Nissan e-Power: Πώς δουλεύει το Linear «κιβώτιο» Qashqai και X-Trail;
Διαβάστηκε από 12188 αναγνώστες - 27/6/2023
Αυτόματο κιβώτιο υβριδικού που να μην είναι τόσο θορυβώδες αλλά προσομοιώνει πιο ρεαλιστικά την αύξηση στροφών του κινητήρα; Κιβώτιο με τεχνολογία Linear Tune by Nissan, το σασμάν που βλέπουμε τα στα w-Power Qashqai και X-Trail.
Linear: Η τεχνολογία της γραμμικότητας
Καλή η τεχνολογία Linear, ξέρουμε όμως την ετυμολογία της; Linear στα ελληνικά σημαίνει «γραμμικότητα». Στη συγκεκριμένη περίπτωση αφορά την γραμμική απόκριση του πεντάλ του γκαζιού με στρωτή λειτουργία του όλου συνόλου. Σε απλά ελληνικά, έχουμε μία τεχνολογία που θέλει να εξαλείψει πλήρως τα κενά ισχύος που συχνά εμφανίζουν τα υβριδικά αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT). Να μην πατάς γκάζι, να προκύπτει βουητό από το ανέβασμα σ.α.λ., αλλά το αυτοκίνητο να θέλει χρόνο για να «πιάσει» μία μεγάλη ταχύτητα, παρά να επιτυγχάνεται σωστή «συνάρτηση» σχέσης στο κιβώτιο με τις στροφές του κινητήρα.
Στο Nissan Qashqai e-Power η αποκλειστική κίνηση με ηλεκτρικό ρεύμα εξασφαλίζει άμεση και γραμμική επιτάχυνση σε κάθε πάτημα του γκαζιού.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Υπάρχει στα υβριδικά e-Power Qashqai & X-Trail
Έχουμε μιλήσει στο παρελθόν για την σπουδαία πρωτιά του Nissan Qashqai e-Power, ως το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με κινητήρα μεταβλητής συμπίεσης (ακολούθησε το X-Trail e-Power). Περισσότερα για το «ηλεκτρικό» Qashqai που αλλάζει κυβισμό για γκάζια και οικονομία μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ, εμείς θα εστιάσουμε περισσότερο στην τεχνολογία Linear Tune. Τεχνολογία η οποία αποσκοπεί στην πιο ευχάριστη οδηγική εμπειρία.
Στα υβριδικά e-Power της Nissan, λοιπόν, υπάρχει μία πιο «συνδεδεμένη» αίσθηση, διότι η ταχύτητα του βενζινοκινητήρα είναι περισσότερο συμβατή με την ταχύτητα κίνησης στο δρόμο. Μετά από συνεργασία των μηχανικών της Nissan από το Technical Centre Europe (NTCE) στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία δημιουργήθηκε το λογισμικό ηλεκτρονικού ελέγχου Linear Tune. Αναφερόμαστε σε ένα σύστημα που ελέγχει διαρκώς τη λειτουργία του κινητήρα βενζίνης και την προσαρμόζει στις εκάστοτε ανάγκες που έχει ο ηλεκτροκινητήρας, αναλόγως των συνθηκών κίνησης του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο αντιλαμβάνεται μόνο του πότε πρέπει να ανεβάσει τις στροφές λειτουργίας του θερμικού μοτέρ για να αντιστοιχούν στις ενεργειακές απαιτήσεις που έχει ο ηλεκτροκινητήρας. Έτσι, ενώ το e-Power μοντέλο επιταχύνει με προοδευτικό τρόπο, εξασφαλίζεται πως δεν υπάρχει «αποσύνδεση» ανάμεσα σε αυτό που βιώνουν οι επιβάτες όσον αφορά τις επιδόσεις και τον ήχο. Δεν υπάρχει, δηλαδή, ξαφνική άνοδος των στροφών του κινητήρα χωρίς ανάλογη αύξηση της ταχύτητας όπως ισχύει με τα CVT κιβώτια που εκτός των άλλων παράγουν και περισσότερο βουητό.
Μάλιστα, στην περίπτωση των e-Power της Nissan πρέπει να γίνει μία σημαντική επισήμανση. Ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια παράγοντας ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα, στα μοντέλα της Nissan δεν είναι συνδεδεμένος με τους κινητήριους τροχούς. Συνεπώς, το αυτοκίνητο θυμίζει την κανονική απόδοση ενός θερμικού κινητήρα αλλά κινείται μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα, κάτι που του επιτρέπει να έχει άμεση και γραμμική απόκριση κατά την επιτάχυνση, όπως ακριβώς ισχύει στα αμιγώς ηλεκτρικά.
Τεχνολογία Linear: Αυτόματο κιβώτιο υβριδικών χωρίς θόρυβο, μα με σωστή αίσθηση
Δεν υπάρχει «πατινάρισμα» στην επιτάχυνση
Χωρίς τη φασαρία που έχουν τα κλασικά CVT των υβριδικών
Με γραμμική και άμεση επιτάχυνση
Το λογισμικό καταλαβαίνει και ανεβάζει μόνο του τις στροφές του
Σε ενοχλεί ο θόρυβος στις επιταχύνσεις των υβριδικών ή προτιμάς οικονομία κι ας μην έχεις fun to drive;