Οδηγήσαμε το Mazda CX-70, το αδερφάκι του CX-80 εξ Αμερικής!
Η δοκιμή έγινε στις απαιτητικές συνθήκες του Καναδά
Κορυφαία έκδοση με 340 ίππους και υψηλή αίσθηση πολυτέλειας για περίπου 42.000 ευρώ
Το ήπια υβριδικό σύστημα αναλαμβάνει δράση για την παροχή ενέργειας
Η κατανάλωση έφτασε τα 8,5 χλμ. /100 χλμ. , 1 λτ. χαμηλότερη από την υποσχόμενη
Η δοκιμή έγινε στις απαιτητικές συνθήκες του Καναδά
Πολλές εταιρείες κάνουν το «άνοιγμα» προς την ηλεκτροκίνηση, συμπεριλαμβανομένης και της Mazda. Παράλληλα, οι Ιάπωνες συνεχίζουν να αξιοποιούν και άλλα κινητήρια συστήματα, όπως τον πρόσφατα εξελιγμένο εξακύλινδρο με τον οποίο εφοδιάζει τα μεγάλα crossover της. Εμείς πήγαμε έως τον μακρινό Καναδά για να δοκιμάσουμε ένα Mazda CX-70 στην Ηλεκτρικό αυτοκινητόδρομο του Βορειοαμερικάνικου κράτους . Πρόκειται για μια έκταση η οποία διασχίζει την χώρα παράλληλα με τα σύνορα με τις ΗΠΑ, από τα ανατολικά προς τα δυτικά της χώρας. Ο αριθμός των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων δεν είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακός, γεγονός που οφείλεται σε έναν μεγάλο βαθμό στο δίκτυο φόρτισης. Πρόκειται για ένα δίκτυο με δυναμική περί τους 27.000 σταθμούς φόρτισης σε 11.000 διαφορετικές τοποθεσίες σε όλη την χώρα, οι περισσότεροι εκ των οποίων αδυνατούν να προσφέρουν υπηρεσίες ταχυφόρτισης.
Κορυφαία έκδοση με 340 ίππους και υψηλή αίσθηση πολυτέλειας για περίπου 42.000 ευρώ
Στα του μοντέλου που δοκιμάσαμε, το υβριδικό Mazda CX-70 αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για τις σκληρές συνθήκες της Βόρειας Αμερικής: Ούτε υπερβολικά μεγάλο, ούτε πολύ μικρό, με μπόλικους χώρους και κυρίως, καλύπτοντας τα χαρακτηριστικά για μεγάλες αποστάσεις σε μια χώρα όπως ο Καναδάς. Το Mazda CX-70 προσφέρεται με εξακύλινδρο turbo κινητήρα 3,3 λτ. , τόσο με απόδοση 206 kW/ 284 ίππων ή 250 kW/ 345 ίππων, καθώς και την μικρή ηλεκτρική μονάδα 11 kW/17 ίππων και 161 Nm) και τιμή της κορυφαίας έκδοσης, λίγο πάνω από τα 63.000 Καναδικά δολάρια (42.000 ευρώ). Στο εσωτερικό της , η έκδοση Turbo Signature, έχει έντονη την αίσθηση πολυτέλειας, καθώς εξοπλίζεται από υψηλής ποιότητας δέρμα nappa, κλιματιζόμενα καθίσματα, δέρμα Alcantara, ηλεκτρική πανοραμική οροφή, ηχοσύστημα Bose, προβολείς LED, ζάντες 21 ιντσών και ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Στο πίσω μέρος διατίθεται ξεχωριστός κλιματισμός καθώς και θέρμανση των καθισμάτων
Το ήπια υβριδικό σύστημα αναλαμβάνει δράση για την παροχή ενέργειας
Εκτός από ήπια υβριδικό, το CX-70 διατίθεται και σε plug-in υβριδικό, αν και για τα μεγάλα ταξίδια, η ηλεκτροκίνηση προσφέρει λιγότερα. Η ηλεκτρική μονάδα των 11 kW τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 0,33 χωρητικότητας kWh, ενεργοποιείται κατά την προσπέραση. Ο εξακύλινδρος κινητήρας με τις χαμηλές στροφές είναι ιδιαίτερα αισθητός στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, ιδιαίτερα σε ταχύτητες από 100 χλμ. /ώρα, έως και 130 χλμ. /ώρα, ενώ σαφής είναι και η παρουσία του αυτόματου συστήματος start-stop. Για παράδειγμα, όταν - επιτέλους - αφήσαμε το πόδι μας από το γκάζι στην ατελείωτη λεωφόρο Canada Highway 2, ο μετρητής στροφών έπεσε στο 0 και τα υπόλοιπα εκτελέστηκαν από το ήπια υβριδικό σύστημα, το οποίο εξασφαλίζει την παροχή ενέργειας και επίσης λειτουργεί ως μίζα μόλις πατήσετε το γκάζι.
Η κατανάλωση έφτασε τα 8,5 χλμ. /100 χλμ. , 1 λτ. χαμηλότερη από την υποσχόμενη
Η δοκιμή αυτή έδειξε ότι στην καναδική έκταση, η κατανάλωση που υπόσχεται η εταιρεία των 9,5 λτ./ 100 χλμ. πέφτει στα 8,5 λτ. , παρά την ιδιαίτερα ταχεία οδήγηση. Το ρεζερβουάρ των 74 λτ. επιτρέπει αυτονομία της τάξης των 800 χλμ. . Ο εξακύλινδρος κινητήρας εντυπωσίασε, καθώς λειτουργεί εντυπωσιακά στο παρασκήνιο και λειτουργεί αρκετά ομαλά, δίνοντας ακόμη έναν λόγο στο να προτιμήσουμε την ήπια υβριδική, από την plug-in υβριδική έκδοση, η οποία εξοπλίζεται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2,5 λτ. . Το τιμόνι, το πλαίσιο και τα φρένα, μας άφησαν εξίσου καλή εντύπωση. Εν κατακλείδι, το CX-70 μας άφησε θετικές εντυπώσεις, ενώ θυμίζουμε ότι η Ευρώπη αναμένει καρτερικά το επταθέσιο «αδερφάκι» του, CX-80, το οποίο αποκαλύφθηκε τον περασμένο Απρίλιο και διαθέτει παρεμφερή τεχνικά χαρακτηριστικά με το CX-70, όντας όμως μικρότερο σε μέγεθος.
Σχολιάστε |