Οι ρύποι φέρνουν «βαριά» πρόστιμα για τις εταιρείες
Το πρόστιμο μπορεί να φτάσει εκατοντάδες εκ. ευρώ
Ο στόχος εκπομπών πέφτει στα 93,6 g/km
Στο 12,5% το μερίδιο των ηλεκτρικών στην Ευρώπη
Υψηλότερο και το μερίδιο των diesel με 12,9%
Το πρόστιμο μπορεί να φτάσει εκατοντάδες εκ. ευρώ
Τελικά που θα καταλήξει η βαλίτσα με την ηλεκτροποίηση των στόλων της Ευρώπης; Είναι πραγματικά οικολογικές οι ανησυχίες των κατασκευαστών σχετικές με την οικολογία, ή έχουν να κάνουν και με τα μπάτζετ τους; Για κάθε γραμμάριο υπέρβασης του στόχου περί των εκπομπών που έχει καθορίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι εταιρείες κλήνονται να πληρώσουν ένα πρόστιμο της τάξης των 95 ευρώ. Σίγουρα, δεν θα έρθει και η... καταστροφή για τους κολοσσούς όπως η Stellantis, μα ποιος θέλει να πληρώνει για κάθε μοντέλα ένα μικρό ομολογουμένως, πρόστιμο; Ειδικά όταν το άθροισμα φτάσει σε αρκετά υψηλά, έως και δεκάδες, ή και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Κατά συνέπεια, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, καλούνται να συμμορφωθούν - άμεσα - με τους νέους κανόνες, αλλάζοντας τις πολιτικές τους.
Ο στόχος εκπομπών πέφτει στα 93,6 g/km
Ο παρόντας μέσος στόχος των 115,1 g/km (με βάση τον κύκλο WLTP) θα μειωθεί κατά 19% το 2025, πέφτντας στα 93,6 g/km. Η έρευνα που διεξήχθη από την εταιρεία αναλύσεων Dataforce, αναφέρει ότι το μέλλον δεν θα είναι το καλύτερο δυνατό για πολλές από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ήπειρό μας. Από την άλλη, Tesla και Geely είναι οι εταιρείες που βρίσκονται κάτω από τον επερχόμενο στόχο για τις εκπομπές ρύπων του 2025. Η Ευρωπαϊκη Επιτροπή αναφέρει ότι η κάθε εταιρεία έχει τους δικούς της στόχους, πράγμα που σημαίνει ότι διαφοροποιούνται. Για παράδειγμα, μια εταιρεία με έμφαση στην πώληση SUV, έχει υψηλότερους στόχους από αυτή με μικρότερα οχήματα.
Στο 12,5% το μερίδιο των ηλεκτρικών στην Ευρώπη
Το 2020, οι εταιρείες πλήρωσαν 510.000.000 ευρώ επειδή απέτυχαν στην επίτευξη των στόχων μείωσης εκπομπών CO2! Επιστρέφοντας στο παρόν, ξέρουμε πως τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα δεν τα πάνε όσο καλά περίμεναν εταιρείες και στατιστικές, καθώς κατέχουν το 12,5% του μεριδίου αγοράς στην Ε.Ε, ποσοστό το οποίο έχει πέσει κατά 0,4% σε σχέση με τα ποσοστά του ίδιου χρονικού διαστήματος το 2023. Κάτι αντίστοιχο επικρατεί και με τα plug-in υβριδικά, καθώς το μερίδιο αγοράς τους έπεσε στο 6,9%. Έτσι, οι ιθύνοντες των εταιρειών «ψάχνονται» με το ποιο πρέπει να είναι το επόμενό τους βήμα. Μια μεγάλη επένδυση στην ηλεκτρική τεχνολογία ή η επιστροφή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης με νέα τεχνολογία;
Υψηλότερο και το μερίδιο των diesel με 12,9%
Η ανάλυση της ACEA δείχνει ότι ακόμη και το diesel έχει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από τα ηλεκτρικά με 12,9%, έναντι του 14,5% που κατείχαν το 2023. Το θέμα είναι με τα ηλεκτρικά να βρίσκονται χαμηλά στις πωλήσεις, θα καταφέρουν οι ετιαρείες να επιτύχουν τους στόχους τους;
Σχολιάστε |