Σημαντικές αλλαγές ετοιμάζει το Υπουργείο Μεταφορών αναφορικά με τα ΚΤΕΟ όλης της χώρας. Μπαίνουν ψηφιακές κάμερες και αυτόματη μεταφορά δεδομένων, με στόχο την αυστηροποίηση των ελέγχων στα οχήματα.
Το Υπουργείο Μεταφορών θέλει να κάνει πιο αυστηρούς τους ελέγχους των οχημάτων στα ΚΤΕΟ και για αυτό προετοιμάζει μία σειρά από αλλαγές στο Σύστημα Μηχανογράφησης των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων. Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται και η αποστολή δεδομένων μέσω του συστήματος στο μητρώο του Υπουργείου σε πραγματικό χρόνο, ενώ θα συγκαταλέγονται πλέον φωτογραφίες από την διαδικασία του ελέγχου σε κάθε στάδιο όπως και στατιστικά ελέγχων, ελλείψεων και αποτελεσμάτων ανά όχημα, ημέρα, ιδιοκτήτη και υπάλληλο του ΚΤΕΟ.
Τι νέο υπάρχει στο Μηχανογραφικό Σύστημα
Σε ότι αφορά το νέο τρόπο λειτουργίας του Μηχανογραφικού Συστήματος των ΚΤΕΟ. Πλέον θα διαβιβάζονται απευθείας τα δεδομένα στο Υπουργείο Μεταφορών. Στους ελέγχους που γίνονται οπτικά και χωρίς μηχανήματα, η εισαγωγή των αποτελεσμάτων τους θα γίνεται από τον εκάστοτε ελεγκτή. Στο σύστημα θα καταγράφεται η ημερομηνία, η ώρα έναρξης και λήξης κάθε τεχνικού ελέγχου, καθώς και ο αύξοντας αριθμός του κάθε οχήματος τη συγκεκριμένη ημέρα. Επίσης, στο σύστημα θα καταγράφεται και ο κωδικός αριθμός κάθε ελεγκτή που απασχολείται στο ΚΤΕΟ και αντιστοιχεί στο πιστοποιητικό εργασίας του.
Οι ψηφιακές κάμερες στην υπηρεσία των ελέγχων
Ο νέος τρόπος ελέγχου αναμένεται να περιλαμβάνει και υλικό από ψηφιακές κάμερες. Κάθε γραμμή ΚΤΕΟ θα είναι πλέον εφοδιασμένη με έγχρωμες ψηφιακές κάμερες (σταθερές και φορητές), που θα είναι συνδεδεμένες με το Μηχανογραφικό Σύστημα του ΚΤΕΟ. Οι φωτογραφίες θα αποστέλλονται στο αντίστοιχο σύστημα του Υπουργείου όπου θα αναγράφεται μεταξύ άλλων ο αριθμός του ΚΤΕΟ, ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος, ο αριθμός φωτογραφίας, η ημερομηνία και η ώρα λήψης της φωτογραφίας.
Ανοιχτό το ενδεχόμενο του ετήσιου ελέγχου
Από κει και πέρα αξίζει αν σημειωθεί πως το Υπουργείο Μεταφορών φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο μείωσης του χρόνου επανέλεγχου των οχημάτων στο ένα έτος, αντί για δύο που ισχύει τώρα. Σε πρώτη φάση αυτό το σκεπτικό φαίνεται να αφορά τα οχήματα ηλικίας άνω των 10 ή 15 ετών. Σε αυτό το σημείο, να σημειωθεί πως στην Ελλάδα εκτιμάται ότι περίπου 1,8 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων περίπου 600.000 – 700.000 είναι δίκυκλα, είναι εκπρόθεσμα των ελέγχων, ενώ συνολικά υπολογίζεται πως 4 στα 10 οχήματα δεν ελέγχονται ποτέ από τα ΚΤΕΟ. Την ίδια ώρα, από τα οχήματα που προσέρχονται για έλεγχο, μόλις το 4,5% κόβεται σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών.
Τα πρόστιμα
Κλείνοντας, να θυμίσουμε πως στην παρούσα φάση όλα τα καινούργια αυτοκίνητα είναι υπόχρεα να περνούν από ΚΤΕΟ μετά από τέσσερα χρόνια κυκλοφορίας, ενώ στη συνέχεια το όχημα υποχρεούται σε έλεγχο κάθε δύο έτη. Σε περίπτωση που δεν ακολουθηθεί αυτή η διαδικασία, ο ιδιοκτήτης του ΙΧ επιβατικού οχήματος δέχεται πρόστιμο 16 ευρώ για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης, 33 ευρώ για μέχρι έξι μήνες και για πάνω από έξι μήνες 67 ευρώ.
Αλλάζουν τα ΚΤΕΟ.
Οι ψηφιακές κάμερες στην υπηρεσία των ελέγχων.
Τι αλλάζει στο Μηχανογραφικό Σύστημα.
Ανοιχτό το ενδεχόμενο του ετήσιου ελέγχου στα οχήματα.
Τα πρόστιμα που ορίζονται.
Υπερβολή ή όχι να περνάει ένα όχημα κάθε χρόνο ΚΤΕΟ; Μήπως για τα παλιά θα πρέπει να γίνει κανόνας ή υπάρχουν καινούργια που είναι πιο κακοσυντηρημένα;