Βελτιωμένες εντυπωσιακά θα είναι οι μπαταρίες που θα έχουν τα ηλεκτρικά νέας γενιάς της Toyota. Αυτονομία έως και 1.500 χιλιόμετρα και φόρτιση από 10-80% σε 10 λεπτά ανακοίνωσε η ιαπωνική μάρκα.
Πολύ σημαντικά είναι τα νέα που έρχονται για την ηλεκτροκίνηση μετά από την αποκάλυψη των μελλοντικών της πλάνων που έκανε η Toyota στην εκδήλωση «Lets Change the Future of Cars» (Ας αλλάξουμε το μέλλον των αυτοκινήτων στα ελληνικά). Η ιαπωνική μάρκα αρχικά σημείωσε πως η νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας θα αρχίσει να έρχεται από το 2026 και τα συγκεκριμένα μοντέλα θα είναι πολύ πιο προηγμένα από τα σημερινά κυρίως χάρη στις βελτιωμένες μπαταρίες.
Η Toyota σχεδιάζει να προσφέρει διαφορετικά πακέτα μπαταριών, τα οποία θα της επιτρέψουν να πουλάει οικονομικά ηλεκτρικά και με περισσότερες δυνατότητες από τα σημερινά. Βασικό ρόλο σε αυτό θα παίζει για αρχή μία διπολική μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP). Η εταιρεία είπε ότι στοχεύει σε 20% αύξηση στην αυτονομία, 40% λιγότερο κόστος και γρήγορη επαναφόρτιση σε 30 λεπτά ή λιγότερο (10-80%) σε σύγκριση με την μπαταρία του τρέχοντος bZ4X.
Νέες μπαταρίες λιθίου Performance για 1.000 χλμ. αυτονομία
Στα σκαριά της εταιρείας βρίσκεται και μια νέα μπαταρία Performance, η οποία θα προσφέρει αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων, βοηθούμενη από την αεροδυναμική σχεδίαση και τη μείωση του βάρους των μελλοντικών ηλεκτρικών Toyota. Η εν λόγω μπαταρία θα είναι τετράγωνη και θα έχει αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα. Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε επίσης ότι η μπαταρία θα είναι 20% φθηνότερη από αυτή που βρίσκεται στο bZ4X και θα μπορεί να φορτιστεί από 10-80% σε 20 λεπτά ή λιγότερο.
Ακόμα, η Toyota θα φέρει και μια ακόμα διπολική μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης. Θα τη δούμε το 2027 ή το 2028 και αναμένεται να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα της τυπικής μπαταρίας Performance. Συγκεκριμένα, η Toyota είπε ότι μπορούμε να περιμένουμε επιπλέον αύξηση 10% στην αυτονομία καθώς και μείωση 10% στο κόστος.
Μπαταρίες στερεάς κατάστασης για έως 1.500 χλμ. αυτονομία
Εκτός από τις μπαταρίες λιθίου που είδαμε νωρίτερα, η Toyota δουλεύει και πάνω στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης που θα είναι και αυτές έτοιμες το 2027 ή 2028. Η εταιρεία εκτιμά ότι η δική της μπαταρία στερεάς κατάστασης θα έχει 20% περισσότερη αυτονομία από την Performance των 1.000 χιλιομέτρων, δηλαδή αυτονομία 1.200 χλμ. Η συγκεκριμένη μπαταρία θα φορτίζεται από 10-80% σε 10 λεπτά ή λιγότερο, κάτι που πλησιάζει την ταχύτητα ανεφοδιασμού ενός οχήματος που κινείται με κινητήρα βενζίνης/diesel.
Ο ιαπωνικός κολοσσός δεν σταματά όμως εδώ, καθότι αποκάλυψε πως εργάζεται σε μπαταρία στερεάς κατάστασης με ακόμα υψηλότερες προδιαγραφές από την προηγούμενη. Η τελευταία θα έχει 50% μεγαλύτερη αυτονομία από την μπαταρία Performance, δηλαδή 1.500 χλμ!!!
Τέρμα αεροδυναμικά τα νέα Toyota
Αφήνοντας στην άκρη τις μπαταρίες, η Toyota είπε πως θα μειώσει τον συντελεστή οπισθέλκουσας στο σχεδιασμό των νέων οχημάτων βασισμένη στην αεροδυναμική των πυραύλων. Η μάρκα ισχυρίζεται ότι μπορεί να μειώσει τον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας χωρίς να περιορίζεται από το σχήμα του αυτοκινήτου. Από κει και πέρα θα κάνει πιο γρήγορο τον τρόπο που κατασκευάζει τα αυτοκίνητα μέσω του giga casting και μιας αυτοπροωθούμενης γραμμής συναρμολόγησης. Επιπλέον, στα επόμενα ηλεκτρικά της θα ενσωματώσει έναν μικρότερο ηλεκτρικό άξονα (eAxle) στο πίσω μέρος με σκοπό την αύξηση της αυτονομίας καθώς και βελτίωση του χώρου φορτίου και της αεροδυναμικής.
Πρώτη εικόνα του ηλεκτρικού Crown
Τέλος, η εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα μία εικόνα με το πρωτότυπο του ηλεκτρικού Crown, το οποίο είναι ντυμένο με καμουφλάζ.