Οι αλήθειες για τις προκαταλήψεις που έχουμε με τα ηλεκτρικά
4/5/2022
Η ηλεκτροκίνηση έχει ήδη διχάσει πολλούς στον χώρο του αυτοκινήτου. Οι θεωρίες είναι ήδη πολλές, αλλά η αλήθεια είναι διαφορετική στις περισσότερες περιπτώσεις. Ας δούμε μαζί λοιπόν τις αλήθειες απέναντι στις προκαταλήψεις της ηλεκτροκίνησης.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Προκαταλήψεις VS Αλήθειες
Είναι γεγονός πως η ηλεκτροκίνηση μπήκε λίγο βίαια στον χώρο της αυτοκίνησης, γιατί αναγκάστηκε να μπει με πολύ γρήγορους ρυθμούς, και με την συγκεκριμένη τεχνολογία, να είναι ακόμα σε βρεφικό επίπεδο. Σήμερα όμως, δεν είναι έτσι τα πράγματα. Και η τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προχώρησε πολύ σε μικρό χρονικό διάστημα και οι υποδομές κάνουν άλματα ανάπτυξης. Για να δούμε λοιπόν τι ισχύει και τι όχι λοιπόν.
Είναι μικρή η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
Όταν εμφανίστηκαν τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πραγματικά η αυτονομία κίνησης τους, ήταν πολύ βασικό πρόβλημα. Η τεχνολογία των μπαταριών ήταν τέτοια που δεν μπορούσαν να εξασφαλίσουν μεγάλη αυτονομία, αλλά και οι σταθμοί φόρτισης ήταν πραγματικά ελάχιστοι, με αποτέλεσμα, αν δεν φόρτιζες στο σπίτι σου, αντιμετώπιζες πρόβλημα.
Πλέον, πολλά από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας, προσφέρουν πάνω από 400 χιλιόμετρα αυτονομίας που είναι ύπεραρκετά για την χρήση εντός πόλης. Όσο για τα ταξίδια, οι σταθμοί φόρτισης ξεφυτρώνουν καθημερινά σε όλα τα σημεία της χώρας, κι έτσι, με σωστό προγραμματισμό μπορείς να πραγματοποιήσεις και μεγάλες διαδρομές.
Είναι ακριβά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Τα αυτοκίνητα πραγματικά έχουν ανεβάσει τις τιμές τους σε όλες τις κατηγορίες. Όχι μόνο στα ηλεκτρικά μοντέλα. Επομένως το επιχείρημα πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά, το χρησιμοποιούν οι κακόβολοι σχολιαστές που θέλουν να απομονώσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να παρουσιάσουν μια πλαστή πραγματικότητα. Ναι, όλα τα αυτοκίνητα έχουν ανεβασμένες τιμές απόκτησης, ακόμα και τα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες. Οι εποχές που μπορούσες να αγοράσεις καινόυργιο αυτοκίνητο με λίγοτερα από 10.000 ευρώ, έχει περάσει και δεν θα επιστρέψει ποτέ...
Τα καινούργια αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με αμέτρητα συστήματα ασφάλειας, αλλά και νέες τεχνολογίες που κάνουν την οδήγηση «μη συμμετοχική». Όλα αυτά έχουν το κόστος τους, που πάντα θα μετακυλιστεί στους πελάτες, δηλαδή εμάς! Το ίδιο πάνω κάτω, συμβαίνει και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στην διαθέσιμη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, υπάρχουν και προσιτά μοντέλα, αλλά και ακριβά. Η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι ένα extra βοήθημα, και σύντομα η εξέλιξη των μπαταριών θα χαμηλώσει τις τιμές τα επόμενα χρόνια.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Θέλει πολύ χρόνο η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
Τα χρόνια πέρασαν και η τεχνολογία των μπαταριών άλλαξε και τους χρόνους φόρτισης. Μπορεί τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είχαν ανάγκη μεγάλο χρονικό διάστημα φόρτισης, αλλά πλέον τα πράγματα δεν είναι έτσι. Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα φόρτισης του αυτοκινήτου, του καλωδίου και της πηγής ισχύος. Με ένα wall box στο σπίτι, έχεις ήδη ξεχάσει αυτά τα προβλήματα. Πολλά νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να φορτιστούν σχετικά γρήγορα, χάρη στην τεχνολογία γρήγορης φόρτισης. Για παράδειγμα, το VW ID.3 έχει αυτονομία για τουλάχιστον 260 χιλιόμετρα, κατά τη διάρκεια μιας στάσης σε σταθμό φόρτισης 30 λεπτών στον αυτοκινητόδρομο. Η κατάσταση είναι παρόμοια με το Opel Corsa-e.
Θα πέσει το δίκτυο της ΔΕΗ με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν πως η παράλληλη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να φέρει ένα black out. Αυτό δεν είναι ακριβές! Έρευνες μέχρι και τώρα έχουν αποδείξει πως ακόμα και να γεμίσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα οι Ελληνικοί δρόμοι, η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας θα αυξηθεί μόνο κατά τέσσερα έως πέντε τοις εκατό. Όλα τα υπόλοιπα είναι μόνο κακόβουλες θεωρίες. Υπάρχει κανείς που πιστεύει πως, σχεδιάζουν να γεμίσουμε με ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη, αλλά να μην μπορούμε να τα φορτίζουμε; Πως θα συνεχίσουν οι πάροχοι ενέργειας να κερδίζουν χρήματα;
Χάνουν σε απόδοση και χωρητικότητα οι μπαταρίες των ηλεκτρικών;
Υπάρχει ακόμη μικρή εμπειρία στις μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κανείς δεν μπορεί να το διαψεύσει αυτό. Η διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας εξαρτάται από το πόσο συχνά και για πόσο χρόνο φορτίζεται. Οι κατασκευαστές δηλώνουν ότι θα πρέπει να μπορούν να αντέξουν περίπου 1500 πλήρεις κύκλους φόρτισης, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε ένα Nissan Leaf πρώτης γενιάς του 2012, η χωρητικότητα της μπαταρίας μειώθηκε κατά ένα τέταρτο μετά από 7 χρόνια. Αλλά με τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι μπαταρίες είναι επίσης καλύτερες. Επίσης, όλες σχεδόν οι βιομηχανίες, ρίχνουν απίστευτα χρήματα στην εξέλιξη νέων
μπαταριών στέρεης κατάστασης, που θα προσφέρουν και μεγαλύτερες αυτονομίες, και χαμηλότερους χρόνους φόρτισης, και φθηνότερη τιμή.
Παίρνουν εύκολα φωτιά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Αυτό είναι ίσως το μεγαλύτερο «παραμύθι» της ηλεκτροκίνησης.
Μέχρι στιγμής, κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν έχει αποτύχει σε τεστ πρόσκρουσης του Euro NCAP. Το Nissan Leaf για παράδειγμα, έλαβε πέντε αστέρια το 2018 με αυστηρότερους κανόνες. Η μπαταρία εγκαθίσταται καλά προστατευμένη στο δάπεδο του οχήματος, όπου ενισχύεται από ένα πλαίσιο. Όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα αποσυνδέονται από τη ροή ρεύματος της μπαταρίας σε περίπτωση ατυχήματος, συνήθως όταν ανοίγει ο αερόσακος.
Όλοι οι ειδικοί συμφωνούν! Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι περισσότερο ή λιγότερο εύφλεκτα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, γιατί πληρούν τις ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας. Οι οδηγοί μπορούν να αισθάνονται εξίσου ασφαλείς σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Είναι τελικά μικρή η αυτονομία των ηλεκτρικών;
Είναι πολύ ακριβά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Θέλει πολύ χρόνο η φόρτιση των ηλεκτρικών;
Θα πέσει το δίκτυο της ΔΕΗ με πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Χάνουν απόδοση και χωρητικότητα οι μπαταρίες;
Αρπάζουν εύκολα φωτιά τα ηλεκτρικά;
Μήπως λοιπόν, έχουμε προκατάληψη και άγνοια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;