Αποκαλύφθηκε επίσημα η νέα 5η γενιά του SEAT Ibiza, η οποία φέρει πλήθος αλλαγών όσον αφορά τις διαστάσεις, τους κινητήρες –πρώτη φορά με φυσικό αέριο- και την εξωτερική σχεδίαση.
Η νέα πέμπτη γενιά του SEAT Ibiza είναι γεγονός, μετά και την επίσημή της αποκάλυψη στο Μαρτορέλ της Καταλονίας. Αξίζει να αναφέρουμε πως το Ibiza μετρά 33 χρόνια ζωής, με την πρώτη γενιά του να κάνει το ντεμπούτο της στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού εν έτη 1984, ενώ έχει πουλήσει σε παγκόσμιο επίπεδο 5,4 εκατομμύρια μονάδες. Ερχόμενοι στο παρόν όμως, το νέο μοντέλο φέρει πολλές αλλαγές σε σχεδόν όλους τους τομείς.
Κατ` αρχάς η νέα γενιά του Ibiza βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB A0, στην οποία αναμένεται να βασιστούν και τα υπόλοιπα μικρά μοντέλα του VW Group (VW Polo, Skoda Fabia). Το χτίσιμο του μοντέλου πάνω σε αυτή την πλατφόρμα βοηθά στη μείωση του βάρους, αυξάνοντας παράλληλα την ακαμψία του μοντέλου. Οι πληροφορίες που έδωσε στη δημοσιότητα η φίρμα μιλούν για 30% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία. Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί, πως το νέο Ibiza θα διατεθεί αποκλειστικά και μόνο σε 5θυρο, χωρίς να υπάρχουν προς το παρόν βλέψεις για 3θυρη έκδοση. Ας το δούμε όμως πιο αναλυτικά σε κάθε τομέα.
Το νέο SEAT Ibiza έρχεται με πιο πλήρη παλέτα μηχανικών συνόλων από ποτέ, καθώς για πρώτη φορά έχει στη γκάμα του και κινητήρα με φυσικό αέριο. Όσον αφορά τους θερμικούς κινητήρες έχει στη φαρέτρα του, τους τρικύλινδρους TSI Euro 6 κινητήρες χωρητικότητας 1,0 λτ. σε δυο version με 95 και 115 ίππους, ενώ κορυφαία επιλογή αποτελεί ο νέος 1.500άρης απόδοσης 150 ίππων, τον οποίο και θα συναντήσουμε κάτω από το καπό της έκδοσης FR. Στο diesel οι άνθρωποι της μάρκας έχουν ακολουθήσει την γνωστή συνταγή με τον TDI Euro 6 κινητήρα χωρητικότητας 1,6 λτ. σε τρείς εκδόσεις με απόδοση 80, 95 και 115 ίππων αντίστοιχα. Για το τέλος αφήσαμε το πιο σημαντικό στοιχείο καθώς για πρώτη φορά το νέο SEAT Ibiza έρχεται σε έκδοση με φυσικό αέριο -CNG-, με τον 1.000άρη TSI απόδοσης 90 ίππων, ενώ οι διαθέσιμες επιλογές στη μετάδοση περιλαμβάνουν μηχανικά κιβώτια 5 και 6 σχέσεων, αλλά και το γνωστό αυτόματο DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Περνώντας στο εσωτερικό, το πρώτο που τραβά την προσοχή είναι το νέο σύστημα infotainment με την μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Πέραν αυτού, στοιχεία της δυναμικής εξωτερικής σχεδίασης κάνουν την εμφάνισή τους και εδώ, με τις αιχμηρές και συνάμα λιτές γραμμές να έχουν την τιμητική τους. Το ταμπλό διατρέχει μια οριζόντια, προαιρετικά χρωματιστή, φάσα η οποία σπάει τη μονοτονία-μονοχρωμία στην καμπίνα.
Στο πεδίο των χώρων, το νέο Ibiza, σύμφωνα με τις υποσχέσεις της φίρμας, είναι πιο ευρύχωρο, εκμεταλλευόμενο στο έπακρο την αύξηση των διαστάσεων προς πάσα κατεύθυνση. Σημειώνουμε δε, πως είναι πιο πλατύ κατά 87 χλστ. σε σχέση με τον προκάτοχο του, ενώ και στο μεταξόνιο παρατηρείται αύξηση της ίδιας τάξης με 95 χλστ. (2.564 χλστ.). Ωστόσο, σε ότι έχει να κάνει με το συνολικό του μήκος εμφανίζεται μικρότερο κατά 2 χλστ. Αυτές οι διαφορές στις διαστάσεις, αντικατοπτρίζονται και στην πράξη με περισσότερο αέρα για τα γόνατα των πίσω επιβατών κατά 35 χλστ., καθώς επίσης και περισσότερο χώρο για τα κεφάλια των εμπρός και πίσω επιβατών κατά 24 και 17 χλστ. αντίστοιχα. Τέλος, έκπληξη αποτελεί η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που φτάνει τα 355 λτ. κάτι που καθιστά το νέο Ibiza ένα από τα πιο ευρύχωρα στην κατηγορία.
Το εμπορικό ντεμπούτο του νέου μοντέλου αναμένεται τον προσεχή Ιούνιο, ενώ η πρώτη του παρουσίαση θα γίνει τον Μάρτιο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.