Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Να βάλω πετρέλαιο θέρμανσης στο αυτοκίνητο μου;

Να βάλω πετρέλαιο θέρμανσης στο αυτοκίνητο μου;

1/9/2022

Αν δεν θέλεις να πάρεις στο χέρι μπεκ, τρόμπα καυσίμου, DPF ή τουρμπίνα και ταυτόχρονα να κινδυνεύεις να χάσεις την άδεια κυκλοφορίας, τότε όχι! Άσε που σύντομα η διαφορά στην τιμή θα είναι τόσο μικρή που ουσιαστικά δεν θα γλιτώνεις τίποτα.

Τα είδη του πετρελαίου

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ γιατί το πετρέλαιο χωρίζεται σε θέρμανσης, κίνησης και ναυτιλίας? Η διαφορά τους βρίσκεται στο χρώμα, τον αριθμό κετανίων, το ιξώδες και τη περιεκτικότητα σε θείο. Συγκεκριμένα το diesel κίνησης πρασινίζει, έχει υψηλό βαθμό κετανίων συνήθως γύρω στο 50-55, χαμηλό ιξώδες (πολύ λεπτόρρευστο) και εξαιρετικά χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο – περίπου 10 ppm.

Το θέρμανσης είναι διαυγές αλλά τεχνητά χρωματισμένο κόκκινο, ενώ διαθέτει και ιχνηθέτη Euromarker. Οι διαφορές που μας ενδιαφέρουν τόσο για τον κινητήρα όσο και για την υγεία μας, είναι ο χαμηλότερος αριθμός κετανίων, που είναι συνήθως στα 40, το υψηλότερο ιξώδες και κυρίως η περιεκτικότητα σε θείο, που εκτοξεύεται στα 1000 ppm.

Τέλος συναντάμε το πετρέλαιο ναυτιλίας  που είναι ιδιαίτερα πυκνόρρευστο και χρωματισμένο μαύρο, ενώ διαθέτει ιχνηθέτη κινιζαρίνη. Η περιεκτικότητά του σε θείο  αγγίζει τα 10.000 ppm κι ο αριθμός κετανίων κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με το πετρέλαιο θέρμανσης, καθιστώντας το φιλικό στα λεβητοστάσια, αλλά εξίσου ακατάλληλο για χρήση σε πετρελαιοκινητήρες αυτοκινήτων. Εμείς θα εστιάσουμε στα δυο πρώτα, που τα βρίσκουμε εύκολα σχεδόν σε όλα τα βενζινάδικα της Ελλάδος και γιατί δεν πρέπει να μπαίνει πετρέλαιο θέρμανσης στα αυτοκίνητα.
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Παράνομο, επιβλαβές για το περιβάλλον και ζημιογόνο για το μοτέρ

Κυκλοφορεί ένας αστικός θρύλος, με μεγάλες δόσεις πραγματικότητας, ότι πολλοί αγρότες και οδηγοί ταξί με παλιότερα αυτοκίνητα γέμιζαν τα ρεζερβουάρ τους με πετρέλαιο θέρμανσης, ώστε να γλυτώνουν το επιπλέον κόστος που απαιτεί το diesel κίνησης. Η αλήθεια είναι ότι από τεχνικής άποψης, τα οχήματα που φέρουν πιο παλιές τεχνολογίες (όπως ο έμμεσος ψεκασμός) μπορούν να κινούνται με καύσιμο θέρμανσης, με τις επιπτώσεις στα μηχανικά μέρη να εμφανίζονται μακροχρόνια. Βέβαια εκτός από τα όποια προβλήματα δημιουργεί στο μοτέρ και ότι είναι παράνομο, επιβαρύνει ιδιαίτερα το περιβάλλον.
 

Καταστρέφει μπεκ, τρόμπα καυσίμου, τουρμπίνα, DPF

Σε περίπτωση χρήσης πετρελαίου θέρμανσης σε σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες οι επιπτώσεις είναι ακόμα μεγαλύτερες και πιο άμεσες λόγω κακής λιπαντικής ικανότητας. Το σύστημα ψεκασμού, το φίλτρο μικροσωματιδίων (DPF), η τρόμπα καυσίμου, η τουρμπίνα και άλλα μηχανικά μέρη θα υποστούν σε σύντομο χρονικό διάστημα ανεπανόρθωτες βλάβες που όχι μόνο θα εξαλείψουν το χρηματικό όφελος από τη διαφορά τιμής αλλά θα κοστίσουν πολλά περισσότερα από όσα θα έδινε κάποιος που έβαζε κανονικό πετρέλαιο κίνησης.  Μάλιστα με το πετρέλαιο θέρμανσης να φημολογείται ότι για το χειμώνα 2022-2023 θα έχει τιμή εκκίνησης τα 1,6 ευρώ, το κέρδος θα είναι εξαιρετικά μικρό σε σχέση με τις βλάβες που θα εμφανιστούν σε βάθος χρόνου.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε