Οθόνες αφής για βασικές λειτουργίες ή κουμπιά;
1/2/2023
Με την ενσωμάτωση των βασικών λειτουργιών του αυτοκινήτου, όπως ο κλιματισμός, στις οθόνες αφής, το εσωτερικό δείχνει πιο μοντέρνο και πιο «ντιζαϊνάτο». Τι γίνεται όμως με την πρακτικότητα; Μπορεί να συγκριθεί η αμεσότητα του να πατάς ένα κουμπί, με το να ψάχνεις στα μενού της οθόνης όταν οδηγάς;
Είναι πιο πρακτικές οι οθόνες αφής από τα κουμπιά;
Οι οθόνες αφής αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι των νέων αυτοκινήτων και είναι ένα δείγμα της τεχνολογικής υπεροχής της κάθε εταιρείας, σε αυτό τον αέναο «αγώνα» που έχει στόχο να αναδείξει πόσο «μπροστά» είναι η κάθε μάρκα. Ίντσες, λειτουργίες, ταχύτητα λογισμικού, σχεδιασμός γραφικών, όλα παίζουν το ρόλο τους προκειμένου να δημιουργηθεί το «τέλειο infotainment».
Πλέον, εκεί που βρίσκονταν πολλά διαφορετικά κουμπάκια και μια πράσινη, κόκκινη ή μπλε οθόνη, τώρα βρίσκουμε minimal σχεδιασμό, προηγμένα πολυμέσα και οθονάρες που παλιά άρμοζαν σε… tablet. Υποτίθεται πως όλα είναι καλά λοιπόν για τον οδηγό, ειδικά τώρα που αυτός είναι εξοικειωμένος στις οθόνες αφής των smartphones. Σωστά;
Σωστά. Τουλάχιστον μέχρι να έρθει η ώρα να ανάψεις το καλοριφέρ ένα πρωί Τετάρτης στον Κηφισό, τη στιγμή που περνούν μηχανάκια δίπλα σου.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Οι οθόνες αφής σου αποσπούν την προσοχή
Αρχικά, οι οθόνες χρησιμοποιούνταν κυρίως για τη λειτουργία του ηχοσυστήματος και της πλοήγησης, όμως με την πάροδο των ετών και την συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας, πολλά αυτοκίνητα πλέον ενσωματώνουν όλες τις βασικές λειτουργίες στην οθόνη του ταμπλό. Οδηγείς και κρυώνεις; Πρέπει να «βγεις» από την προβολή που έχεις επιλέξει (π.χ. χάρτες ή πολυμέσα) και να πας στην επιλογή του κλιματισμού. Όση ώρα γίνεται αυτό, περνούν πολύτιμα δευτερόλεπτα που αντί να κοιτάς το δρόμο, ψάχνεσαι στα μενού και στα υπο-μενού για να ρυθμίσεις τη θερμοκρασία εντός της καμπίνας.
Σύμφωνα με έρευνα που έκανε το σουηδικό μέσο Vi Bilägare, χρειάζεσαι μέχρι και τον τετραπλάσιο χρόνο για να ενεργοποιήσεις 4 απλές λειτουργίες μέσω της οθόνης αφής, συγκριτικά με τα απλά κουμπιά. Επιλέχθηκαν 12 αυτοκίνητα, ένα εκ των οποίων ήταν της «παλιάς σχολής», με αναλογικά πλήκτρα, στο οποίο οι οδηγοί ολοκλήρωσαν τις διαδικασίες μέσα σε 10 δευτερόλεπτα, την ώρα που κινούνταν με 110 χλμ/ώρα. Στο διάστημα αυτό, το οποίο ήταν και το ταχύτερο του συγκριτικού, το αυτοκίνητο διένυσε 306 μέτρα.
Στο πείραμα των Σουηδών, υπήρξαν οχήματα που χρειάστηκαν τον τριπλάσιο αλλά και τον τετραπλάσιο χρόνο (το μέγιστο 44.9 δλ) για γίνει η ίδια διαδικασία, με τη μεγαλύτερη απόσταση που διανύθηκε να είναι 1.372 μέτρα. Σε αυτό το σχεδόν 1,5 χιλιόμετρο, πολλά είναι που μπορεί να πάνε στραβά, όσο εσύ απασχολείσαι με την οθόνη και δεν προσέχεις.