Πόσο έχει αποτύχει σαν μέτρο ο Δακτύλιος;
Διαβάστηκε από 5687 αναγνώστες - 6/6/2022
Η Παγκόσμια πρωτοτυπία του μέτρου του Δακτυλίου, με σκοπό την μείωση της κίνησης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, έχει αποτύχει παταγωδώς. Γιατί όμως δεν λειτούργησε (ουσιαστικά) ποτέ και ποια λύση θα μπορούσε να αλλάξει την κατάσταση;
Λίγο διάστημα πριν παρουσιάστηκαν τα μέτρα του νέου Δακτυλίου, που σφίγγουν θεωρητικά, ακόμα πιο πολύ το ζωνάρι των οδηγών, ώστε η εκ περιτροπής κυκλοφορία των αυτοκινήτων ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο της πινακίδας τους, να βοηθήσει και στην μείωση των ρύπων αλλά και της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Προσωπικά προβλέπουμε πως ούτε τώρα θα υπάρξει κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα, όπως δεν υπήρξε και ποτέ…
Στην μείωση της κίνησης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σκόπευε ο Δακτύλιος
Το μέτρο του Δακτυλίου στην Αθήνα θεσπίστηκε (εκτάκτως) για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 1979 ως επείγον προσωρινό μέτρο για την εξοικονόμηση καυσίμων, λόγω της παγκόσμιας πετρελαϊκής κρίσης. Το Νοέμβριο του 1982 καθιερώθηκε όμως από την τότε Ελληνική Κυβέρνηση, για την μείωση της εξωπραγματικής κίνησης στο κέντρο αλλά και την αντιμετώπιση του νέφους που έπνιγε την πρωτεύουσα. Ο συγκεκριμένος περιορισμός συνεχίζει να υπάρχει μέχρι και σήμερα, χωρίς όμως να έχει καταφέρει να διορθώσει την κατάσταση.Όλα τα υπερ-ρυπογόνα δημόσια οχήματα κυκλοφορούν ελεύθερα στον Δακτύλιο
Και πως να καταφέρει ο Δακτύλιος να έχει ουσιαστικά αποτελέσματα, αφού ως μέτρο είναι εντελώς άνισο και προς τους οδηγούς αλλά και προς το περιβάλλον; Μέσα στο κέντρο της Αθήνας κυκλοφορούν καθημερινά όλα τα παλαιάς τεχνολογίας δημόσια οχήματα (λεωφορεία), τα Taxi με κινητήρες ιδιαίτερα ρυπογόνους στην πλειοψηφία τους, αλλά και απαρχαιωμένα αυτοκίνητα 20ετιας. Η αστυνόμευση του Δακτυλίου είναι ανύπαρκτη τα τελευταία χρόνια, κι αυτό πρέπει όλοι μας να το παραδεχτούμε, ενώ ακόμα και αν οι Αθηναίοι οδηγοί, τηρούσαν το μέτρο, το μόνο που θα καταφέρναμε θα ήταν να μεταφέρουμε τους ρύπους στους γύρω δρόμους.O Covid-19 μας αναγκάζει να χρησιμοποιούμε πιο συχνά το αυτοκίνητο μας
Μέσα σε όλα αυτά, ήρθε και η πανδημία του Covid-19, που άλλαξε πολλές ισορροπίες στην ζωή μας. Μια από αυτές ήταν και η επιλογή μέσου μετακίνησης. Όσοι έχουν την επιλογή, αποφεύγουν την χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, γιατί ο συνωστισμός έχει φτάσει σε επίπεδα «σαρδελοποίησης», και με φόβο για την ζωή τους, οι Αθηναίοι προτιμούν να κυκλοφορήσουν με το αυτοκίνητο τους.Μόνο η βελτίωση και ανάπτυξη των ΜΜΜ μπορούν να λύσουν το πρόβλημα;
Κακά τα ψέματα… Ο Δακτύλιος σαν μέτρο έχει αποτύχει και αυτό ήταν εμφανές από την πρώτη στιγμή. Το μόνο που θα μπορούσε να αποσυμφορήσει τους δρόμους του κέντρου, αλλά και να μειώσει (πραγματικά, όχι πλασματικά) τους ρύπους της Αθήνας, είναι η βελτίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ο εκσυγχρονισμός των Μέσων με νέα αντιρυπογόνας τεχνολογίας, τα συχνά δρομολόγια και οι προσιτές τιμές για τους επιβάτες, θα έδιναν κίνητρο στους Αθηναίους να τα χρησιμοποιούν. Η δόμηση της Αθήνας είναι τέτοια, που δεν είναι δυνατή η κατασκευή ενός αυτοκινητοδρόμου που θα μπορούσε να βοηθήσει αποτελεσματικά, αλλά η ανάπτυξη των ΜΜΜ που ήδη έχουμε θα μπορούσε. ...>>>Συνεχίστε το άρθροΑκολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |