Νέο κιβώτιο ταχυτήτων «εκτοξεύει» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!
Διαβάστηκε από 19022 αναγνώστες - 24/9/2021
H Bosch υπόσχεται με το νέο της αυτόματο κιβώτιο CVT4EV για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, να μεγαλώσει την αυτονομία τους, να βελτιώσει τις επιδόσεις τους, να αυξήσει την τελική τους ταχύτητα χωρίς να αυξήσει την κατανάλωση και ταυτόχρονα να μειώσει το κόστος αγορά τους.
Με τα ηλεκτρικά να κατακλύζουν την αγορά των αυτοκινήτων, όλες οι εταιρίες που ασχολούνται με το κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν ρίξει το βάρος τους στην έρευνα και εξέλιξη εξαρτημάτων για τα συγκεκριμένα οχήματα. H τελευταία μεγάλη «ανακάλυψη» έρχεται από τη Bosch που αναπτύσσει ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση (CVT), αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που θα βελτιώσει τις επιδόσεις, την αυτονομία και την κατανάλωση τους. Το CVT4EV, όπως το ονομάζει, θα μπορεί να κάνει καλύτερη διαχείριση ενέργειας, με αποτέλεσμα ένα ηλεκτρικό να χρειάζεται μικρότερη σε όγκο και χωρητικότητα μπαταρία για να κινηθεί, κάτι που θα μειώσει το βάρος του και τη τιμή του.
Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »
Θα αυξήσει 11% την τελική ταχύτητα
Ο περιορισμός της τελικής ταχύτητας στα ηλεκτρικά, στις περισσότερες περιπτώσεις έχει να κάνει με την εξοικονόμηση ενέργειας και την αύξηση της αυτονομίας. Με το νέο αυτόματο κιβώτιο, η τελική αυξάνεται έως και 11% χωρίς να μεγαλώσει η κατανάλωση της ενεργείας, γιατί όπως προείπαμε τη διαχειρίζεται πολύ καλύτερα. Ταυτόχρονα βελτιώνει και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, με τα μέχρι τώρα στοιχεία να δείχνουν μέχρι και 13% καλύτερο χρόνο στο ρεπρίζ 80-120χλμ/ώρα. Θα δίνει 4% παραπάνω αυτονομία
Η καλύτερη διαχείριση ενέργειας βοηθάει και την αυτονομία, όπου μπορεί να αυξηθεί έως και 4% με το κιβώτιο της Bosch. Μπορεί το νούμερο να φαίνεται μικρό, αλλά ακόμα και 16 χιλιόμετρα (σε αυτοκίνητο με μέση αυτονομία τα 400 χλμ.) στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στο να το μαζέψει ο γερανός ή στο να φτάσει σε σταθμό φόρτισης. Θα μπορεί να τραβάει μεγαλύτερο βάρος το αυτοκίνητο.
Λόγω της δυνατότητα του κιβωτίου να μεταβάλλει τη λειτουργία με τέτοιο τρόπο, ώστε να δουλεύει πάντα στο βέλτιστο εύρος στροφών και του πλεονεκτήματος του, να έχει μικρότερη απαίτηση σε ροπή από τα αυτόματα κιβώτια μιας σχέσης, που χρησιμοποιούνται μέχρι τώρα, θα μπορεί το αυτοκίνητο να τραβά μεγαλύτερο βάρος από τα ηλεκτρικά με το «απλό» κιβώτιο ταχυτήτων. Θα αντέχει σχεδόν 8 φορές περισσότερο ροπή σε σχέση με τα συμβατικά CVT.
Η Βοsch πραγματικά μας εντυπωσίασε με αυτή την πληροφορία. Το νέο CVT4EV θα μπορεί να αντέξει μέχρι και 4.000Νm ροπή. Μιλάμε για ένα τεράστιο νούμερο, αν κάποιος αναλογιστεί ότι τα συμβατικά CVT μπορούν να διαχειριστούν σωστά το ανώτερο μέχρι 450Nm. Σίγουρα είναι εξαιρετικό για την ισχύ που μπορούν να βγάλουν οι ηλεκτροκινητήρες, με το θέμα να είναι αν θα δούμε ποτέ ένα τέτοιο τρομακτικό νούμερο σε εργοστασιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το CVT4EV σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να «φορεθεί» σε όλες τις κατηγορίες των αυτοκινήτων, από σπορ αυτοκίνητα έως μικρά φορτηγά. Η εταιρία δεν έχει ανακοινώσει περισσότερες πληροφορίες σε σχέση με το πότε θα βγει στην παραγωγή ή πόσο θα είναι το τελικό του κόστος.
Βέβαια η Bosch αφήνει να εννοηθεί ότι θα είναι πιο ακριβό από τα κιβώτια μιας σχέσης, αλλά το επιπλέον κόστος θα αντισταθμίζεται από τις μειωμένες απαιτήσεις σε ροπή και δύναμη, που θα χρειάζεται ο ηλεκτροκινητήρα (άρα λιγότερο μαγνήτη και χαλκό - μικρότερο κόστος). Το νέο κιβώτιο εξελίσσεται πάνω σε ένα e-Golf και κάτι μας λέει ότι αν προχωρήσει αυτή η τεχνολογία, θα την δούμε πρώτα σε αυτοκίνητα της VW Group! Άραγε θα μπορέσει το νέο CVT4ΕV να δώσει την οδηγική ευχαρίστηση των αυτόματων κιβωτίων που υπάρχουν στους κανονικούς κινητήρες ?
Θα αντέχει μέχρι 400 κιλά ροπή!
Το νέο CVT4EV της Bosch θα αυξήσει 11% την τελική ταχύτητα και 4% την αυτονομία! Άσε που θα μπορεί να τραβάει και μεγαλύτερα φορτία!
Τα ηλεκτρικά πλέον θα μπορούν να «χτυπήσουν» τα κανονικά αυτοκίνητα στην οδηγική απόλαυση?
Σου άρεσε? Κοινοποίησε το και στους φίλους!
Έχεις άλλη άποψη ή να προσθέσεις κάτι ακόμα? Πες το στα σχόλια!