Πώς δουλεύει το σύστημα μεταβλητού χρονισμού CVVD της Hyundai;
6/6/2023
Συνδυάζει τις επιδόσεις με την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Έτσι λειτουργεί το σύστημα μεταβλητού χρονισμού CVVD το οποίο συναντάμε στους βενζινοκινητήρες των Hyundai.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης - Σε ποια αυτοκίνητα υπάρχει
Είναι μία τεχνολογία που έχει σφραγίδα κορεατική, καθώς η Hyundai είναι εκείνη που την λάνσαρε πρώτη. Πρόκειται για το σύστημα CVVD (Continuously Variable Valve Duration), την τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενης διάρκειας βύθισης των βαλβίδων που πέρασε για πρώτη φορά σε κινητήρες μαζικής παραγωγής έγινε με τον «Smartstream G1.6 T-GDi». Ακολούθησαν και άλλα μοτέρ (1.,5 turbo και ατμοσφαιρικός, 1,0 turbo), με αποτέλεσμα να συναντάται η συγκεκριμένη τεχνολογία σε όλη την γκάμα των μοντέλων της Hyundai, από το i10 μέχρι το θηριώδες Santa Fe.
Ένας οδοντωτός κανόνας μετατοπίζει το κέντρο του εκκεντροφόρου και ανοίγει ένα νέο προφίλ έκκεντρου εισαγωγής που είτε επιμηκύνει το βύθισμα, είτε συντομεύει την επικάλυψη της βαλβίδας.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Τι ξέραμε για τον μεταβλητό χρονισμό;
Έχουμε μιλήσει στο παρελθόν για τον μεταβλητό χρονισμό, το βύθισμα και την διάρκεια των βαλβίδων. Όταν οι στροφές λειτουργίας και το φορτίο του κινητήρα αυξάνονται, μειώνεται ο χρόνος που οι βαλβίδες παραμένουν ανοιχτές. Κάπως έτσι, δεν υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος για την πλήρωση-εκκένωση του θαλάμου καύσης. Για αυτό και εφαρμόζονται συστήματα μεταβλητού χρονισμού στους κινητήρες, είτε μεταβάλλοντας τον χρόνο που οι βαλβίδες παραμένουν ανοιχτές, είτε τροποποιώντας το βύθισμα τους. Η δυσκολία ήταν πως η χρονική στιγμή του ανοίγματος μίας βαλβίδας είναι άμεσα συνδεδεμένη με την χρονική στιγμή του κλεισίματος. Έτσι, δεν ήταν εφικτό να μεταβληθεί αποκλειστικά ο χρόνος του ανοίγματος ή αποκλειστικά ο χρόνος του κλεισίματος της βαλβίδας εισαγωγής ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.
Τι διαφορετικό έκανε η Hyundai - Ποια τα οφέλη
Αντιλαμβανόμενη τα πλεονεκτήματα που είχε τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού, η Hyundai δούλεψε και πέτυχε κάτι επαναστατικό. Κατάφερε να ελέγχει απόλυτα την κίνησης των βαλβίδων, για αυτό και ο κινητήρας προσαρμόζεται με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στον τρόπο οδήγησης. Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και μειωμένων στροφών λειτουργίας, οι βαλβίδες ανοίγουν στη φάση της εισαγωγής και παραμένουν ανοιχτές μέχρι το έμβολο να διανύσει τη μισή διαδρομή στη φάση της συμπίεσης. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται η αντίσταση που δέχεται το πιστόνι κατευθυνόμενο προς το Ανω Νεκρό Σημείο, με θετικές συνέπειες για την οικονομία καυσίμου.
Στον αντίποδα, σε περιστάσεις που ο κινητήρας λειτουργεί σε υψηλές στροφές, οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν ακαριαία μετά την ολοκλήρωση της φάσης εισαγωγής. Έτσι, κατά τη συμπίεση του μείγματος μεγιστοποιείται ο όγκος του εισερχόμενου αέρα στον θάλαμο καύσης και αυξάνεται η αποδοτικότητα του κινητήρα. Σύμφωνα με τη Hyundai, στην πρώτη περίπτωση παρατηρείται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 5%, στη δεύτερη περίπτωση αύξηση της απόδοσης κατά 4%, ενώ συνολικά η τεχνολογία CVVD ελαττώνει τις εκπομπές ρύπων κατά 12%.
Viva la Revolution από την Hyundai
Τεχνολογία που υπάρχει σε κάθε μοντέλο της Hyundai
Αλλάζει αποκλειστικά το χρόνο ανοίγματος ή κλεισίματος της βαλβίδας εισαγωγής
Μειώνει την κατανάλωση 5%, ρίχνει τους ρύπους 12%
Σε ψηλές στροφές έχει καλύτερη απόδοση 5%
Οι Κορεάτες ήταν εκείνοι που έκαναν την διαφορά. Ποια μάρκα πιστεύεις έχει τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες στους υπάρχοντες κινητήρες της;