Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Οι μεγάλες αποτυχίες στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας

Οι μεγάλες αποτυχίες στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας

12/9/2024

Aston Martin Cygnet, όταν η μια εταιρεία υπερπολυτελών βγάζει το δικό της iQ
Smart Roadster, το φουτουριστικό μοντέλο που βρέθηκε από το Ζενίθ στο Ναδίρ
Πώς το Phaeton ήταν το μοντέλο που «στοίχισε» στην VW 2 δις. Ευρώ!
Pontiac GTO τέταρτης γενιάς, το «μαύρο πρόβατο» της ιστορικής οικογένειας

Aston Martin Cygnet, όταν η μια εταιρεία υπερπολυτελών βγάζει το δικό της iQ

Στις αρχές της περασμένης δεκαετίας, ο Βρετανικός κολοσσός διέτρεχε σοβαρό θέμα σχετικά με τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων της και βρισκόταν υπό την απειλή προστίμων. Έτσι, οι ιθύνοντες της εταιρείας προέβησαν σε μια εντελώς απρόσμενη κίνηση, συνάπτοντας συμφωνία με τον Toyota για τη δημιουργία της δικής της έκδοσης του iQ, με το όνομα Cygnet. Το αρχικό πλάνο έκανε λόγο για ρυθμό παραγωγής στις 4 χιλιάδες μονάδες ανά έτος, ενώ κυκλοφόρησε και εκτός Ηνωμένου Βασιλείου σε διάφορες χώρες της Ευρώπης. Εμφανισιακά, το Cygnet διέθετε μια premium αίσθηση στην καμπίνα του, ενώ έλαβε επεξεργασίες και στο εξωτερικό, ώστε να θυμίζει κάπως σε ποια εταιρεία ανήκει. Όμως, παρά τους υψηλούς στόχους, το Cygnet αποδείχθηκε ως μεγάλο εμπορικό κάζο για τους Βρετανούς, μένοντας σε μόλις 300 πωλήσεις εντός κι εκτός του «Νησιού». Ούτε οι θερμότεροι υποστηρικτές της Αston Martin δεν στήριξαν το μοντέλο αυτό και κάπως έτσι, η Aston Martin πλήρωσε με τον πλέον σκληρό τρόπο ότι με φτωχό πλάνο, ακόμη και αν μιλάμε για luxury εταιρεία, δεν θα υπάρχει απόκριση.

Smart Roadster, το φουτουριστικό μοντέλο που βρέθηκε από το Ζενίθ στο Ναδίρ

Στις αρχές των 00ς, η Smart είχε «κατακτήσει» το κοινό με τo Fortwo. Το εξαιρετικά πρωτότυπο μοντέλο κυκλοφόρησε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και μέχρι τα πρώτα έτη του millenium, ήταν η… απόλυτη αυτοκινητιστική μόδα. Πληθώρα κόσμου – κυρίως νεαρής ηλικίας – στήριξε το μικρό αυτό όχημα, ο σχεδιασμός του οποίου ήταν το μεγάλο ατού του. Για μια πενταετία, οι Γερμανοί έβλεπαν το Fortwo ως τον απόλυτο (αλλά και μοναδικό) εκπρόσωπο της εταιρείας και κάποτε θα έπρεπε να έρθει κάποιος διάδοχος. Πράγματι, το 2003 η Smart παρουσίασε στο κοινό ένα Roadster μικρού μεγέθους, τηρώντας κατά γράμμα την φιλοσοφία της εταιρείας, καθώς και την Coupe έκδοσή του. Ο λόγος για το Smart Roadster, το οποίο κάτι εξαιρετικά πρωτοποριακό και καινοτόμο για την εποχή. Όμως, είχε αρκετά αδύναμα σημεία, όπως το χαμηλό αμάξωμα, τα υλικά του εσωτερικού και ιδιαίτερα το αργό στις - αλλαγές – εξατάχυτο κιβώτιο. Ο ενθουσιασμός που είχε φέρει στην εταιρεία το Fortwo έδωσε την θέση του στην αδιαφορία που προκάλεσε το Roadster και παρότι ξεκίνησε καλά, αποσύρθηκε σε μόλις δύο έτη από την εκκίνηση της παραγωγής του. Ακόμη και σήμερα αποτελεί ένα από τα πιο διφορούμενα μοντέλα της σύγχρονης ιστορίας.

Πώς το Phaeton ήταν το μοντέλο που «στοίχισε» στην VW 2 δις. Ευρώ!

Ας τα πάρουμε από την αρχή. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000, η Volkswagen ήθελε να φτιάξει ένα φθηνό sedan για να «χτυπήσει» την Mercedes S-Class. Και αποφάσισε να το κάνει εμπνευσμένη από τον Φαέθοντα, τον γιο του Ήλιου, όπως παρουσίασε το Phaeton στην έκθεση της Γενεύης το 2002. Δυστυχώς για τους ιθύνοντες, παρά τα 10 και πλέον έτη παρουσίας του μοντέλου στην αγορά, ουδέποτε κατάφεραν να επιτύχουν τον στόχο τους, μιας και το κοινό συνέχισε να στηρίζει τις premium εταιρείες με χρόνια παράδοση στα sedan όπως η BMW, η Audi αλλά και η ίδια η Mercedes. Ο αστικός μύθος θέλει την Γερμανική εταιρεία να ζημιώνεται κατά 28 χιλιάδες ευρώ/ μονάδα που πουλούσε, γεγονός που σήμανε ένα συνολικό ύψος ζημιάς κοντά στα 2 δισεκατομμύρια!

Pontiac GTO τέταρτης γενιάς, το «μαύρο πρόβατο» της ιστορικής οικογένειας

Η GTO αποτελεί το «καμάρι» της Pontiac και ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα της εταιρείας, εκ των αξιότερων εκπρόσωπων της κατηγορίας muscle cars. Η πρώτη γενιά ξεκίνησε να παράγεται το 1964 και εννέα έτη μετά, η «παλιά» φουρνιά ολοκληρώθηκε με την τέταρτη γενιά. Για πάνω από είκοσι έτη, οι φίλοι της Pontiac περίμεναν καρτερικά την σύγχρονη έκδοση μέσω της οποίας θα μεταλαμπαδευόταν η ιστορική κληρονομιά. Το 1999, στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, η εταιρεία παρουσίασε τo GTO concept, το οποίο είχε αρκετά παρόμοια στοιχεία με τις παλαιότερες εκδόσεις, αλλά δεν θα έμελλε να ήταν αυτός ο διάδοχος. Αυτός θα εμφανιζόταν το 2004 και προς πλήρη απογοήτευση των οπαδών των muscle cars, δεν είχε καμία (εμφανισιακά) σχέση με το concept του 1999. Σε συνδυασμό με την ακριβή του τιμή, οι πωλήσεις δεν ξεπέρασαν τις 40 χιλιάδες μονάδες και η παραγωγή του σταμάτησε μόλις στα δύο έτη. Ήταν ένα από τα χειρότερα comebacks όλων των εποχών.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε