Στον ίδιο κινητήρα του Mokka, η Opel «έβαλε» 6 παραπάνω άλογα: Πώς;
- Έχει καλύτερη κατανάλωση, καλύτερες επιδόσεις & λιγότερους ρύπους
- Οι μηχανικοί έβαλαν την πιο ανθεκτική αλυσίδα χρονισμού, αντί για ιμάντα
- Υπάρχει μόνο στο Mokka
- Λειτουργεί σε κύκλο Miller για καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση
Ο 1.200άρης κινητήρας του Mokka έχει 136 άλογα, όπως τα mild hybrid του Stellantis
Είναι ένας κινητήρας που δεσπόζει στις εσωτερικές διεργασίες του Ομίλου Stellantis. Και πλέον με μία νέα έκδοση. Αναφερόμαστε στο 1.200άρη PureTech με τις πολλές και διαφορετικές εκδόσεις ισχύος. Τον έχουμε γνωρίσει ως ατμοσφαιρικό με 75 άλογα (Peugeot 208 και Opel Corsa), ως turbo στα 100 και 130 άλογα (σε διάφορα μοντέλα), με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V στα νέα και προσεχώς διαθέσιμα Peugeot 3008 και 5009, επίσης των 136 ίππων.
Πόσοι, όμως, ξέρετε ότι το ίδιο μοτέρ μπορεί να κερδίσει 6 άλογα, χωρίς κάποιο επιπλέον ηλεκτρικό βοήθημα; Αναφερόμαστε στον νέας γενιάς κινητήρα του Opel Mokka, που έφτασε τους 136 ίππους, στην χειροκίνητη έκδοση των 6 σχέσεων. Αυτή η αναβάθμισε οφείλεται σε συγκεκριμένες τεχνικές διαφοροποιήσεις - επεμβάσεις, με το νέας γενιάς μοτέρ να ισοφαρίζει και την ροπή των mild hybrid μοντέλων (230 Nm). Ας δούμε ποιες είναι αυτές οι τεχνικές αλλαγές στην έκδοση που, προς το παρόν, είναι αποκλειστικά διαθέσιμη στην γκάμα κινητήρων του μικρού SUV της Opel.
Έχει ανθεκτικότερη αλυσίδα χρονισμού αντί για ιμάντα, δουλεύει σε κύκλο Miller
Όπως είπαμε, ο κινητήρας παραμένει ίδιος, ο 3κύλινδρος PureTech των 1.199 κ.εκ.. Σύμφωνος με το πρότυπο Euro 6.4, έχει αναβαθμιστεί χάρη σε δύο τροποποιήσεις:
- Λειτουργία κινητήρα σε κύκλο Miller
- Επιλογή αλυσίδας χρονισμού αντί για ιμάντα
Η έτερη διαφορά έχει να κάνει με την αντικατάσταση του ιμάντα με αλυσίδα χρονισμού. Για τις δύο επιλογές χρονισμού των κινητήρων εσωτερικής καύσης μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα ΕΔΩ. Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι πως η αλυσίδα χρονισμού είναι πιο ανθεκτική σε επίπεδα υψηλής ροπής (κατασκευασμένη συνήθως από κράματα σιδήρου), για αυτό κιόλας προτιμάτε και σε πετρελαιοκίνητα επαγγελματικά οχήματα. Αν, μάλιστα, λιπαίνεται σωστά, έχει το status να «ζήσει» όσο και ο ίδιος κινητήρας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Opel Mokka 1,2 136 PS |
---|---|
Κινητήρας* | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3/12 |
Τροφοδοσία | Αμεσος ψεκασμός+turbo, λειτουργεί σε κύκλο Miller |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 136/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 230/1.750 |
Start/Stop | ΝΑΙ |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.275 |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Eπιδόσεις - Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)* | 9,8 |
Μέση εργοστασιακή* | 6,0 |
Ρεζερβουάρ (λτ.)* | 44 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* | 124-125 |
Σχολιάστε |