Μπορεί να μην έχουμε ακόμη την τυπική επικύρωση του «STOP» στα θερμικά μοτέρ από το 2035 και μετά, ωστόσο το... ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Τα ηλεκτρικά, θέλοντας και μη, θα είναι το μέλλον και το θέμα είναι ποιοι βολεύονται περισσότερο την δεδομένη χρονική στιγμή.
Η υπερψήφιση από τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της έγκρισης συμφωνίας για την οριστική απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης βενζίνης και diesel το 2035 έδειξε να «χωλαίνει»
μετά τις αντιδράσεις της Γερμανίας (κυρίως) και Ιταλίας μαζί με άλλες χώρες δευτερευόντως. Η επιθυμία τους για την καθιέρωση των e-fuels ως εναλλακτική επιλογή καύσης ανέστειλε προσωρινά τις εξελίξεις. Προσωρινά μόνο, διότι η Ευρωπαϊκή Ένωση τείνει να κάνει εξαίρεση, επιτρέποντας στους Γερμανούς την κατασκευή νέων μοντέλων που θα καταναλώνουν e-fuels ώστε να πάψει να είναι το... κακό σπυρί στην νέα εποχή της αυτοκίνησης.
Πόσο βολεύουν τους Κινέζους οι εξελίξεις με τα ηλεκτρικά;
ΟΚ, έχουμε μιλήσει πολλές φορές για τους λόγους δυσπιστίας απέναντι στα ηλεκτρικά. Με κυριότερο προβληματισμό όλων την ανθεκτικότητα της μπαταρίας στον χρόνο.
Διότι αν πλήρωνες λιγότερα από τις «τσιμπημένες» υπάρχουσες τιμές, πόσο πιο άνετα θα αποφάσιζες να επενδύσεις σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Το θέμα είναι να μην προκύπτουν και άλλα ερωτηματικά. Όπως αυτά που έβαλε στο τραπέζι ο Υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας, Ματέο Σαλβίνι.
«Όλοι νοιαζόμαστε για το νερό, την ποιότητα του αέρα και ένα καθαρότερο περιβάλλον... αλλά αυτό δεν σημαίνει να απολύουμε εκατομμύρια εργαζομένους και να κλείσουμε χιλιάδες επιχειρήσεις», επεσήμανε αρχικά ο ηγέτης του δεξιού Κόμματος «Λέγκα», και κατέληξε:
«Ο ιδεολογικός φονταμενταλισμός του ηλεκτρισμού και μόνο είναι αυτοκτονία και δώρο στην Κίνα».
«Βουρ» για ηλεκτρικά που θα φτιάχνονται στην Κίνα;
Θα αναρωτηθεί κανείς. Γιατί δεν συμπαθεί τους Κινέζους ο Σαλβίνι; Αν κάτσεις να το σκεφτείς λίγο παραπάνω, υπάρχουν μπόλικοι που θα φέρουν δεύτερες και τρίτες σκέψεις. Δεν είναι ψέμα, τα κινέζικα προϊόντα συνοδεύονται από μία ιδιαίτερη φήμη πως τα δεν χρησιμοποιούνται πάντοτε καλής ποιότητας υλικά. Κι όταν μπαίνει στο παιχνίδι η ασφάλεια, τότε πρέπει να τσεκάρουμε ακόμη περισσότερο τι παίρνουμε.
Διότι με την προσεχή μαζική παραγωγή ηλεκτρικών είναι δεδομένο ότι η Κίνα θα βάλει... μπροστά τις δικές της μηχανές. Είναι λογικό, σε μία παγκόσμια υπερδύναμη δισεκατομμυρίων να υπάρχουν άφθονα εργατικά χέρια, άφθονα φθηνά εργατικά χέρια. Οι εταιρείες θα γλιτώνουν πάρα πολλά χρήματα από την πρωτογενή παραγωγή, οπότε γιατί να μην υπάρχουν εκπτώσεις και στα υλικά κατασκευής, θα αναρωτηθεί κανείς. Εκπτώσεις που δεν είναι απαραίτητο να αφορούν κακής ποιότητα υλικά, αλλά όχι τα καλύτερα δυνατά.
Ενώ λοιπόν στην Κίνα παράγονται σωρηδόν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το ερώτημα είναι άλλο. Στο μέλλον, θα έχουμε κινέζικα ή made in China ηλεκτρικά; Διότι αν διεθνείς κολοσσοί θελήσουν να εκμεταλλευτούν το φθηνό εργατικό δυναμικό, διατηρώντας την δική τους τεχνογνωσία και τις κορυφαίες εγκαταστάσεις, δεν υπάρχουν αντιρρήσεις. Αν όμως κυριαρχήσουν τα κινέζικα ηλεκτρικά, πόσο σίγουροι μπορεί να είμαστε για τα αυτοκίνητα που θα έχουμε τις επόμενες δεκαετίες;
Έρχονται κινέζικα ηλεκτρικά, τι να περιμένουμε;
Ο Ιταλός Υπουργός έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου
Το πλεονέκτημα του φθηνού εργατικού δυναμικού στην Κίνα
Η μεγάλη τεχνογνωσία και οι εγκαταστάσεις των διεθνών κολοσσών
Υπάρχει λεπτή διαφορά μεταξύ «κινέζικου» και «made in China»
Θα αγόραζες ηλεκτρικό που φτιάχτηκε στην Κίνα από γνωστή μάρκα ή θα πλήρωνες παραπάνω για ένα πιο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο;