Προθέρμανση κινητήρα: Μύθος ή πραγματικότητα?
Διαβάστηκε από 5153 αναγνώστες - 14/6/2022
Οι πιο παλιοί λένε «άστο ρελαντί να ζεσταθεί», οι εταιρίες δεν αναφέρουν καν την προθέρμανση κινητήρα στις οδηγίες χρήσης. Τελικά τι ισχύει?
Στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας υπάρχουν αιώνια διλήμματα και κόντρες, όπως ευρωπαϊκά εναντίον ιαπωνικά αυτοκίνητα κι ατμόσφαιρα εναντίον turbo. Μια τέτοια διαμάχη υπάρχει και γύρω από τη προθέρμανση του κινητήρα τις κρύες μέρες του χειμώνα. Οι πιο «oldschool» οδηγοί υποστηρίζουν ότι ένας κρύος κινητήρας ζορίζει περισσότερο τα μηχανικά του μέρη μέχρι να ζεσταθεί, με την άλλη μεριά να ισχυρίζεται ότι αν χρειαζόταν το αυτοκίνητο να μένει στο ρελαντί αρκετή ώρα θα το έγραφε στις οδηγίες χρήσης. Τελικά ποιος έχει δίκιο?
Στα πρώτα λεπτά της λειτουργίας γίνεται τα 90% της φθοράς ενός κινητήρα
Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, ένας κινητήρας έχει την μεγαλύτερη φθορά του τα πρώτα λεπτά της λειτουργίας του λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας. Κύριος στόχος μας πρέπει να είναι η αύξηση της θερμοκρασίας να γίνεται ομοιόμορφα και σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα. Όχι δεν είναι ο σωστός τρόπος 5 λεπτά ρελαντί.30 δλ ρελαντί αρκούν πριν ξεκινήσεις
Μέχρι δηλαδή να ανοίξεις το ράδιο, να βάλεις τη ζώνη και να στεκάρεις στα γρήγορα τα social media σου. Τόσο είναι ο χρόνος που πρέπει να μείνει στο ρελαντί ακίνητο το αυτοκίνητο ώστε το λιπαντικό να κινηθεί σε όλα τα μέρη του κινητήρα.Για 10 λεπτά μην ανεβάσεις πάνω από 2.500 στροφές και μην ξεπεράσεις τα 70 χλμ/ώρα
Το καλύτερο και σωστό ζέσταμα του κινητήρα είναι εν κινήσει. Κράτα χαμηλά το φορτίο στον κινητήρα, αποφεύγοντας να ξεπεράσεις τις 2.500 στροφές και τα 70 χλμ/ώρα. Με αυτό κερδίζεις οικονομία στην κατανάλωση και το λιπαντικό πιάνει πιο γρήγορα την απαιτούμενη θερμοκρασία.Για 5 λεπτά καθημερινό ρελαντί χάνεις 50€ το χρόνο και παράγεις 200 κιλά CO2
Το αυτοκίνητο στο ρελαντί δουλεύει με πολύ πλούσιο μείγμα, με αποτέλεσμα εκτός της μεγάλης κι άσκοπης κατανάλωσης καυσίμου να επηρεάζεται, συμφώνα με ειδικούς, η απόδοση του κινητήρα σε βάθος χρόνου. Ταυτόχρονα παράγεις βλαβερά αέρια χωρίς λόγο.90% της φθοράς ενός κινητήρα γίνεται στα πρώτα λεπτά της λειτουργίας
30 δλ ρελαντί είναι αρκετά πριν ξεκινήσεις το πρωί
Για 5 λεπτά μην ανεβάσεις πάνω από 2.500 στροφές και μην ξεπεράσεις τα 70χλμ/ώρα
5 λεπτά καθημερινά στο ρελαντί σημαίνει 50€/χρόνο και 200 κιλά CO2
Εσύ ποια μεριά υποστηρίζεις? Ξεκινάς άμεσα ή το αφήνεις να «ζεσταθεί καλά» ?
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |