autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πρέπει οι κατασκευαστές να τυποποιήσουν τις οθόνες των αυτοκινήτων;

Πρέπει οι κατασκευαστές να τυποποιήσουν τις οθόνες των αυτοκινήτων;

7/3/2025

Οι σημερινές οθόνες κάθε σχήματος και τρόπου σύνδεσης είναι ο αδύνατος κρίκος στις μελλοντικές επισκευές
Ποτέ άλλοτε τόσο ευπαθής τεχνολογία δεν είχε τόσο καθοριστικό ρόλο σε ένα αυτοκίνητο
Τυποποίηση σημαίνει πως όλοι οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν κοινές οθόνες
Με την τυποποίηση η διατήρηση των οθονών στην παραγωγή από τους προμηθευτές είναι εξασφαλισμένη

Οι σημερινές οθόνες κάθε σχήματος και τρόπου σύνδεσης είναι ο αδύνατος κρίκος στις μελλοντικές επισκευές

Σκέψου ένα σημερινό αυτοκίνητο σε 20 χρόνια. Το μοτέρ θα δουλεύει. Η μπαταρία θα δουλεύει. Οι αναρτήσεις θα δουλεύουν. Όλα θα δουλεύουν. Η οθόνη όμως; Πως μπορεί ένα αυτοκίνητο να λειτουργήσει με σπασμένη οθόνη; Και σε 20 χρόνια, που θα βρεις να την αλλάξεις, και ποιος ξέρει πόσο θα έχει;
 
Οι οθόνες στο αυτοκίνητο είναι ακόμη σε αρχική φάση. Αυτό έχει τα καλά του φυσικά, αφού οι κατασκευαστές μπορούν να είναι δημιουργικοί και να μας δίνουν οθόνες σε κάθε σχήμα, σε κάθε μέγεθος, για κάθε χρήση, και σε όποιο σημείο της καμπίνας θέλουν. Οι οθόνες αυτές είναι τόσο ειδικές όσο και τα περισσότερα άλλα μέρη ενός μοντέλου, και σίγουρα δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε άλλα μοντέλα, ούτε καν όταν μιλάμε για την ίδια μάρκα. Μπορεί αυτό να ισχύει και με τα περισσότερα ανταλλακτικά ενός αυτοκινήτου, κανένα όμως δεν είναι τόσο ιδιαίτερο όσο η οθόνη.

Ποτέ άλλοτε τόσο ευπαθής τεχνολογία δεν είχε τόσο καθοριστικό ρόλο σε ένα αυτοκίνητο

Βλέπεις η οθόνη είναι ευπαθής. Όχι μόνο μπορεί να σπάσει εύκολα γιατί είναι εκτεθειμένη σε οποιοδήποτε μικροατύχημα συμβεί στην καμπίνα, αλλά και γιατί η τεχνολογία τους έχει ακόμη περιθώρια αστοχίας και δεν προορίζεται για χρήση πολλών ετών. Που σημαίνει πως ένα αυτοκίνητο 20ετίας στο μέλλον είναι πολύ πιθανό να έχει μια οθόνη που δεν λειτουργεί, είτε γιατί κάτι έτυχε και έσπασε, είτε γιατί απλά χάλασε. Αν το κόστος αντικατάστασης σήμερα είναι τεράστιο, σε 20 χρόνια θα είναι μάλλον υψηλότερο, ή ακόμη χειρότερα, θα είναι αδύνατο να βρεις ανταλλακτικά σε μία τόσο ρευστή αγορά. Δεν μιλάμε για έναν μπιλιοφόρο, ένα ημιαξόνιο, ή έστω ένα μέρος από την κονσόλα της καμπίνας. Μιλάμε για μια οθόνη που παράγεται με εντελώς διαφορετικούς όρους αγοράς.

Τυποποίηση σημαίνει πως όλοι οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν κοινές οθόνες

Και ερχόμαστε στο ζητούμενο. Με τους κατασκευαστές να έχουν πειραματιστεί αρκετά και να έχουν κατασταλάξει στο ρόλο της οθόνης στο αυτοκίνητο, για καλό ή για κακό, τώρα σειρά έχει η τυποποίηση. Όπως οι οθόνες των υπολογιστών ή έστω των laptop, να υπάρχει τουλάχιστον ένας κοινός τρόπος σύνδεσης στο αυτοκίνητο. Σε κάθε αυτοκίνητο. Ένα πρωτόκολλο, ένα βύσμα, ένα είδος μόνο. Και μετά είναι το σχήμα και τα μεγέθη. Η τυποποίηση μπορεί να γίνει με μεγάλη γκάμα σχημάτων και μεγεθών, ειδικά αν μιλάμε για επίπεδες οθόνες και συγκεκριμένες αναλύσεις, χωρίς να περιορίσει τη φαντασία των κατασκευαστών και των σχεδιαστών.

Με την τυποποίηση η διατήρηση των οθονών στην παραγωγή από τους προμηθευτές είναι εξασφαλισμένη

Το όφελος φυσικά είναι ξεκάθαρο. Χαμηλότερο κόστος αντικατάστασης, σίγουρη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών, ανταγωνισμός από τους προμηθευτές. Τα ίδια ισχύουν φυσικά και για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, αφού από μια τέτοια μαζική παραγωγή επωφελούνται και οι ίδιοι. Το ζήτημα είναι να κάτσουν σε ένα τραπέζι να συζητήσουν και να αποφασίσουν. Και αν δεν «καίγονται» οι ίδιοι, τότε είναι δουλειά της Ε.Ε. να τους υποχρεώσει. Για να μη γεμίσουμε με αυτοκίνητα που θα πάνε για υποχρεωτική απόσυρση για μια σπασμένη οθόνη, επειδή δεν μπορείς να αλλάξεις ούτε τη ρύθμιση του κλιματισμού και όλες τις άλλες λειτουργίες που περνάνε από αυτή.
 
Τι λες; Είναι η τυποποίηση των οθονών κάτι που θα αλλάξει την εικόνα των σημερινών αυτοκινήτων ως προς την αντοχή τους στο χρόνο; Και τελικά είναι κάτι που μπορεί να συμβεί;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

HYUNDAI
Nea enotitia