autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Κρίση στη VW: Τι την προκάλεσε;

Κρίση στη VW: Τι την προκάλεσε;

6/11/2024

Το πρώτο μισό του 2024, η ταμειακή ροή (cash flow) ήταν -100 εκ. ευρώ.
Η VW πλήρωσε 30 δις. δολάρια για το «Dieselgate».
Επένδυσε στα ηλεκτρικά, αλλά δεν έφτιαξε προσιτό για το λαό μοντέλο.
Έκανε εκπτώσεις στις τιμές των VW, μειώνοντας το κέρδος στο 0,9% από το ήδη μικρό 4%.

Το πρώτο μισό του 2024, η ταμειακή ροή (cash flow) ήταν -100 εκ. ευρώ

Όπως διαβάσαμε σε προηγούμενα άρθρα, η VW έχει στόχο να εξοικονομήσει 10 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2026, ούτως ώστε να βελτιωθεί η οικονομική της κατάσταση. Για να γίνει αυτό, η «κεφαλή» της εταιρείας σκοπεύει να κλείσει 2 εργοστάσια στη Γερμανία και να κάνει απολύσεις, με τους εργαζόμενους βέβαια να αντιδρούν και να κάνουν λόγο για κακή διαχείριση από τη διοίκηση
Αναλύοντας τα νούμερα, φαίνεται πως η διοίκηση πράγματι έκανε κάτι λάθος. Για το πρώτο εξάμηνο του 2024, οι ταμειακές ροές (cash flow) ήταν -100 εκ. ευρώ. Ο απλός ορισμός των ταμειακών ροών μιας επιχείρησης είναι ποσό των χρημάτων που εισέρχονται και εξέρχονται από τα ταμεία της, και είναι ένας βασικός δείκτης της λειτουργικής υγείας οποιασδήποτε εταιρείας.
Η αρνητική επίδοση της VW για το πρώτο μισό του 2024 έρχεται σε άμεση αντιπαράθεση με τη θετική που είχε το πρώτο μισό του 2023, όπου το cash flow της εταιρείας ήταν +2,5 δις. ευρώ.

Πώς φτάσαμε όμως ως εδώ;

Η VW πλήρωσε 30 δις. δολάρια για το «Dieselgate»

Όπως αναφέραμε σε προηγούμενο άρθρο, η πηγή όλου του κακού φαίνεται να είναι το φαινόμενο «Dieselgate» του 2015. Η VW έκανε άμεση στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, για να περάσει το μήνυμα πως το κύριο μέλημά της είναι το περιβάλλον και ο άνθρωπος. Ίδρυσε την CARIAD, μια εταιρεία που θα αναλάμβανε την εξέλιξη του λογισμικού για όλα τα αυτοκίνητα του ομίλου,
κάτι που όπως αναλύσαμε δεν βγήκε σε καλό, με τα εμπορικά λανσαρίσματα διαφόρων μοντέλων να γίνονται με καθυστερήσεις μηνών και ετών, και τις δυσλειτουργίες να προκαλούν δυσαρέσκεια στους πελάτες.

Για να έχουμε μια εικόνα της «χασούρας» που προκλήθηκε από την CARIAD, η εξέλιξη του λογισμικού E3 2.0 που προορίζεται για όλα τα VW, Seat, Cupra και Skoda αρχικά, και έπειτα και για τις υπόλοιπες εταιρείες, ξεκίνησε ξανά από το 0. Μέχρι τώρα είχαν δαπανηθεί 1,5 δις. ευρώ για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου λογισμικού, τα οποία ουσιαστικά «πετάχτηκαν» χωρίς αντίκρισμα.

Εκτός από αυτά όμως, το πλήγμα του «Dieselgate» είναι πολύ μεγαλύτερο. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Guardian, συνολικά ο Όμιλος VW πλήρωσε γύρω στα 30 δις. δολάρια παγκοσμίως σε αποζημιώσεις.

Εκείνη την περίοδο δεν καταβλήθηκαν φορολογικά έσοδα στις τοπικές κοινότητες, κάτι που έδειξε πόσο σημαντική είναι η οικονομική επιρροή της VW σε ολόκληρη τη Γερμανία. Η Daniela Cavallo που είναι η Πρόεδρος του συμβουλίου των 120.000 εργαζομένων της εταιρείας στη Γερμανία ανέφερε πως «η απώλεια των τοπικών φόρων λόγω του “Dieselgate” έπληξε βαθιά τα ταμεία των δήμων. Σε μια περιοχή σταμάτησαν να φωτίζονται οι δρόμοι, ενώ σε άλλη αναγκάστηκαν να διακοπούν οι υπηρεσίες περιορισμού των αρουραίων».
Αυτό μπορεί να μας δείξει το τι θα μπορεί να συμβεί στη Γερμανία αν μειωθεί η βιομηχανική της δύναμη.

Επένδυσε στα ηλεκτρικά, αλλά δεν έφτιαξε προσιτό για το λαό μοντέλο

Volkswagen σημαίνει «Αυτοκίνητο του Λαού». Μπορεί η VW να επένδυσε πολλά στα ηλεκτρικά, ωστόσο δεν υπολόγισε το πρώτο συνθετικό στο όνομά της και δεν δημιούργησε έγκαιρα ένα προσιτό για το λαό ηλεκτροκίνητο μοντέλο, για να κάνουν οι καθημερινοί άνθρωποι το «άλμα» στη νέα εποχή, όπως ακριβώς έγινε με το Beetle.

Οι Κινέζοι, αλλά και αρκετοί Ευρωπαίοι ανταγωνιστές, έχουν ήδη διαθέσει στην αγορά προσιτά αυτοκίνητα για όσους θέλουν να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, μια αγορά που μάλιστα εξασθενεί, αφού τον Αύγουστο η αγορά των ηλεκτρικών μειώθηκε κατά 69% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023.
Το 1/5 των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται στην Ευρώπη, σύμφωνα με τη Guardian, κατασκευάζεται στην Κίνα. Η VW έχει ήδη στα σκαριά ένα φθηνό ηλεκτρικό, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει του χρόνου, ωστόσο δεν θα παράγεται στη Γερμανία αλλά στην Ιβηρική χερσόνησο. Όσο καιρό το ετοιμάζουν, η κινεζική BYD έχει κάνει ήδη «εισβολή» στη Γηραιά Ήπειρο και μάλιστα προχωρά με ταχείς ρυθμούς.

Η έλλειψη προσιτών μοντέλων, σε συνδυασμό με τα προβλήματα του λογισμικού της CARIAD, έρχεται να μειώσει κι άλλο τις πωλήσεις της VW, και ωθεί ανθρώπους σαν την κ. Cavallo να αναφερθούν σε «λάθη της διοίκησης».

Έκανε εκπτώσεις στις τιμές των VW, μειώνοντας το κέρδος στο 0,9% από το ήδη μικρό 4%

Με την αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη να έχει μειωθεί κατά 13% (ή κατά 2 εκ. οχήματα) σε σχέση με τις προ-COVID εποχές, τόσο οι Ευρωπαίοι όσο και οι Κινέζοι «μάχονται» για να διεκδικήσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι μιας πίτας που μικραίνει.

Για να αντιμετωπίσει τον ολοένα και σκληρότερο ανταγωνισμό, ο Όμιλος VW μείωσε πρόσφατα τις τιμές για τα μοντέλα της μάρκας VW. Σύμφωνα με άρθρο του Reuters, οι εκπτώσεις ήταν μεγαλύτερες από όσο είχε προβλεφθεί αρχικά, και μάλιστα, όπως αναφέρει πηγή της εταιρείας –που θέλησε να μείνει ανώνυμη- έπεισε τη διοίκηση πως τα υψηλότερα εργατικά κόστη στη Γερμανία θέτουν σε κίνδυνο την ικανότητα της VW να ανταγωνιστεί τις πιο ευέλικτες εταιρείες. Εικάζουμε πως αυτός είναι και ο λόγος που γεννήθηκε η ιδέα να κλείσουν τα 2 εργοστάσια σε γερμανικό έδαφος.

Το αποτέλεσμα της μείωσης τιμών στα επιβατικά VW είχε ως αποτέλεσμα το περιθώριο κέρδους να πέφτει στο 0,9% κατά το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς, από το 4% του πρώτου τριμήνου, που πάλι θεωρείται λίγο, και σίγουρα δεν βοηθάει στην επίτευξη του στόχου εξοικονόμησης 10 δις ευρώ μέσα στα επόμενα 2 χρόνια.

Διαβάστε επίσης:
VW: 20.000 επικείμενες απολύσεις στη Γερμανία
 
Αντιδρούν 25.000 εργαζόμενοι της VW στις απολύσεις
 
CARIΑD: Πώς ένα λογισμικό πηγαίνει πίσω τη VW

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε