Νόμιμη η διήθηση, όριο τα 30 χλμ/ ώρα εντός πόλης με τον νέο ΚΟΚ
Νόμιμες οι σφήνες έως και 25 χλμ/ώρα
Νέο όριο εντός πόλης τα 30 χλμ/ώρα
Ποινές ως και 10 έτη κάθειρξης για τραυματισμό ή θάνατο
Η ευθύνη θα επιβαρύνει τους οδηγούς
Νόμιμες οι σφήνες έως και 25 χλμ/ώρα
Ο νέος ΚΟΚ αναμένεται να τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση, με σημαντικές και μπόλικες διαφαινόμενες αλλαγές που αναμένεται να συζητηθούν. Μεταξύ άλλων, βλέπουμε πως έρχεται η νομιμοποίηση της διήθησης (=σφήνες) των μοτοσικλετιστών ανάμεσα στα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια ενός μποτιλιαρίσματος. Μέχρι πρότινος, η πράξη αυτή ήταν παράνομη, άσχετα αν όλοι τους βλέπαμε συχνά στους δρόμους, αλλά με τον νέο ΚΟΚ, αναμένεται να νομιμοποιηθεί, υπό τον όρο πως δεν θα ξεπερνά το όριο των 25 χλμ/ώρα. Επιπρόσθετα, τα δίκυκλα αναμένεται να έχουν προτεραιότητα στα φανάρια, δηλαδή θα βρίσκονται μπροστά από τα αυτοκίνητα στις στοιχειοθετήσεις μπροστά από τα φανάρια.
Νέο όριο εντός πόλης τα 30 χλμ/ώρα
Περνώντας στο δεύτερο φλέγον ζήτημα, του ορίου ταχύτητας εντός πόλεως. Στα πλαίσια της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, ο νέος ΚΟΚ αναμένει να γνωρίσει μείωση, με την νέα – ανώτατη – ταχύτητα να ανέρχεται στα 30 χλμ/ώρα. Στις περιοχές οι οποίες βρίσκονται κοντά σε σχολεία, το όριο θα κατεβαίνει στα 20 χλμ/ώρα. Στόχος είναι η διευκόλυνση για τα μικρότερα οχήματα (ποδήλατα, ηλεκτρικά πατίνια), αποφυγή συγκρούσεων και μείωση της χρήσης των αυτοκινήτων εντός των πόλεων.
Ποινές ως και 10 έτη κάθειρξης για τραυματισμό ή θάνατο
Επιπρόσθετα, ο νέος ΚΟΚ θα εισάγει νέες και πιο αυστηρές ποινές για τις παραβάσεις αυτού και περιπτώσεις όπως η παραβίαση του κόκκινου φαναριού, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Για παράδειγμα, η ποινή για έναν οδηγό που μπορεί να πιαστεί υπό την επήρεια αλκοόλ, μπορεί να φτάσει έως και τα 10 χρόνια κάθειρξης. Αντίστοιχα, υψηλές αναμένονται και οι ποινές για την στάθμευση σε ράμπες ΑΜΕΑ και ΛΕΑ, με τους παραβάτες να αντιμετωπίζουν ποινές φυλάκισης μέχρι και τριετία σε πρόκληση κινδύνου σε ξένα πράγματα, έως 10 έτη σε περίπτωση σοβαρού τραυματισμού ή θανάτου.
Η ευθύνη θα επιβαρύνει τους οδηγούς
Μια πολύ σημαντική ακόμη αλλαγή, αναμένεται να είναι η αποσύνδεση των ποινών από το όχημα και η σύνδεση θα γίνεται πλέον μόνο με τους οδηγούς. Προς το παρόν, η αφαίρεση πινακίδων και αδειών κυκλοφορίας ήταν πρακτική για σοβαρές παραβάσεις, ενώ αναμένεται πλέον η ευθύνη να επιβαρύνει αποκλειστικά στους οδηγούς, με αφαίρεση της άδειας οδήγησης και όχι της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, ή και του ιδιοκτήτη του ΙΧ, ανάλογα την περίσταση. Σε ό,τι αφορά τους πεζούς, ο νέος ΚΟΚ προβλέπει πρόστιμα για όσους δεν κάνουν σωστή χρήση των διαβάσεων ή καθυστερούν την κυκλοφορία.
Σχολιάστε |