Νέα πατέντα που θα εξοικονομεί ρεύμα στα ηλεκτρικά τον χειμώνα
1/3/2023
Οι μηχανικοί της Ford διαπιστώνουν ότι η θέρμανση επιφανειών στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως τα πατάκια και τα πάνελ των θυρών, αντί της χρήσης του συστήματος κλιματισμού, θα μπορούσε να βοηθήσει στην αύξηση της αυτονομίας .
Ποιος είναι ο πιο ενεργειακά αποδοτικός τρόπος για να παραμένουμε ζεστοί; Καθώς το κόστος θέρμανσης των σπιτιών μας αυξάνεται, πρόκειται για ένα ερώτημα που απασχολεί πολύ κόσμο. Οι μηχανικοί της Ford ανέλαβαν να απαντήσουν στο ίδιο ερώτημα στο πλαίσιο ενός project για τη βελτίωση της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων.
Όσον αφορά τη θέρμανση των ηλεκτρικών οχημάτων, ο ζεστός αέρας μπορεί να διοχετεύεται στην καμπίνα χρησιμοποιώντας το σύστημα κλιματισμού (A/C). Εναλλακτικά όμως, οι επιφάνειες μπορούν να θερμαίνονται. Αυτές μπορεί να είναι επιφάνειες με τις οποίες οι επιβάτες έρχονται σε άμεση επαφή ή πάνελ που εκπέμπουν θερμότητα προς τον οδηγό και τους επιβάτες.
Και στις δύο περιπτώσεις απαιτείται ενέργεια από τη μπαταρία. Ωστόσο, οι μηχανικοί ανακάλυψαν ότι με τις θερμαινόμενες επιφάνειες η κατανάλωση ενέργειας για τη θέρμανση της καμπίνας δύναται να μειωθεί κατά 13% σε σύγκριση με ένα συνηθισμένο σύστημα κλιματισμού - και αυτό θα μπορούσε να επεκτείνει την ηλεκτρική αυτονομία κατά 5% με μία τυπική φόρτιση. 1 Πρόκειται για μια διαφορά ικανή να προσθέσει εκατοντάδες επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας σε ετήσια βάση.
«Όλοι γνωρίζουμε ότι εάν ανοίξουμε τις πόρτες ή τα παράθυρα όταν έξω κάνει κρύο, η θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος πέφτει. Αυτό παρατηρείται έντονα στα van διανομών, καθώς οι οδηγοί κάνουν συχνές παραδόσεις και η θερμότητα που παράγεται μέσω του κλιματισμού χάνεται πιο γρήγορα, ενώ οι θερμαινόμενες επιφάνειες παραμένουν ζεστές» δήλωσε ο Markus Espig, μηχανικός συστημάτων, Propulsion Systems Engineering, Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας της Ford. «Η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας δεν βελτιώνει μόνο την αυτονομία, αλλά μειώνει επίσης το κόστος και συμβάλλει στο να ταξιδεύουμε πιο βιώσιμα».
Η έρευνας διεξήχθη στο πλαίσιο του προγράμματος Connected Electric Vehicle Optimized for Life, Value, Efficiency and Range (CEVOLVER) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που διήρκησε από τον Οκτώβριο του 2018 μέχρι τον Οκτώβριο του 2022. 2 Το project σχεδιάστηκε με σκοπό να ενημερώσει για τον τρόπο κατασκευής των νέων ηλεκτρικών οχημάτων και να βοηθήσει στη δημιουργία ενημερώσεων λογισμικού για τα EV που κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους. Τα αποτελέσματα από τις δοκιμές διαχείρισης θερμότητας αποτελούν τροφή για την ανάπτυξη μελλοντικών οχημάτων της Ford.
Μέχρι το 2026, η Ford σχεδιάζει την πώληση 600.000 EV ετησίως στην Ευρώπη, υποστηρίζοντας τον παγκόσμιο στόχο της για ετήσια παραγωγή 2.000.000 και πλέον EV την ίδια χρονική περίοδο.