Ξέρεις να φρενάρεις σωστά σε πανικό?
Διαβάστηκε από 10563 αναγνώστες - 12/6/2022
Η κατοχή διπλώματος οδήγησης δεν σημαίνει ταυτόχρονα γνώση σωστών οδηγικών συμπεριφορών και αντιδράσεων. Τα φρένα πανικού είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο, αλλά ξέρεις πώς να φρενάρεις σωστά?
Δυστυχώς οι περισσότερες σχολές οδηγών έχουν καταντήσει «κοπτήρια» και το μόνο που τους απασχολεί είναι απλά να διεκπεραιώσουν με συνοπτικές διαδικασίες την απόκτηση διπλώματος από ένα νέο οδηγό, χωρίς να τον ενημερώνουν και να τον κάνουν να εμπεδώσει πως πρέπει να αντιδρά σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης, όπως τα φρένα πανικού. Ας δούμε μερικά γρήγορα tips, που μπορεί να αποδειχτούν σωτήρια.
Αν το αυτοκίνητο έχει ABS, πρέπει να πατάς το φρένο με όλη σου τη δύναμη.
Μπορεί στην αρχή της «καριέρας» του να το αμφισβήτησαν πολλοί, αλλά με την εξέλιξη της τεχνολογίας και των λοιπών συστημάτων ασφαλείας, το ABS (anti-blocking system) ή σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών έχει γίνει πλέον ένα από τα βασικά και αναντικατάστατα συστήματα στο αυτοκίνητο. Αν το αυτοκίνητο σου δεν είναι 15ετίας και πάνω, λογικά θα είναι εφοδιασμένο με το συγκεκριμένο σύστημα. Όταν λοιπόν χρειαστείς να πέσεις σε φρένα πανικού, τα πράγματα είναι αρκετά απλά. Πάτησε το πεντάλ με όλη σου τη δύναμη και σε καμιά περίπτωση μην χαλαρώσεις την πίεση που ασκείς, όσο κι αν κλοτσάει! Έστω και το ελάχιστο «άφημα» του φρένου, σημαίνει παραπάνω μέτρα φρεναρίσματος! Επίσης επειδή οι τροχοί δεν μπλοκάρουν, έχεις πάντα «τιμόνι» για να κάνεις αποφυγή .Αν το αυτοκίνητο δεν έχει ABS, πρόσεχε μην μπλοκάρεις τους τροχούς.
Εδώ τα πράγματα είναι λίγο πιο σύνθετα. Οι πιο άπειροι πέφτουν με τα όσα στα φρένα, με αποτέλεσμα να μπλοκάρουν οι τροχοί και το αυτοκίνητο ουσιαστικά να σέρνεται στο δρόμο, αντί να σταματάει. Ιδανικά ο οδηγός θα πρέπει να μιμηθεί την τεχνολογία του ABS, πατώντας διακεκομμένα το πεντάλ του φρένου με μικρές, κοφτές αλλά στιβαρές κινήσεις. Είναι μια επιδέξια τεχνική, η οποία μπορεί να σε σώσει αλλά θέλει προπόνηση. Οπότε αν έχεις αυτοκίνητο χωρίς ABS, πήγαινε σε μια αλάνα και δοκίμασε να σταματήσεις αρχικά με μπλοκαρισμένους τροχούς και μετά με τη συγκεκριμένη τεχνική, θα εκπλαγείς με τη διαφορά!Δεν πρέπει να πατάς ποτέ συμπλέκτη πριν φρενάρεις, γιατί χάνεις την επιβράδυνση από τον κινητήρα.
Μοιραίο λάθος είναι να πατήσεις το συμπλέκτη την ώρα που πέφτεις σε φρένα πανικού. Μην το κάνεις ποτέ! Θα χάσεις την επιβράδυνση που σου προσφέρει ο κινητήρας. Στη τελική μην ξεχνάς ότι σημασία έχεις να γλυτώσεις τα χειρότερα κι όχι να μην σου σβήσει το αυτοκίνητο. Τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο έχουν το πλεονέκτημα ότι κατεβάζουν ταχύτητα μόνα τους, μειώνοντας ακόμα περισσότερο την απόσταση φρεναρίσματος.Πρέπει το πέλμα να σχηματίζει ορθή γωνία με τη γάμπα και να μην είναι τεντωμένο το πόδι.
Η θέση οδήγησης παίζει σημαντικό ρόλο στα φρένα, όσο περίεργο κι αν ακούγεται. Θα πρέπει το πόδι να μην τεντώνει για να φτάσει το πεντάλ, το κάθισμα να μην είναι «ξαπλωτό», το ύψος του τιμονιού να είναι τέτοιο ώστε να χωρούν τα χεριά σου ανάμεσα από το κάτω μέρος του και στους μηρούς σου, το πέλμα να σχηματίζει ορθή γωνία με τη γάμπα και να μην ανασηκώνεται ο μηρός πολύ ψηλά όταν πατάς το φρένο. Όλα τα παραπάνω συντελούν στο σωστό και δυνατό πάτημα του φρένου....>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |