Πότε οι αερόσακοι μπορούν να σε σκοτώσουν αντί να σε σώσουν?
Οι αερόσακοι είναι ένα από τα πιο σημαντικά και σωτήρια σύστημα ασφαλείας σε μια σύγκρουση! Όμως γίνονται άκρως επικίνδυνοι όταν οι επιβάτες δεν φοράνε ζώνες, βάζουν τα πόδια τους στο ταμπλό και τα παιδιά κάθονται στο μπροστά κάθισμα!
Στα 40 χρόνια παρουσία τους σαν σύστημα παθητικής ασφάλειας, οι αερόσακοι έχουν σώσει χιλιάδες ζωές. Ο τρόπος λειτουργίας τους είναι σχετικά απλό. Ένας αισθητήρας «διαβάζει» τη σύγκρουση, στέλνει αστραπιαία την εντολή στον εγκέφαλο, αμέσως στέλνει έναν ηλεκτρικό παλμό στην μονάδα των αερόσακων και συγκεκριμένα στον πυροκροτητή, όπου αυτός αναφλέγει τα καψούλια με την νιτρική αμμωνία. Ο αερόσακος φουσκώνει πλήρως σε 0,04 δευτερόλεπτα και με ταχύτητα έως και 320 χιλιομέτρων. Αν και σχεδιασμένος για να σώζει, όταν ο οδηγός δεν είναι «προβλεπόμενος», ο αερόσακος μπορεί να προκαλέσει μέχρι και θάνατο.
Αν βάζεις τα πόδια στο ταμπλό, παίζει να σπάσει μέχρι και ο μηρός σου!
Δεν είναι λίγες οι κυρίες, που το πρώτο πράγματα που κάνουν είναι να βγάζουν τα παπούτσια και να βάζουν τα πόδια τους πάνω στο ταμπλό. Θα πρέπει να ξέρουν ότι πρόκειται για ένα μοιραία λάθος, γιατί παίζει να πάρουν το μηριαίο οστό στα χέρια, αν ανοίξει ο αερόσακος. Επίσης κινδυνεύουν να σπάσουν αστράγαλους, γόνατα, μύτη και να τραυματίσουν σοβαρά τη σπονδυλική στήλη. Μάλιστα έχουν καταγραφεί και θάνατοι, επειδή τα γόνατα χτύπησαν με δύναμη στο κεφάλι.Δεν λειτουργεί ο αερόσακος, αν δεν φοράς ζώνη, ώστε να μην σε σκοτώσει αντί να σε σώσει.
Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά, για να σε «σώσει» ο αερόσακος και να μην γίνει επικίνδυνος πρέπει να φοράς ζώνη. Οι πρώτες γενιές αερόσακων άνοιγαν σε σύγκρουση, ακόμα και με λίγα χιλιόμετρο κι όταν οι επιβάτες δεν φόραγαν ζώνη. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, πολλοί οδηγοί, όταν δεν φορούσαν ζώνη, να τραυματίζονταν άσχημα από τον αερόσακο και σε αρκετές περιπτώσεις να πέθαινουν ακαριαία λόγω σπάσιμο του αυχένα, ενώ αν δεν υπήρχε ο αερόσακος θα γλίτωναν με ελαφρά τραύματα. Οι εταιρίες αντιλήφθηκαν γρήγορα το πρόβλημα και πλέον για να μπει σε λειτουργία ο αερόσακος πρέπει οι επιβάτες να φοράνε ζώνη και το αυτοκίνητο να κινείται πάνω από 20 χιλιόμετρα. Βέβαια δεν υπάρχει σωτηρία για τους έξυπνους που βάζουν τη ζώνη πίσω από την πλάτη ή κουμπώνουν «κλέφτες» στο κλείστρο της ζώνης.Αν τη στιγμή που καπνίζεις πίπα ή ηλεκτρονικό τσιγάρο ανοίξει ο αερόσακος, θα τραυματιστείς σίγουρα.
Υπάρχουν αναφορές και καταγεγραμμένα ιατρικά συμβάντα, όπου οδηγοί που ενεπλάκησαν σε ατύχημα και άνοιξε ο αερόσακος τραυματίστηκαν αρκετά σοβαρά από την πίπα ή το ηλεκτρονικό τσιγάρο που κρατούσαν εκείνη τη στιγμή. Η ταχύτητα των 320 χιλιομέτρων που ανοίγει ο αερόσακος, μετατρέπει ακόμα και το πιο μικρό αντικείμενο σε mini σφαίρα, πόσο μάλιστα την πίπα και το ηλεκτρονικό τσιγάρο που έχουν βάρος. Οι πιο σύνηθες τραυματισμοί από τα 2 αυτά αντικείμενα αφορούν τα μάτια και τα δόντια.Ο μπροστινός αερόσακος είναι επικίνδυνος για τα παιδιά ύψους κάτω του 1.40
Τα παιδιά ύψους κάτω του 1,40 δεν πρέπει να τα βάζουμε στο μπροστινό κάθισμα σε καμιά περίπτωση! Ο λόγος είναι ότι ο αερόσακος θα τα χτυπήσει αρκετά ψηλά το κεφάλι τους, με αποτέλεσμα να ελλοχεύει τεράστιος κίνδυνος να σπάσουν τον αυχένα τους. Τα παιδικά καθισματάκια για τα βρέφη που τοποθετούνται στο κάθισμα του συνοδηγού, θα πρέπει να κοιτάνε ανάποδα από την κίνηση του αυτοκινήτου και να έχει απενεργοποιηθεί ο αερόσακος. Πάντως έρευνες έχουν δείξει ότι και στην περίπτωση των βρεφών, τα καθισματάκια θα πρέπει να τοποθετούνται στα πίσω καθίσματα. ...>>>Συνεχίστε το άρθροΣχολιάστε |