2 φωτογραφίες »

Αυτόνομη οδήγηση: Σε πάει όπου θες ή στον Τάφο;

Διαβάστηκε από 6388 αναγνώστες - 18/7/2021

Στην Γερμανία ήδη πέρασε νόμος για τη χρήση αυτόνομης οδήγησης, που επιτρέπει στον οδηγό να ασχολείται με ότι θέλει, εκτός από την οδήγηση του αυτοκινήτου. Εσύ θα εμπιστευόσουν ένα αυτόνομο πρόγραμμα οδήγησης; Ακόμα πασχίζουμε να αποδεχτούμε την αλλαγή της ηλεκτροκίνησης, πως θα εμπιστευτούμε να γίνουμε συνοδηγοί στο αυτοκίνητο μας;

Ανοίγεις την πόρτα του αυτοκινήτου σου, κάθεσαι στην θέση του οδηγού, προγραμματίζεις τον προορισμό σου, και απολαμβάνεις την διαδρομή. Μοιάζει ονειρικό, αλλά είναι; Πως θα εμπιστευτείς σε ένα πρόγραμμα, την ζωή σου; Κι αν τρακάρει το αυτοκίνητο, ποιος θα πληρώσει τη «νύφη»;

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

 
Εμπιστεύτηκε την ζωή του στο AutoPilot και καρφώθηκε στα δέντρα
Ιδιοκτήτης Tesla Model 3, αποφάσισε να εμπιστευτεί το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Autopilot  του αμιγώς ηλεκτρικού sedan. Το αυτοκίνητο κινείτε αυτόνομα σε επαρχιακό δρόμο, χωρίς καμία συμμετοχή του οδηγού. Το αποτέλεσμα ήταν σε μια κλειστή στροφή, το όχημα να βγει από την πορεία του, πέφτοντας με πολλά χιλιόμετρα πάνω σε δέντρα.

Από μεριάς της η Tesla, εξετάζει τις συνθήκες που έγινε το ατύχημα, και παρουσιάζει έκθεση ασφαλείας που λέει πως, ένα αυτοκίνητο της που κινείται αυτόνομα με το σύστημα Autopilot, έχει 10 φορές μικρότερες πιθανότητες να εμπλακεί σε ένα ατύχημα, συγκριτικά με ένα όχημα που οδηγείται με τον παραδοσιακό τρόπο. Αυτό βέβαια, δεν εξηγεί γιατί έγινε το ατύχημα, ούτε μας καθησυχάζει ότι δεν θα ξαναγίνει.

Το 71% Βρετανών οδηγών πιστεύουν πως η αυτόνομη οδήγηση θα είναι πολύ επικίνδυνη
Έρευνα του Carguru στην Βρετανία, δείχνει πως ουσιαστικά δεν είμαστε ψυχολογικά έτοιμοι να δεχτούμε την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης. Το 71% των οδηγών απάντησαν πως δεν πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα κάνει τα αυτοκινούμενα οχήματα ασφαλέστερα, και έχουν άγχος, ακόμα και να μοιραστούν τον δρόμο με ένα αυτοκίνητο με τεχνητή νοημοσύνη. Η έρευνα αυτή, δείχνει την άρνηση αλλά και την έλλειψη της εμπιστοσύνης των ανθρώπων για την εφαρμογή μιας τέτοιας τεχνολογίας, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον. Ποιος έχει δίκιο όμως;

Το 71% των οδηγών δεν πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα κάνει τα αυτοκινούμενα οχήματα ασφαλέστερα

Το 71% των οδηγών δεν πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα κάνει τα αυτοκινούμενα οχήματα ασφαλέστερα


Θα φταις εσύ αν το αυτόνομο αυτοκίνητο σου προκαλέσει ατύχημα
Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που θα πρέπει να λυθεί, είναι, ποιος θα έχει την ευθύνη για ένα ατύχημα σε ένα όχημα που θα κυκλοφορεί αυτόνομα. Η American Property Casualty Insurance Association, αναφέρει πως την ευθύνη θα πρέπει να την έχει ο ιδιοκτήτης του αυτόνομου οχήματος, αφού μπορεί να μην οδηγεί, αλλά θα πρέπει να ελέγχει αλλά και να συντηρεί (software update) το αυτοκίνητο του, ώστε να μην παρουσιάσει δυσλειτουργία το σύστημα αυτόνομης οδήγησης. Αργά ή γρήγορα, όλα τα αυτοκίνητα θα εφοδιαστούν με ένα «μαύρο κουτί», που θα διατηρούν logs των δεδομένων τους, τα οποία θα δείχνουν τι συνέβη πριν από το ατύχημα.

Σε ποια ανθρώπινη ζωή θα δίνει προτεραιότητα ένα αυτόνομο όχημα;
H αυτόνομη οδήγηση υπόσχεται να μειώσει σημαντικά τα ατυχήματα και τα δυστυχήματα στους δρόμους, που στην συντριπτική πλειοψηφία τους οφείλονται σε οδηγικό λάθος. Με τόσα άλυτα ζητήματα νομοθετικού πλαισίου όμως, και τον κόσμο να φοβάται την αυτόνομη οδήγηση, μάλλον έχουμε πολύ δρόμο ακόμα, μέχρι να δούμε τα αυτόνομα οχήματα, να γεμίζουν τους δρόμους.

Το πιο σημαντικό όμως ερώτημα της αυτόνομης οδήγησης είναι, με ποια κριτήρια θα επιλέγει το σύστημα, πως θα αντιδράσει σε επικείμενο ατύχημα. Σε ποια ανθρώπινη ζωή θα δίνει προτεραιότητα; Των επιβατών του; Των πεζών; 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »