Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Στον ίδιο κινητήρα του Mokka, η Opel «έβαλε» 6 παραπάνω άλογα: Πώς;

Στον ίδιο κινητήρα του Mokka, η Opel «έβαλε» 6 παραπάνω άλογα: Πώς;

21/11/2023

- Έχει καλύτερη κατανάλωση, καλύτερες επιδόσεις & λιγότερους ρύπους
- Οι μηχανικοί έβαλαν την πιο ανθεκτική αλυσίδα χρονισμού, αντί για ιμάντα
- Υπάρχει μόνο στο Mokka
- Λειτουργεί σε κύκλο Miller για καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση

Ο 1.200άρης κινητήρας του Mokka έχει 136 άλογα, όπως τα mild hybrid του Stellantis

Είναι ένας κινητήρας που δεσπόζει στις εσωτερικές διεργασίες του Ομίλου Stellantis. Και πλέον με μία νέα έκδοση. Αναφερόμαστε στο 1.200άρη PureTech με τις πολλές και διαφορετικές εκδόσεις ισχύος. Τον έχουμε γνωρίσει ως ατμοσφαιρικό με 75 άλογα (Peugeot 208 και Opel Corsa), ως turbo στα 100 και 130 άλογα (σε διάφορα μοντέλα), με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V στα νέα και προσεχώς διαθέσιμα Peugeot 3008 και 5009, επίσης των 136 ίππων.
 
Πόσοι, όμως, ξέρετε ότι το ίδιο μοτέρ μπορεί να κερδίσει 6 άλογα, χωρίς κάποιο επιπλέον ηλεκτρικό βοήθημα; Αναφερόμαστε στον νέας γενιάς κινητήρα του Opel Mokka, που έφτασε τους 136 ίππους, στην χειροκίνητη έκδοση των 6 σχέσεων. Αυτή η αναβάθμισε οφείλεται σε συγκεκριμένες τεχνικές διαφοροποιήσεις - επεμβάσεις, με το νέας γενιάς μοτέρ να ισοφαρίζει και την ροπή των mild hybrid μοντέλων (230 Nm). Ας δούμε ποιες είναι αυτές οι τεχνικές αλλαγές στην έκδοση που, προς το παρόν, είναι αποκλειστικά διαθέσιμη στην γκάμα κινητήρων του μικρού SUV της Opel.

Έχει ανθεκτικότερη αλυσίδα χρονισμού αντί για ιμάντα, δουλεύει σε κύκλο Miller

Όπως είπαμε, ο κινητήρας παραμένει ίδιος, ο 3κύλινδρος PureTech των 1.199 κ.εκ.. Σύμφωνος με το πρότυπο Euro 6.4, έχει αναβαθμιστεί χάρη σε δύο τροποποιήσεις:

  • Λειτουργία κινητήρα σε κύκλο Miller
  • Επιλογή αλυσίδας χρονισμού αντί για ιμάντα
Και εξηγούμεθα. Καταρχάς, ο κύκλος Miller είναι μία τεχνολογία που ο Όμιλος Stellantis χρησιμοποιεί στα ήπια υβριδικά των Alfa Romeo, Fiat και Jeep. Βασικότερο πλεονέκτημα του κύκλου Miller είναι η βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής. Ο εμπνευστής της συγκεκριμένες πατέντας, Ralph Miller, ήθελε να μεγιστοποιήσει την απόδοση μέσα από την αύξηση του λόγου ανάμεσα στο έργο που παράγει ο κινητήρας στη φάση της εκτόνωσης των καυσαερίων και στην ενέργεια που απαιτείται για τη συμπίεση του μίγματος. Τόσο στα mild hybrid του Group, όσο και στον νέας γενιάς κινητήρα του Opel Mokka η βαλβίδα εισαγωγής μένει ανοιχτή περισσότερη ώρα κατά τη φάση της συμπίεσης. Αξιοποιώντας και την προσθήκη συστημάτων υπερπλήρωσης, το μοτέρ έχει μεγαλύτερη αποδοτικότητα, χωρίς τον κίνδυνο φαινομένων προανάφλεξης.
 
Η έτερη διαφορά έχει να κάνει με την αντικατάσταση του ιμάντα με αλυσίδα χρονισμού. Για τις δύο επιλογές χρονισμού των κινητήρων εσωτερικής καύσης μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα ΕΔΩ. Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι πως η αλυσίδα χρονισμού είναι πιο ανθεκτική σε επίπεδα υψηλής ροπής (κατασκευασμένη συνήθως από κράματα σιδήρου), για αυτό κιόλας προτιμάτε και σε πετρελαιοκίνητα επαγγελματικά οχήματα. Αν, μάλιστα, λιπαίνεται σωστά, έχει το status να «ζήσει» όσο και ο ίδιος κινητήρας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Opel Mokka 1,2 136 PS
Κινητήρας*  
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.199
Κύλινδροι/Βαλβίδες 3/12
Τροφοδοσία Αμεσος ψεκασμός+turbo, λειτουργεί σε κύκλο Miller
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 136/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 230/1.750
Start/Stop ΝΑΙ
Βάρος με οδηγό (κιλά) 1.275
Κιβώτιο Χειροκίνητο 6 σχέσεων
   
Eπιδόσεις - Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)* 9,8
Μέση εργοστασιακή* 6,0
Ρεζερβουάρ (λτ.)* 44
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* 124-125
*εργοστασιακά στοιχεία
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε