροκεφαλή. Όλα αυτά συμβάλλουν στις χαμηλότερες θερμοκρασίες εντός της κυλινδροκεφαλής, λεπτομέρεια που εμποδίζει την προανάφλεξη του καυσίμου. Η συνδυαστική απόδοση του συνόλου ανέρχεται στους 141 ίππους με ροπή 265 Nm.

Μεγάλη για υβριδικό μπαταρία & καλό αυτόματο κιβώτιο που δεν πατινάρει

Όπως ένας 2λιτρος κινητήρας «καίει» πολύ περισσότερη βενζίνη, έτσι κι ένα ηλεκτρικό μοτέρ με πολλά άλογα χρειάζεται περισσότερη ενέργεια. Στο υβριδικό Hyundai Kona υπάρχει μία μεγάλη μπαταρία που... κάνει τη δουλειά. Τοποθετημένη κάτω από τα καθίσματα,  είναι πολυμερών ιόντων λιθίου με ονομαστική τάση 240V και 1,56 kWh χωρητικότητα. Η μέγιστη αποδιδόμενη ισχύς της είναι 42 kW (57 PS), άρα καλύπτει και με το παραπάνω τις ανάγκες του ηλεκτροκινητήρα. Ο θερμικός κινητήρας φορτίζει την μπαταρία η οποία είναι ταχείας φόρτισης-εκφόρτισης, κάτι που ευνοεί και την αναγεννητική πέδηση.
 
Από εκεί και πέρα, υπάρχει ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Το μεγάλο του προσόν είναι η ποιότητα λειτουργίας, που είναι καλύτερη ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) το οποίο δίνει την αίσθηση του πατιναρίσματος. Αντιθέτως, το DCT του Hyundai Kona δεν παράγει βουητό και έχει καλή απόκριση στο γκάζι. Μάλιστα, υπάρχουν paddles στο τιμόνι, μέσω των οποίων αυξάνεις ή μειώνεις το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας στο άφημα του γκαζιού. Αν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport, τότε τα χρησιμοποιείς για αλλάζεις σχέσεις στο κιβώτιο.

Πώς «καίει» 5 λίτρα μέσα στην πόλη;

Έχουμε αναφερθεί στην συμπεριφορά των υβριδικών οχημάτων εντός πόλης, εστιάζοντας στο μυστικό στην εναλλαγή λειτουργίας θερμικού και ηλεκτρικού μοτέρ. Σε βασικές συνθήκες οδήγησης το αμάξι κινεί ο βενζινοκινητήρας. Ο ηλεκτροκινητήρας:

  • λειτουργεί σε πολύ χαμηλές ταχύτητες (εκκίνηση & κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες)
  • παρέχει ώθηση όποτε χρειαστεί (επιτάχυνση & ανωφέρειες)
  • σε επιβράδυνση και κατηφόρα παίρνει ενέργεια μέσω αναγεννητικής πέδησης
  • σε ακινητοποίηση σβήνει εντελώς
  • σε καθεστώς ελεύθερης κύλισης/coasting καθυστερεί την εμπλοκή του θερμικού μοτέρ προς όφελος της κατανάλωσης
 
Για να εξηγήσουμε τα παραπάνω, όταν μπαίνει πράσινο στο φανάρι ή στα μπρος-πίσω στο παρκάρισμα, το Hyundai Kona Hybrid πάει ηλεκτρικά. Το ίδιο ισχύει όταν έχει κίνηση, με το αμάξι να κάνει ελάχιστα μέτρα μέχρι να ξεκινήσει. Για αυτό και τα full υβριδικά ευνοούνται εντός πόλης (που κάνουμε πάνω από 70% των ετήσιων μετακινήσεών μας), με την κατανάλωση αστικών συνθηκών του Kona Hybrid να γυροφέρνει τα 5 λίτρα.
 
Από την άλλη, στον αυτοκινητόδρομο αν πας να κάνει μία προσπέραση θα αντιληφθείς την έξτρα ώθηση από την εμπλοκή του ηλεκτρικού μοτέρ. Γενικότερα, αν δεν κινείσαι με μεγάλες ταχύτητες, η συνδρομή του ηλεκτροκινητήρα είναι μεγαλύτερη (6,6 λτ./100 χλμ. στο ταξίδι).
 
Συνδυαστικά, λοιπόν, το Hyundai Kona Hybrid «καίει» σε μέσες πραγματικές συνθήκες 6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Όλα αυτά «παντρεύονται» και με τίμιες επιδόσεις, ειδικά σε ενδιάμεσες ταχύτητες όταν το DCT κιβώτιο αλλάζει άμεσα και ομαλά τις ζητούμενες σχέσεις (5,5 δλ. στα 60-100 χλμ./ώρα, 7,1 δλ. στα 80-120 χλμ./ώρα).

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε