Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Μπορεί η αυτοκινητοβιομηχανία να εκτοξεύσει την ελληνική οικονομία?

Μπορεί η αυτοκινητοβιομηχανία να εκτοξεύσει την ελληνική οικονομία?

Διαβάστηκε από 67821 αναγνώστες - 3/7/2022

Μείωση ανεργίας, ανάπτυξη της τεχνολογίας, αλλαγή ψυχολογίας και αναχαίτιση του brain drain είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα που θα μας πρόσφερε η ύπαρξη ενός εργοστασίου αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα μας. Όμως έχουμε τα προσόντα για μια τέτοια επένδυση?

Η Acea, που είναι ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευών Αυτοκινήτων, πριν λίγους μήνες έδωσε στη δημοσιότητα ένα διαδραστικό χάρτη με τα 290 κυριότερα εργοστάσια σε Ευρώπη και Ρωσία που κατασκευάζουν αυτοκίνητα, λεωφορεία, επαγγελματικά οχήματα και κινητήρες. Το ενδιαφέρον στοιχείο ήταν ότι ενώ στη γειτονική Τουρκία λειτουργούν συνολικά 17 εργοστάσια, στην Κροατία 3, στη Σερβία επίσης 3 και στα Σκόπια 1, στην Ελλάδα δεν έχουμε ούτε δείγμα. Κακοί χειρισμοί (όπως η χαμένη εταιρία του 2012 για εγκατάσταση στη χώρα μας του εργοστασίου συναρμολόγησης της Tesla), οικονομικά παράγοντες (κλείσιμο της NAMCO που κατασκεύαζε τα Pony) και άλλοι λόγοι έχουν εξαφανίσει τη χώρα μας από το χάρτη των εργοστασίων αυτοκινητοβιομηχανίας. Όμως θα μπορούσε να είναι η λύση στα οικονομικά προβλήματα που ταλανίζουν την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Για κάθε μια θέση εργασίας στο εργοστάσιο, θα ανοίγουν άλλες πέντε

Το πρώτο και σημαντικότερο όφελος θα είναι η καταπολέμηση της ανεργίας. Νέες ποιοτικές θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν άμεσα, διαφορετικών ειδικοτήτων και υψηλής εξειδίκευσης. Επιπλέον σύμφωνα με έρευνα του Διεθνή Οργανισμού Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles) για κάθε μια θέση εργασία που δημιουργείται στο εργοστάσιο, ανοίγουν άλλες πέντε θέσεις στην ευρύτερη περιοχή.

Θα σταματούσε το brain drain κι θα άλλαζε η αντίληψη για επενδυτικές ευκαιρίες στη χώρα μας

Με τις θέσεις που θα άνοιγαν να είναι υψηλής εξειδίκευσης και διαφορετικών ειδικοτήτων, θα σταματούσε το brain drain, δηλαδή η φυγή ανθρώπων στο εξωτερικό με υψηλή μόρφωση, εξειδίκευση και ευφυΐα. Μάλιστα θα γίνονταν πιο ελκυστικό και το περιβάλλον για επιστροφή των ανθρώπων που ήδη έχουν φύγει εκτός Ελλάδας. Ταυτόχρονα θα άλλαζε θετικά τη ψυχολογία της παγκόσμιας αγοράς προς την Ελλάδα, μιας και θα έβλεπε μια μεγάλη επένδυση να γίνεται στη χώρα μας.


Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας και η εύκολη πρόσβαση στην ΕΕ, τα ατού της χώρας μας

Τα λιμάνια του Πειραιά, της Πάτρας και της Θεσσαλονίκης είναι υψηλής στρατηγικής σημασίας για την κατασκευή ενός εργοστασίου αυτοκινήτων. Μάλιστα το λιμάνι του Πειραιά είναι το μοναδικό ευρωπαϊκό λιμάνι στην Ανατολική Μεσόγειο με τις απαραίτητες υποδομές για την εξυπηρέτηση του διαμετακομιστικού εμπορίου. Τα λιμάνια μπορούν να προσφέρουν εύκολη πρόσβαση στους προμηθευτές πρώτων υλών (ατσάλι, πλαστικό), ενώ μπορούν να προσεγγίσουν και υποστηρικτικά παρακλάδια της αυτοκινητοβιομηχανίας. Επίσης η Ελλάδα μπορεί να εκμεταλλευτεί τα προνόμια της σαν κράτος- μέλος της EE, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση στην Ευρώπη.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε