Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Πώς λειτουργούν οι αντιθαμβωτικοί καθρέπτες & άλλα χρήσιμα infos

Πώς λειτουργούν οι αντιθαμβωτικοί καθρέπτες & άλλα χρήσιμα infos

5/2/2024

Για τους περισσότερους είναι ένα από τα πιο απλά εξαρτήματα πάνω σε ένα αυτοκίνητο, αλλά η εξέλιξη από την πρώτη εμφάνισή τους μέχρι σήμερα είναι τρομακτική. Ο λόγος για τους καθρέπτες του αυτοκίνητου, ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία για την ασφάλεια μας. Πάμε να δούμε πώς λειτουργούν οι αντιθαμβωτικοί καθρέπτες, μαζί με άλλες χρήσιμες πληροφορίες.

Αξιζει να μαθετε

«Πονοκέφαλος» για τη σχεδίαση, διότι αυξάνουν το συντελεστή οπισθέλκουσας

Δεν χρειάζεστε εμάς για να αντιληφθείτε πόσο καθοριστικοί και απαραίτητοι για την ασφάλειά μας είναι οι καθρέπτες, πλαϊνοί και κεντρικός. Πρόκειται για ένα εξάρτημα που μπορεί να μην φαίνεται εξελιγμένο, αλλά στην πραγματικότητα έχει αλλάξει πάρα πολύ τις τελευταίες δεκαετίες. Καταρχάς έχει αλλάξει σχεδιαστικά σε μία προσπάθεια των εταιρειών να μειώσουν τα προβλήματα αεροδυναμικής λόγω συντελεστή οπισθέλκουσας. Επίσης, έχει αλλάξει και τεχνολογικά, διότι είτε πια έχουν αντικατασταθεί από κάμερες είτε έχουν έξτρα αισθητήρες που βλέπουν περισσότερες πληροφορίες και ενημερώνουν τον οδηγό.
 
Εμείς θα ασχοληθούμε, πάντως, με τους αντιθαμβωτικούς καθρέπτες. Πόσοι λες, ότι ξέρουν πώς λειτουργούν;

Όταν ο καθρέπτης αρχίζει να σκουραίνει

Λίγο πολύ όλοι γνωρίζουμε πως λειτουργεί ένας ηλεκτρικός καθρέπτης, όπου ο οδηγός ρυθμίζει τη θέση του κατόπτρου εξ αποστάσεως, αλλά μεγάλο ενδιαφέρον δημιουργεί η λειτουργία των αντιθαμβωτικών-ηλεκτροχρωμικών καθρεπτών, που συχνά αναφέρονται ως εξοπλιστικές παροχές στα νέα αυτοκίνητα. Πρόκειται για συστήματα αυτόματης σκίασης που ενεργοποιούνται όταν ανιχνεύεται ισχυρή δέσμη φωτός από το όχημα που ακολουθεί και τα συναντάμε σχεδόν σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Ο τρόπος λειτουργίας ενός τέτοιου καθρέπτη είναι σχετικά απλός και βασίζεται στην ύπαρξη δύο φωτομετρικών αισθητήρων. Ο ένας βρίσκεται στο πίσω μέρος του καθρέπτη (προς τη μεριά του παρμπρίζ) και λαμβάνει δεδομένα σχετικά με την φωτεινότητα του περιβάλλοντος τη δεδομένη στιγμή. Ο δεύτερος βρίσκεται στο πίσω μέρος και δέχεται τη δέσμη από το αυτοκίνητο που ακολουθεί. Στο εσωτερικό του καθρέπτη βρίσκεται μία μονάδα ελέγχου η οποία αξιολογεί τη φωτεινότητα που δέχονται οι αισθητήρες. Σε περίπτωση που ανιχνευθεί μεγάλη διαφορά, π.χ. νυχτερινή οδήγηση με ισχυρή φωτεινή ένταση από το αυτοκίνητο που βρίσκεται πίσω, το κρύσταλλο του καθρέπτη σκουραίνει βελτιώνοντας την όραση του οδηγού.

Χρήσιμα data που δεν ήξερες…

  • Σχεδόν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με θερμαινόμενους καθρέπτες, ώστε να βελτιώνεται η ορατότητα σε κακές καιρικές συνθήκες.
  • Σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, οι πλευρικοί καθρέπτες αποτελούν περίπου το 3% της μετωπικής επιφάνειας και αυξάνουν τον συντελεστή οπισθέλκουσας κατά 5%.
  • Στην περίπτωση των ηλεκτρικών μοντέλων, η αύξηση της αυτονομίας αποτελεί προτεραιότητα και οι κάμερες στη θέση των συμβατικών καθρεπτών έρχονται να δώσουν τη λύση.
  • Ακόμα και σήμερα σε μερικές χώρες δεν επιτρέπεται από τη νομοθεσία η τοποθέτηση καμερών στη θέση των συμβατικών καθρεπτών.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε