Πόσο ρόλο παίζει η θερμοκρασία στις μπαταρίες των ηλεκτρικών;
Επηρεάζουν πράγματι οι ακραίες θερμοκρασίες τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Πολλά έχουν γραφτεί μέχρι και σήμερα, αλλά ήρθε η ώρα να δούμε την αλήθεια.
Οι ακραίες θερμοκρασίες και τα ηλεκτρικά οχήματα
Δεν είναι λίγα όσα έχουν γραφτεί μέχρι και σήμερα για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, και τις ακραίες καιρικές θερμοκρασίες. Ήδη διαβάζεις δεξιά και αριστερά από αναγνώστες, για το καλοκαίρι της Ελλάδας, αλλά και τα χιόνια, τα οποία πλέον δεν είναι και σπάνιο φαινόμενο στην χώρα μας. Ποια είναι όμως η αλήθεια;
Στην Ελλάδα θα έχουν μεγαλύτερη αυτονομία τα ηλεκτρικά
Ο χειμώνας είναι μια απαιτητική περίοδος για όλα τα αυτοκίνητα. Τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα παρουσιάζουν υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου κατά κανόνα. Θα την γλύτωναν τα ηλεκτρικά;
Όχι φυσικά, αφού μιλάμε για ένα φυσικό φαινόμενο, που έχει να κάνει με την επιβράδυνση των ηλεκτροχημικών δράσεων και αντιδράσεων της μπαταρίας και την αύξηση των εσωτερικών της αντιστάσεων.
Το τελικό αποτέλεσμα αυτής της επιβράνδυσης, είναι η μείωση της τάσης της μπαταρίας, αλλά και η απόδοση της αφού εκφορτίζει πιο γρήγορα. Επομένως είναι γεγονός πως η μπαταρία στο κρύο αδειάζει πιο γρήγορα.
Το ίδιο αυτοκίνητο θα χει διαφορετικές αυτονομίες στην Ευρώπη
Στην Ευρώπη υπάρχουν χώρες που έχουν βαρύ κρύο για μεγάλα διαστήματα μέσα στην χρονιά, και άλλες που δεν αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα. Ως αποτέλεσμα αυτού, θα δούμε το ίδιο αυτοκίνητο να βγάζει διαφορετικές αυτονομίες κίνησης στην Ελλάδα και αρκετά μειωμένες σε χώρες όπως η Γερμανία. Να και σε κάτι που θα υπερτερούμε σαν χώρα, σε σχέση με τους βόρειους...
Έρευνα αποδεικνύει μείωση από 10% έως 28% αυτονομίας
Η έρευνα του Norwegian Automobile Federation, κατέγραψε την συμπεριφορά 20 ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ακραίο ψύχος, που φυσικά ενδιαφέρει πιο πολύ τους κατοίκους στις βόρειες χώρες της Ευρώπης. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπήκαν στο τεστ, έχασαν από την αυτονομία WLTP από 10% έως και 25%. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε πως, μόνο 10% έχασε το Kona της Hyundai, ενώ στο 25% μείωση βρέθηκε το Tesla Model 3.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο