Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Ο κρυφός ρόλος του αισθητήρα που έχουμε στο ταμπλό

Ο κρυφός ρόλος του αισθητήρα που έχουμε στο ταμπλό

11/3/2024

Στο ταμπλό πολλών αυτοκινήτων υπάρχει ένας μικρός θόλος ο οποίος έχει πολύ σημαντικό ρόλο για τη λειτουργία του οχήματος, αλλά κυρίως για την ασφάλεια του οδηγού. Ποια είναι η λειτουργία του;

Ο κρυφός αισθητήρας καταλαβαίνει πότε είναι μέρα και πότε νύχτα

Στη μέση του ταμπλό, συνήθως πολύ κοντά στο παρμπρίζ, υπάρχει ένας μικρός θόλος ο οποίος έχει μία πολύ σημαντική λειτουργία. Κάτω από τον προστατευτικό θόλο βρίσκεται «κρυμμένος» ένας αισθητήρας που μετράει το φως του ήλιου. Η μέτρηση ενημερώνει την κεντρική μονάδα υποβοήθησης του οδηγού, ώστε να καταλάβει πότε είναι μέρα και πότε νύχτα.
 

Το σύστημα υποβοήθησης οδηγού δίνει εντολή στα φώτα να ανάψουν ή να σβήσουν

Από κει και πέρα, το κεντρικό σύστημα δίνει εντολή στα φώτα να ανάψουν όταν σκοτεινιάζει ή να σβήσουν όταν το φυσικό φως επαρκεί. Φυσικά υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητης ενεργοποίησης των φωτιστικών σωμάτων, όμως με την εξέλιξη της τεχνολογίας στα σύγχρονα αυτοκίνητα, πολλοί οδηγοί θεωρούν αυτονόητη την αυτόματη ενεργοποίησή τους. Η σημασία του συγκεκριμένου αισθητήρα για την ασφάλεια του οδηγού είναι πολύ μεγάλη, επομένως πρέπει να παραμένει απρόσκοπτη.

 

Διαφορετικός ο αισθητήρας που αλλάζει το ύψος της δέσμης του φωτός στους προβολείς

Ωστόσο δεν πρέπει να μπερδεύουμε αυτόν τον αισθητήρα με εκείνον που χρησιμοποιούν τα φωτιστικά σώματα στα πιο τεχνολογικά εξελιγμένα αυτοκίνητα. Εκείνος ο αισθητήρας αυξομειώνει το ύψος της δέσμης του φωτός από τους προβολείς, ώστε να μην ενοχλούν τους οδηγούς των προπορευόμενων οχημάτων. Μία ακόμη λειτουργία του θολωτού αισθητήρα είναι η ρύθμιση της έντασης της φωτεινότητας της οθόνης του συστήματος πολυμέσων, αλλά και του πίνακα οργάνων.
 

Στο ίδιο σημείο «κρύβεται» και ο αισθητήρας της θερμοκρασίας του κλιματισμού

Σε μερικές περιπτώσεις, κάτω από τον μικρό θόλο υπάρχει και ένας ακόμη αισθητήρας: αυτός της θερμοκρασίας του αυτόματου κλιματιστικού. Η θέση για αυτή τη μέτρηση είναι εξίσου καλή για να ρυθμίζει το επίπεδο θερμοκρασίας μέσα στην καμπίνα. Για τους παραπάνω λόγους δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να καλύπτουμε τον συγκεκριμένο θόλο στο ταμπλό, όπως επίσης να μην αφήνουμε να μαζεύεται σκόνη.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε