autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ποια είναι τα δύο μοναδικά ηλεκτρικά με 2-τάχυτο κιβώτιο;
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ποια είναι τα δύο μοναδικά ηλεκτρικά με 2-τάχυτο κιβώτιο;

19/12/2023

Από το πρώτο πάτημα του γκαζιού «δίνουν» όλη τη διαθέσιμη ροπή τους. Για αυτό και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιταχύνουν σε χρόνο «dt», διανύοντας πολλά μέτρα σε γρήγορους αρχικούς ρυθμούς. Ξέρεις πώς γίνεται αυτό; Έχει σημασία πως έχουν κιβώτιο 1 σχέσης και ποια είναι τα μοναδικά ηλεκτρικά με 2 ταχύτητες;

Με ροπάρα από το πρώτο πάτημα του γκαζιού

Δίνω περισσότερα λεφτά για αυτόματο κιβώτιο, ή κρατάω το χειροκίνητο, ακόμη και αν δεν είναι τόσο βολικό; και κάνω την δουλειά μου; Αυτό προβληματίζει όσους θέλουν ευκολία και άνεση στα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα μίας πόλης το αυτόματο κιβώτιο είναι «μάννα εξ ουρανού». Αυτό το πλεονέκτημα, ανάμεσα σε διάφορα άλλα «+», προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μόνο που σε σχέση με τα συνηθισμένα σασμάν των θερμικών μοντέλων, τα ηλεκτρικά έχουν κιβώτιο με μόνο 1 ταχύτητα. Ξέρεις γιατί συμβαίνει αυτό;

Πού εξυπηρετεί ένα κιβώτιο πολλών ταχυτήτων σε ένα θερμικό μοντέλο;

Η απάντηση στην παραπάνω απορία δίνεται μόνο εφόσον εξηγήσουμε, συνοπτικά, ποιος ο ρόλος του κιβωτίου ταχυτήτων σε ένα ICE αυτοκίνητο (Internal Combustion Engine). «Δουλειά» του είναι να αυξάνει κατά βούληση τη ροπή, υποπολλαπλασιάζοντας την ταχύτητα περιστροφής θερμικού μοτέρ, είτε για την επίτευξη καλύτερης άμεσης επιτάχυνσης, είτε για μεγαλύτερη ταχύτητα πλεύσης-κίνησης. Οι βενζινοκινητήρες εμφανίζουν τη μέγιστη ροπή τους σε αρκετά υψηλές στροφές περιστροφής, στο ωφέλιμο εύρος λειτουργίας. Εδώ χρειάζεται το κιβώτιο που κατανέμει την ισχύ αναλόγως, αλλάζοντας ταχύτητες στο σωστό εύρος στροφών. Γενικότερα, η απόδοση της ροπής είναι μεγαλύτερη σε χαμηλές ταχύτητες, π.χ. εκκίνηση. Σε τέτοιες συνθήκες είναι που βοηθά το κιβώτιο βοηθά ώστε να γίνει η εκκίνηση σε υψηλές στροφές. Καθώς το όχημα κινείται, η ροπή σταδιακά μειώνεται. Και πάλι, μέσω του κιβωτίου, ακολουθείται συγκεκριμένη λειτουργία ώστε να «πιάσεις» μία υψηλή τελική ταχύτητα, για την οποία απαιτείται συγκεκριμένος – πεπερασμένος – αριθμός στροφών.
 
Και ποια η αξία των σχέσεων σε ένα κιβώτιο; Στις λιγότερες στροφές του κινητήρα βάζεις τις πρώτες σχέσεις για ικανοποιητική ισχύ και ροπή, ενώ σε περισσότερες στροφές «ανεβάζεις» ταχύτητα για να περιορίσεις την κατανάλωση, τον θόρυβο και την φθορά του συνόλου. Για αυτό και οι σχέσεις αλληλοκαλύπτονται μεταξύ τους, επιτρέποντας στον κινητήρα λειτουργία σε βέλτιστη περιοχή στροφών. Λόγω των παραπάνω, το κιβώτιο σε ένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης πρέπει να είναι σχεδιασμένο με τρόπο τέτοιο που συνδυάζει τέλεια την ισχύ και τα χαρακτηριστικά ροπής του κινητήρα, την απόδοσή του σε κάθε σχέση μετάδοσης και, φυσικά, την τελική ταχύτητα που έχουν καθορίσει οι μηχανικοί.

Ξέρεις ότι τα ηλεκτρικά έχουν κιβώτιο 1 σχέσης-ταχύτητας;
 
Ποια η σημασία του κιβωτίου σε ένα βενζινοκίνητο μοντέλο
Οι 3 διαφορές στην λειτουργία των ηλεκτρικών
Audi e-tron GT και Porsche Taycan με 2-τάχυτο κιβώτιο και τελική 230 χλμ./ώρα
Το ηλεκτρικό της Lexus με το χειροκίνητο σασμάν
 
Είχες ακούσει πως στα ηλεκτρικά υπάρχει «σασμάν» με 1 ταχύτητα; μόνο μία σχέση στο κιβώτιό τους; Θα ήθελες χειροκίνητες αλλαγές με το χαρακτηριστικό «κλικ» ή είναι όλα θέμα άνεσης και συνήθειας;


Στα αυτοκίνητα με θερμικό μοτέρ, όταν υπάρχει κοντή κλιμάκωση στην πρώτη ταχύτητα του κιβωτίου θα χρειαστεί γρήγορα να βάλεις δευτέρα μόλις αρχίσει να κινείται το όχημα.

Στα αυτοκίνητα με θερμικό μοτέρ, όταν υπάρχει κοντή κλιμάκωση στην πρώτη ταχύτητα του κιβωτίου θα χρειαστεί γρήγορα να βάλεις δευτέρα μόλις αρχίσει να κινείται το όχημα.

Σελ.
2
Σε τι διαφέρει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Σελ.
3
Έχουν τελική 230 χλμ./ώρα με κιβώτιο 2 σχέσεων & η πρωτιά της Lexus
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε